HolgerL Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Jeg får ikke noen av programmene til oppkobling mot DC-nettverket til å funke. De vil ikke koble seg opp, eller gi noe tegn til kontakt med nettverket. Jeg sitter bak en ruter, som er koblet til et Telenor ADSL-modem. Ruteren deler internetten til to maskiner (inkludert min egen). Routeren har NAT, og brannmur. Jeg har deaktivisert brannmur i Windows XP. Jeg har prøvd både active- og passive-mode. Hvis noen kan hjelpe meg, hadde jeg satt stor pris på det. Om dere trenger å vite mer om oppsettet, spør for all del. Jeg har forøvrig veldig liten greie på nettverk. Med vennlig hilsen Holger Ludvigsen Endret 8. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Tror ikke noen kommer til å svare på denne her....ettersom emnet er litt tvilsomt Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Det er fullstendig lov å diskutere fildelingsprogrammer i forumet. Det finnes til og med egen guide om fildelingsprogrammer som er godkjent av moderatorene. Lenke til kommentar
MrVipeR Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Du må sannsynligvis aktivere passive mode, siden du sitter bak router (finnes en avkrysningsboks i config/options/ettellerannet) Kanskje du er mer heldig da? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Jeg har prøvd det.... Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Prøvd å forwarde porten som DC kjører på i routeren din? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Jeg har pent lite greie på nettverk... Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 okki...logg deg på routeren. Regner med at du kan gjøre dette via Internet Explorer. Tast http://192.168.1.1,http://192.168.0.1 eller 10.0.0.1 som addresse (tipper det er en av disse). Du bør da få opp et grensesnitt hvor du kan konfigurere routeren. Let fram til innstillinger om NAT. Det du skal taste inn er et portnummer (porten som DC kjører på) og IP addressen til maskinen som kjører DC. Ble ganske så rævva forklaring dette her, men skal binge nå. Hvis du ikke får det til, så si meg hvilken router du har, så skal jeg laste ned manualen i morra og ta det step-by-step for deg da. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Tusen takk, jeg skal prøve det. Fin forklaring. *Glad noen hjelper meg* Jeg har Linksys BEFSR41 Endret 8. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Jeg stakk innom http://192.168.1.1 Der kom jeg til routerens innstillinger, lette meg fram til der det sto NAT. Sto NAT et sted; Enable eller Disable. Her er flott screenshot i hendig .png-format Endret 8. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hva er egentlig forskjellen på "Active" og "Passive" Mode? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) OK....kommer muligens litt sent...men bedre sent enn aldri. Først må du gå på Advanced settings i DC for å styre hvilken port det skal kjøre på. Som default er det visst random, så du må sette den fast. I det vinduet du er nå (det du har limt inn her), trykker du "Applications and Gaming". På en av linjene skriver du DC,portnummer-du-valgte-i-DC i både start og end, og til slutt IP addressen til maskinen DC kjører på. Fra nedtrekksmenyen velger du "Both". Mulig du må skrive inn din eksterne IP-addresse i DC også. Har ikke det installert, men husker jeg måtte gjøre noe slikt da jeg brukte det. Det var i mitt tilfelle på samme sted som jeg satte porten den skulle bruke. Lykke til... Edit Sjekk denne linken, under spørsmålet "Is it possible to use active mode with a firewall and or router?" så står det alt du trenger å vite. Dette skal gjøres under Applications and Gaming som tidligere sagt. Endret 8. april 2004 av The Jackal Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Tusen hjertelig takk for at du tok deg tid til å hjelpe meg The Jackal! Jeg fikk det til å funke, men er ikke bombesikker på om jeg brukte den riktige IP'en til dataen min (der du sa "IP addressen til maskinen DC kjører på"). Jeg er ikke kjent med nettverkoppsettet i WinXP (Alt var så enkelt i Win98), men jeg har på automatisk IP sto det et sted i winXP's nettverksinnstillinger. Jeg skrev bare inn en IP som jeg husker å ha satt en gang. (192.168.1.155) Den eksterne IP som jeg skulle skrive i DC er jeg ikke helt på dus med heller, fordi jeg mener at på whatsmyip.com fikk jeg en annen IP enn den jeg hadde i går. Men det kan egentlig være så. Det funker ihvertfall. Hvis du har noen clues på IP-problemmatikken, er det bare å si ifra. Takker uansett for all hjelpen. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Jeg får også iblant denne slemme beskjeden opp: Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Tusen hjertelig takk for at du tok deg tid til å hjelpe meg The Jackal! Jeg fikk det til å funke, men er ikke bombesikker på om jeg brukte den riktige IP'en til dataen min (der du sa "IP addressen til maskinen DC kjører på"). Jeg er ikke kjent med nettverkoppsettet i WinXP (Alt var så enkelt i Win98), men jeg har på automatisk IP sto det et sted i winXP's nettverksinnstillinger. Jeg skrev bare inn en IP som jeg husker å ha satt en gang. (192.168.1.155) Den eksterne IP som jeg skulle skrive i DC er jeg ikke helt på dus med heller, fordi jeg mener at på whatsmyip.com fikk jeg en annen IP enn den jeg hadde i går. Men det kan egentlig være så. Det funker ihvertfall. Hvis du har noen clues på IP-problemmatikken, er det bare å si ifra. Takker uansett for all hjelpen. for finne IPen til maskinen den kjører på, start->run. Skriv "cmd. Skriv "ipconfig". Da skal du få opp den lokale IPen til maskinen. Godt mulig at du har hatt litt flaks her. Det at du har forskjellig IP hos www.whatismyip.com er heller ikke så rart. Hvis du f.eks har Telenor internet, så får du ny ip med gjevne mellomrom. Registrer deg på www.no-ip.com, så får en skikkelig url du kan skrive inn istedetfor. IP adressen til routeren din står mest sannsynlig under status i routeren din for densaks skyld. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Ok, jeg fant ip i cmd. Ordna hos no-ip.com (er sånn cirka sikker på jeg gjorde riktig). Og nå får jeg lasta ned på DC. Det ser virkelig ut til å funke. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Ok, jeg fant ip i cmd. Ordna hos no-ip.com (er sånn cirka sikker på jeg gjorde riktig). Og nå får jeg lasta ned på DC. Det ser virkelig ut til å funke. Tusen takk for hjelpen. husk at du nå må laste ned programvaren deres slik at du kan bruke domenet du har registrert da. I DC skal du da selvfølgelig skrive inn domenet ditt, slik at når du får ny IP, så har det ingenting å si. Forresten bare hyggelig å hjelpe Endret 9. april 2004 av The Jackal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå