yeaaaaaah Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hei, jeg har f-secure antivirus 5,40. Den fant plutselig 2 virus på maskinen min. Da kunne jeg velge om jeg ville: disinfecte, delete, rename. Jeg valgte disinfecte. Men så sto det disinfection ikke var mulig og at de hadde blitt renamet i steden. Når jeg senere har søkt etter virus har ikke antiviruset funnet noe. Men jeg lurer på hva som egentlig skjer når man renamer? Hvis viruset bare skifter navn kan jeg jo fortsatt ha det? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Etter det jeg tror, merk tror, så blir viruset satt ut av spill pga av at filnavnet må være det orginale for å kjøre. Dermed kan ikke viruset gjøre skade på datamaskinen din. Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Antivirus er programvare og ikke hardware. Siden du er ny flytter jeg den, men ikke la det gjenta seg Lenke til kommentar
olejohnny Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Hei, når f-secure finner virus på maskinen din, og ikke klarer å slette disse, renames disse til f.eks prog.ex0 slik at de ikke skal kunne eksekveres igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå