Gå til innhold

Hva skyldes Div-x hakking, dårlig skjermkort eller dårlig CP

Anbefalte innlegg

Har en M-ATX maskin som skal brukes som Div-x avspillingsmaskin (støysvak), men den har bare en Celeron 466MHz CPU og skjermkortet er sånn integrert Intel greie med 4MB minne. Maskinen har ikke AGP spor så jeg må ha ett PCI kort hvis skjermkort skal oppgraderes.

Cpu er av PPGA typen og FCPGA kan ikke benyttes, dette gjør CPU oppgradering vanskelig siden maskinen har 66MHz bus.

Noen som har noen formening om det vil hjelpe å oppgradere til et GF2/4MX PCI kort eller andre PCI skjermkort??

Telcontar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det hjelper ikkje på divx av spillingen om du har mpeg dekoder i skjermkorte fordi divx ikkje er mpeg, men viss du ser på dvd, vcd eller svcd så kan det hjelpe på med mpeg dekoder

det børe gå fint å se divx på ein 466mhz, eg har ein p3 500@560 som eg bruker å se film på det gå heilt fint, men med 128mb ram eller mindre så går det litt hakkete

Lenke til kommentar

Så med gfc 2++ skjermkortene trenger du ikke lenger et eget kort for dvd dekoding??

Jeg kan ikke lenger se dvd (etter at jeg oppgraderte til XP) fordi den ikke finner dvd dekoder kortet. Vil det da hjelpe å oppgradere til et gfc 2++ skjermkort?

Lenke til kommentar

Jeg ville så absolutt gått ned til Win98...skal den bare brukes til videoavspilling trenger du mest mulig ressurser til video ikke til dill... Derfor ikke ME W2000 eller XP....

Men personlig ville jeg anbefalt Matrox G450PCI det gir veldig bra kvalitet på TV-ut bildet og burde hjelpe på avspillingen... Hvis ikke Matrox kjøp et ATI kort de også er milevis foran GF kort når det gjelder kvalitet på TV-ut...

Cobos

Lenke til kommentar

Hvis du bruker windows mediaplayer kan du høyreklikke på filmen, velge properties, velge divx codec`en properties igjen. Der setter du postprossesing til minimum. Bilde blir litt dårligere men filmen hakker ikke lenger. Til dere med litt nyere prossesorer kan sette denne til max og få litt bedre bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...