Gå til innhold

Vellykket støydempingsprosjekt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har gjort mye av det samme som trådstarter.

Server, Duron750, 400MB ram, 2 HDD,

MIST PSU

Zalman Flower cu7000 på cpu

Samsung HDD, 40GB og 120GB

ikke støymatter

Zalman ZM80A (den med gull ja)

Serveren støyer for mye enda, det er generelt for varmt inni kassa, så MIST'en kjører litt fortere da ja. Trenger en bedre løsning der varme fra HDD og CPU kan gå ut av kabinettet på annen måte enn gjennom PSU.

WorkStation, XP2500, 1GB ram, GF4600, 2HDD

Jallakjøler med 80mm vifte -> trakt ned på gammel taisol CGK760 sak

Samsung HDD, 40GB og 120GB

Støydempingsmatter fra biltema ... duger lite, fikk bort 2dB

std kjøler på GF4

Denne støyer endel enda.

Skriver under på at MIST PSU er tingen, er vel ingenting som er bedre, den er også en Fortron/Source Modd egentlig.

Jeg er nok på et nivå hvor kabinettet til begge maskiner bør byttes. Jeg ønsker mer kjøleløsninger der varmen fra komponentene i maskinen kan dras rett ut av maskinen og dermed ikke plager MIST nevneverdig.

MIST og Zalman er 2 gode merker jeg anbefaler, i likhet med trådstarter.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tusen takk for en så underholdende tråd :w00t: Satt på jobben i dag og leste hele greiene.. Fasinerende må jeg si. Men jeg lurer på, er det noen nettbutikker som selger denne Mist strømforsyningen? Jeg har lett en stund, men finner den ikke rett og slett..

I tillegg: Er det noen som har noen erfaringer (på godt og vondt) med dette kabinettet?

http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Synes det var ufattelig stillig. Har planer om sette opp ca. ny pc som skal være støysvak.. Til dere moroklumper som tipser meg med å kle dette kabinettet med støydempende matter.. hehe.. Ikke gidd

:!:

Mvh

Megsan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...