mad_man@work Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Har problemer med en maskin som jeg skal innstallere win2000 på. Får feilmelding hver gang om at BIOSen ikke er helt ACPI kompatibel og at jeg må prøve å oppdatere BIOS. Det som er rart er at jeg faktisk har fått innstalert windows 2000 og XP før på akkuratt denne maskienen uten problemer. Plutselig en dag så nekta den tottalt å innstallere noe. Får bare feilmld. Prøver jeg å trykke F7 under innstallering (for å deaktivere ACPI) eller dekativere ACPI i BIOS vil ikke får jeg bare bluescreen. Noen som har peil på hva jeg kan gjøre? Har flashet BIOS til siste versjon uten at det hjalp. Er drittlei hele Jæv*a maskinen nå!! Hardware som jeg bruker: MSI 845PE MAX Hovedkort S478/533mhz I845PE, ATA/100, ATX, USB2.0, DDR333 DDR-DIMM PC2700 256MB DDR CL2.5 Minne 184-P Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 512kB "Northwood" Lenke til kommentar
DeadLock Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Heisann. Ett kjappt tips: Når du oppdaterer bios, så de-aktiverer mange hovedkort ACPI. Sjekk i bios om dette har skjedd.. Skjedde meg med ett gammelt Asus-kort for AMD Athlon. Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 TAKK FOR ALL HJELPEN! Fikk ordna det sjøl, måtte flashe BIOS ca 10 ganger før det plutselig funka igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå