tplpeters Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Kjøpte en 3.0 ghz prosessor hos pcutstyr, pakket den opp monterte den inn. Den virkert fint, helt til jeg reboota. Da nullet den alt i bios min, kjørte den på et asus p800e deluxe hovedkort. som var helt nytt kjøpt på psdata trudde det var noe feil med hovedkortet sente det tilbake fikk et nytt samme feilen med prosessoren sente den til pcutstyr trudde det her skulle gå bra men nei da da jeg fikk melding om at det var bøyde pinner på prosessorer som ikke ble dekket av garantien jøss tenkte jeg var ikke noen bøyde pinner på den da jeg sente den har 2 vitner på det som var med og bygde maskinen sa det til dem at her må det være en feil jeg har ikke bøyd noen pinner da må det være noen hos dere som har bøyd pinnene da dem testet den for hos meg har den vært i 2 hovedkort fikk ikke noe respons hos pcutstyr bare avviste alt sente den tilbake til meg ferdig med saken da jeg fikk prosessoren var det 8-9 bøyde pinner på den noen så krølla så her må noen ha brukt slegge for og montere den aviste alt gadd ikke og gi meg en rabatt på en ny en gang dette er den største møkka butikken i norge med uhøflige persjoner jeg vet om nei ikke handle der bruk psdata norges kjappeste levering koselige og folk som vet hva dem driver med enden på denne sagan er en prosessor til 2071 kr som dem har ødelagt og ikke vill vedkjenne noen ting kjøp hos alle untatt PCUTSYR STYR UNNA DISSE Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Du burde gå gjennom innlegget før du sender det inn. Hadde virkelig tungt for å lese hva du skrev. Sikker på at du selv ikke har klønet med cpu-en når du monterte maskinen? Det er lite sannsynelig at cpu var defekt fra produsent/leverandør/utsalgssted. Lenke til kommentar
SS7 Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Huttetu! Ble rent sliten jeg Men takk for advarselen ang psutstyr. Tror jeg styrer unna dem. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Avsnitt hadde gjort seg jah. Men da får me styre unna pcutstyr... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Beklager altså, men du _MÅ_ prøve å skrive med punktum. Greit nok hvis du har skrivevansker altså, da beklager jeg at jeg "kjefter", men dette her er helt håpløst å lese. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Fikk nå med meg at det var noen bøyde pinner og etc.. Men du må fortsatt redigere litt.. Men uansett, dette burde Pcutstyr ordne opp i! Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Kjøpte en 3.0 ghz prosessor hos pcutstyr, pakket den opp monterte den inn. Den virkert fint, helt til jeg reboota. Da nullet den alt i bios min, kjørte den på et asus p800e deluxe hovedkort. som var helt nytt kjøpt på psdata trudde det var noe feil med hovedkortet sente det tilbake fikk et nytt samme feilen med prosessoren sente den til pcutstyr trudde det her skulle gå bra men nei da da jeg fikk melding om at det var bøyde pinner på prosessorer som ikke ble dekket av garantien jøss tenkte jeg var ikke noen bøyde pinner på den da jeg sente den har 2 vitner på det som var med og bygde maskinen sa det til dem at her må det være en feil jeg har ikke bøyd noen pinner da må det være noen hos dere som har bøyd pinnene da dem testet den for hos meg har den vært i 2 hovedkort fikk ikke noe respons hos pcutstyr bare avviste alt sente den tilbake til meg ferdig med saken da jeg fikk prosessoren var det 8-9 bøyde pinner på den noen så krølla så her må noen ha brukt slegge for og montere den aviste alt gadd ikke og gi meg en rabatt på en ny en gang dette er den største møkka butikken i norge med uhøflige persjoner jeg vet om nei ikke handle der bruk psdata norges kjappeste levering koselige og folk som vet hva dem driver med enden på denne sagan er en prosessor til 2071 kr som dem har ødelagt og ikke vill vedkjenne noen ting kjøp hos alle untatt PCUTSYR STYR UNNA DISSE Retta denne litt Kjøpte en 3.0 ghz prosessor hos pcutstyr, pakket den opp monterte den inn. Den virkert fint, helt til jeg reboota. Da restatte den alt i bioen, kjørte den på et asus p800e deluxe hovedkort som var helt nytt kjøpt på psdata, trudde det var noe feil med hovedkortet, sente det tilbake fikk et nytt samme feilen med restetting av bios. sente den til pcutstyr trudde det her skulle gå bra, Men nei da, da jeg fikk melding om at det var bøyde pinner på prosessorer som ikke ble dekket av garantien. Jøss tenkte jeg; det ikke noen bøyde pinner på den da jeg sente den, har 2 vitner på det som var med og bygde maskinen sa det til dem at her må det være en feil, jeg har ikke bøyd noen pinner da må det være noen hos dere som har bøyd pinnene da dem testet den for hos meg. Den har den vært i 2 hovedkort fikk ikke noe respons hos pcutstyr bare: avviste alt sente den tilbake til meg ferdig med saken.... Da jeg fikk prosessoren var det 8-9 bøyde pinner på den noen så krølla så her må noen ha brukt slegge for og montere. De aviste alt, gadd ikke og gi meg en rabatt på en ny en gang. Dette er den største møkka butikken i norge med uhøflige persjoner jeg vet om. Nei ikke handle der bruk psdata.. Jeg var med og monterete dette for peters, og det er bare bullshit det pcutstyr sier Lenke til kommentar
Inja Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 jeg hadde noen bøyde pinner etter at jeg hadde tatt av cpuen fra hovedkortet , men klarte å rette dem opp igjen med en liten skru trekker og et bank kort. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 jeg hadde noen bøyde pinner etter at jeg hadde tatt av cpuen fra hovedkortet , men klarte å rette dem opp igjen med en liten skru trekker og et bank kort. Problemet er at den ikke virker med rette ben, det er noe feil med den, men nå er de bøyde også, så nå er det ikke så mye håp for denne Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 JA! Jeg jubler. Enda en som har opplevd svindel av pcutstyr. Har sagt det til alle jeg kjenner og her på forumet en gang. I høst kjøpte jeg skjermkort hos pcutstyr til litt over 3000 kroner, jeg fikk litt økonomiske problemer og benyttet angreretten. I følge de hadde jeg krav på 70% av beløpet kortet kostet siden jeg hadde brukt det. Jeg aksepterte det og sendte inn kortet. Så fikk jeg 1681kroner inn på konto en dag. Det er ikke 70% av over 3000 kroner. Jeg sendte mail og ringte uten resultat, de sa at kortet kostet litt over 2000 og henviste til en mye dårligere versjon av kortet. På telefon var de usaklige og frekke og de svarte aldri på mail. Aldri benytt deg av PCUtstyr.no Lenke til kommentar
leoss Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Hmmm. Mange webshopper gir kanksje ikke ikke bare lave priser og konkurrerende service. Det virker som om hvem som helst kan starte webshop og få kunder. Tror ikke disse folka kunne solgt datautstyr på Telehuset engang. Ontopic: Dersm du har to vitner, så burde det vel ikke være noe problem å få ny CPU. Hør med TV2-hjelper deg, FBI og Forbrukerombudet om reglene for denne spesielle saken, og ikke vær redd for å bruke litt krutt. Du kan ikke tape mer enn du allerede har tapt (om du ikke går til retten da.). Har du vært slem, prøv å være snill, eller enda slemmere. Det er merkelig hvor langt folk kan strekke seg for å hjelpe underkua kunder og blidgjøre de sinteste personene i verden. Leoss Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg har også hatt problemer hos pcutstyr, jeg fikk til bake det jeg leverte inn, men det tok j*vli lang tid( over en mnd) Lenke til kommentar
ripset Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 JA! Jeg jubler. Enda en som har opplevd svindel av pcutstyr. Har sagt det til alle jeg kjenner og her på forumet en gang. I høst kjøpte jeg skjermkort hos pcutstyr til litt over 3000 kroner, jeg fikk litt økonomiske problemer og benyttet angreretten. I følge de hadde jeg krav på 70% av beløpet kortet kostet siden jeg hadde brukt det. Jeg aksepterte det og sendte inn kortet. Så fikk jeg 1681kroner inn på konto en dag. Det er ikke 70% av over 3000 kroner. Jeg sendte mail og ringte uten resultat, de sa at kortet kostet litt over 2000 og henviste til en mye dårligere versjon av kortet. På telefon var de usaklige og frekke og de svarte aldri på mail. Aldri benytt deg av PCUtstyr.no Det er vel ikke de samme personene som jobber på startit som jobber på psutstyr ? Lenke til kommentar
HEE Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 ja var litt vrient og fårstå dette men gikk greit side vi sannsynlig vis har samme problemer ang skriving.. men har skjønt det her på forumet at det finnes "folk" her som bærer nag mot oss med slike problemer desverre. finnen faktisk en topic og eller flere og men er bare og over se desse. men hadde ikke gjort noe og prøve og sende et godt klagebrev da. jeg bruker lang tid på og skrive ned og godt og fårståelig klagebrev når jeg sender retur. desverre er dette så kjedelig at jeg ikke har giddi og sende retur på en del produkter her. har blant annent liggenes 2 amd xp cpuer (go kjent retur) 2 hovedkort (asus) og (abit) og en p4 cpu. alt er godkjent. hehe vel det var det.. ble lengere en jeg trodde gitt. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 [VELDIG offtopic]Hallo????? Hva er problemet til folk her? Jeg brukte ca. tredve sekunder på å lese posten hans, for så å tenke "hmm... hva var det han mente, tro?" Leste den en gang til, og da med det i bakhodet at jeg måtte tenke meg litt om underveis. Gikk uten så veldig store problemer. Det er greit at èn person gjør oppmerksom på at man muligens vil få bedre respons ved velformulerte og gjennomarbeidede innlegg, men at en tolv - fjorten stykker skal poste det samme etter hverandre, det blir bare teit. Dette fører seg inn i samme rekke som det ultrafjerne forslaget om å innføre "GrammarPolice" her![/Veldig offtopic] Når det gjelder topic så er det veldig leit for forbruker. Det er imidlertid slik at det tilfaller butikken å bevise at CPUen var ødelagt da den kom til dem, og at den ikke var det i det de sendte den fra seg. Ville ha tatt en prat med Forbrukerrådet, jeg. Kan hende de har forslag til videre fremgang i saken. Har man problemer med å uttrykke seg skriftlig kan man bare ringe dem. De kan sikkert bistå med å forfatte et brev som ser bedre ut og med henvisninger til Forbrukerkjøpslov i tillegg. Når det gjelder dette: høst kjøpte jeg skjermkort hos pcutstyr til litt over 3000 kroner, jeg fikk litt økonomiske problemer og benyttet angreretten. I følge de hadde jeg krav på 70% av beløpet kortet kostet siden jeg hadde brukt det. Jeg aksepterte det og sendte inn kortet. Så fikk jeg 1681kroner inn på konto en dag. Det er ikke 70% av over 3000 kroner. Jeg sendte mail og ringte uten resultat, de sa at kortet kostet litt over 2000 og henviste til en mye dårligere versjon av kortet. så har jeg bare en ting å si: Hvis du hevdet din angrerett innen 14 dager så kan de bare stappe det kortet sitt opp en viss plass. Du skal ha tilbake _alle_ pengene minus porto (og evt. oppkrav...)! Dette kan du bare ta til Forbrukerrådet, få en uttalelse og sende dem!! -KJ Lenke til kommentar
It's me Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Det er greit at èn person gjør oppmerksom på at man muligens vil få bedre respons ved velformulerte og gjennomarbeidede innlegg, men at en tolv - fjorten stykker skal poste det samme etter hverandre, det blir bare teit. Hvis det er flere som ønsker å klage på hvordan topicet er blitt skrevet, blir det advarsel og en dags ban. #jeg har nå fjernet alle off topics svarene som var her# Endret 9. april 2004 av It's me Lenke til kommentar
capy Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 det kan lønne seg å ta bilder av alt (varen i macro i forskjellige vinkler og sider, innpakkning og adresse) før du sender noe i retur. se også til å få en kvitering fra posten (må gjerne skrives manuelt og stemples av posten). da er du ganske sikker. jeg har ikke hatt behov for å bruke noen bilder enda, men det kan lønne seg å være paranoid:) om det skulle være for eksempel en cpu du sender, så sørg for å få med "serial sumber, S/N, på cpu, slik at de ikke kan sende deg en ny og si "det var ikke noe feil med prosessoren din. du må betale ett-eller-annet-test-gebyr". nå har ikke jeg hatt all verdens med retur, men jeg har bare hatt gode erfaringer. har ikke handlet hos pcutstyr enda, og kommer nok ikke til å gjøre det med det første. holder meg til de jeg har gode erfaringer med jeg:) Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Når jeg leser sånne innlegg her på forumet så må jeg jaggu si jeg er glad for og ha Netshop bare 10 min kjøring fra der jeg bor...Der får du ihvertfall en utrolig god service....Men må si jeg føler med trådstarteren her.... Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Måtte bare si det: ironisk nok har jeg pcutstyr 15 min kjøring fra der jeg bor! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå