Gå til innhold

photoshop / aftereffects på bærebar...

Mambo

Anbefalte innlegg

Håber nogen kan hjælp med følgende spørgsmål:

Står over for at skulle købe bærebar primært til brug med ovenstående programmer, men jeg vil ikke bruge mere end 13-14.000,- NOK

Hvad skal jeg vælge? Et grafikkort med 8MB RAM eller et med 8-32 SMA? Håber nogen kan hjælpe! (ikke ibook)

Mvh, Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge Barbara-testen (http://www.barbara.no/tester/zepto/znote300115/) har Znote en batterilevetid på 2 timer og 23 minutter. Går ut fra at det er ved vanlig bruk. Grunnen til at det ikke er mer ligger i at det er en skrivebordsprosessor i maskinen. Jeg har dog _hørt_ at Celeron skal bruke noe mindre strøm pga. mindre L2-cache eller noe, slik at kampanjemodellen de kjører nå faktisk kan ha noe lengre batterilevetid, selv om det sikkert ikke er så mye (Barbara testet en PIII-prosessor).

[ Denne Melding var redigert av: larseko på 2002-03-31 22:30 ]

Lenke til kommentar

Det er ikke så meget batteriet jeg er bekymret for, det er mere skærmkortet. Specielt aftereffects med 25 frames/sek. kan vel være rimelig krævende og spørgsmålet er om de grafikkort med shared memory kan følge med.

Har søgt højt og lavt om info på SMA grafikkort, men finder intet.

Der må da være nogen med erfaring på det område?

Lenke til kommentar

Jeg ville da gerne have en ibook med en større skærm (eller en ekstern LCD), men det bliver for dyrt og få den ekstra ram i og alt det der. Men jeg er godt klar over det; mac bestemmer!

Angående det med zepto så har jeg ikke den store tro på at man får neutral information fra producent/leverandør. Hvis bare verden havde været så smuk...

Håber stadig på nogen svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...