dracula Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Er det noen som har erfaringer med å bruke en fax maskin over en ADSL linje? Eller er ikke dette mulig? Vanligvis så må man jo ringe opp via et modem (ISDN eller analogt) om man har faxen tilkoblet pcen (og ikke direkte til en telefon linje), men er det mulig å bruke ADSL modemet til å gjøre dette også? Endret 8. april 2004 av dracula Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Er det noen som har erfaringer med å bruke en fax maskin over en ADSL linje? Eller er ikke dette mulig? Vanligvis så må man jo ringe opp via et modem (ISDN eller analogt) om man har faxen tilkoblet pcen (og ikke direkte til en telefon linje), men er det mulig å bruke ADSL modemet til å gjøre dette også? Med vanlig telefonlinje går det like greit selv om du har ADSL. Men du mener kanskje å sende fax via internett? Isåfall kan du ta en titt på et IP-telefoni abbonement fra telio, de skal det gå ann å sende fax over. Lenke til kommentar
dracula Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Nei det jeg mente var å sende en faks fra en mutli alt i et maskin (skanner, printer, fax, kopi osv.) via ADSL modemet. Jeg har før konfigurert en slik maskin som var tilkoplet LPT porten til å sende fax via ISDN. Printeren/Faxen var altså kun tilkoblet LPT porten. Men når man bruker ADSL så er jo ikke ADSL modemet lagt inn som et modem i Windows, og dermed lurer jeg på om det er mulig å konfigurere ADSL modemet slik at man kan sende fax via det, hvis printeren/faxen er kun tilkoblet LPT porten. Er det noen som har erfaring med det? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Er det noen som har erfaring med det? Du må bruke en eller annen form for aktiv telefonlinje til det, adsl er en rein datalinje og kan ikke håntere telefoni på noen måte uten at du bruker f.eks IP-telefon eller har telefon på vanlig måte. Lenke til kommentar
dracula Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Ok, jeg forsto det nå. Det er altså ikke mulig å gjøre det på denne måten, med mindre man har en IP telefoni abonnement. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Ok, jeg forsto det nå. Det er altså ikke mulig å gjøre det på denne måten, med mindre man har en IP telefoni abonnement. Tja.. Fantest noen tjenester for å sende fax via internett før men vet ikke om de eksisterer lenger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå