Gå til innhold

3072*768 (treskjermsløsning)


Anbefalte innlegg

Skal sette opp et lite system av tre lcd-skjermer med native oppløsning på 1024*768.

 

Skjermene skal stå på siden av hverandre som en treskjermsløsning og spille av en filmsnutt i formatet 3072*768, altså et veldig "widescreen" format spesiallaget til dette systemet.

 

Avspillingsfila er i quicktime format.

 

Så kommer spørsmålet:

 

Hva kommer til å flyte best på ren avspilling av video.

 

* Tre stk pci skjermkort av f.eks typen radeon et-eller-annet.

* Ett matrox parhelia med treskjermsutgang.

 

Det er viktig at dette er enkelt å få til, altså, hvis tre skjermkort skal brukes så må det være en enkel opperasjon å få filmen dratt ut over de tre "skjermkortene" hvis dere forstår.

 

Takker for innspill!

 

DrErling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iogmed at du kjører stretched mode over tre skjermer i en oppløsning som Parhelia ikke har noe problemer ville jeg si at denne oppgaven er som skapt for Parhelia. Spesielt iogmed at dette ikke er en vill hack, men noe den spesifikt er tiltenkt og ikke minst noe DRIVERNE er laget for å gjøre :) Om det vil gå fort nok på en Parhelia vet jeg faktisk ikke, men jeg tør anta at enhver annen løsning som bruker et consumer kort vil være dårligere til dette. Og iogmed at P750 er en Parhelia brikke med halvparten av 3D rendering kapasiteten (husker ikke helt hvilken del de kuttet i to :) så skulle den være minst like god som "store" Parhelia til dette for ikke å glemme ca. 1500 billigere.

Om det lar seg gjøre raskt nok ville jeg fortet meg å spurt på Matrox sine tech support forum før de stenger for helga. De pleier alltid å være meget dyktige.

 

Cobos (som bruker 3 skjermsløsningen på sin Parhelia)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...