Gå til innhold

pcutstyr er noe møkk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fant denne på websida til moda1701, så jeg vet ikke om den er ekte. Hvis den derimot er det må man få lov til å si at betingelsene _deres_ (!) for angrerett er bak mål.

http://home.no.net/moda1701/HW.NO/PCutstyr.jpg

Dette (som står i skrivet i den linken) betyr også at de som kjøpte ett Gainward GeForce 6800 kort fra PCutstyr(som meg), og som ble noe 'overrasket' da det viste seg å være et ganske standard Nvidia referansekort, ikke kunne ha sendt det tilbake på angreretten, siden man er nødt til å fjerne plasten rundt emballasjen for å kunne åpne esken og se hvordan kortet ser ut.

Så altså, uten engang å ha montert eller engang tatt på kortet, kunne jeg allikevel ikke ha sendt det tilbake på angreretten ifølge PCutstyr.

(Nå ble det riktignok litt annerledes i mitt tilfelle, siden jeg allikevel valgte å montere kortet, og det viste seg ikke å fungere med min PSU så jeg måtte kjøpe ny(lang historie)).

Så husk folkens; kjøper dere noe fra PCutstyr, så ta med pakken til nærmeste flyplass, kjør den igjennom røntgenapparatet der, og se på innholdet før dere vurderer å åpne pakken. :)

Billig og enkelt.

[EDIT] Nå står det riktignok også at 'Dersom produktet ikke er i henhold til de spesifikasjoner som er oppgittt, vil det være mulig å angre', men når det gjelder det jeg skrev over, så har jo Fake... jeg mener Gainward satt inn en kobberplate under aluminiums kjøleren da, så man skal kunne kjøre den på Ultra hastigheter. Altså ville jeg vel ikke ha kunnet si at den ikke var i henhold til spesifikasjonene heller...

Litt forvirrende er det dog, når PCutstyr et annet sted sier: "- Varen må kunne selges som ny vare, det vil si at varen skal være ubrukt, den må kunne legges til salgs som 100% ny vare.

- Varen kan ikke være synlig brukt, altså varen skal kun sees på, ikke brukes."

Dersom man tar av plasten på esken, kan de vel ikke selge gjenstanden videre som 100% ny vare, og dermed bortfaller vel angreretten, ifølge dem.

Nå skal det for ordens skyld sies at på den positive siden, var PCutstyr hele tiden blide og høflige på e-post og telefon i mitt tilfelle, selv da jeg var litt sur. Rett skal være rett.

Tror også at dersom man er så heldig å unngå retur saker, er PCutstyr en helt grei butikk. Men det vet man jo aldri på forhånd da.[/EDIT]

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Man kan ikke forvente å ta i bruk en cpu (inkl. påføring av kjølepasta) for deretter å benytte seg av angreretten.

Det finnes utallige ytelsestester på nettet, så det er ikke nødvendig å teste cpu'en.

Det samme gjelder for skjermkort.

Skulle det derimot være noe feil på cpu'en, så vil dette bli dekket av reklamasjon/garanti.

Btw., jeg har også dårlig erfaring med PCutstyr.no :thumbdown:

edit: skrivefeil

Endret av ohn
Lenke til kommentar

Leste en post på Barbara, en sak om en bærbarpc. Kjøper fikk ikke bruke angreretten fordi han hadde startet maskinen å deretter skrevet sitt navn i XP. PCutstyr.no virker som den mest userriøse aktøren på markedet. Jeg føyer meg til (den etterhvert lange) listen av personer som boikotter den drittbutikken!

Lenke til kommentar
Fant denne på websida til moda1701, så jeg vet ikke om den er ekte. Hvis den derimot er det må man få lov til å si at betingelsene _deres_ (!) for angrerett er bak mål.

http://home.no.net/moda1701/HW.NO/PCutstyr.jpg

:!:

Latterlig... de har eget lovverk :D

Hvis dette er ekte, viser det bare at de ikke har forstått hvordan lover og regler skal etterfølges....

Lenke til kommentar

Var selv og slengte ut noen komma og punktumer her , uten å ha lest hele tråden , det beklager jeg . Det var humoristisk ment . Jeg har selv bestandig forsvart folk med skrivevansker ikke minst siden jeg selv har samme problem .

Så om noen følte seg støtt må jeg bare beklage , det var humoristisk ment i alle fall :blush:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte Gainward 6800 GT GOlden Sample, eller trodde jeg kjøpte. FOr i posten fikk jeg et GT produsert av Nvidia. Referansedesign. FIkk bytta det og fikk hele kjøpesummen tilbake etter mye mas og fjas!

Edit: Hos PCUtstyr :D

Endret av dreden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...