Gå til innhold

"ekstremt" billig CS maskin til en venn


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg skal bygge en "Cs maskin" til en venn av meg, den må være ekstremt billig.

Så jeg har tilbydt han å selge kabinett, hardisk, dvdrom, socket a hovedkort og minne til han for 850 kroner. Så det han trenger i tillegg er CPU (socket a) og et skjermkort som klarer CS.

 

Hvor bestiller jeg og hva? Billigst mulig såklart...

 

Ja, det er et kjipt budsjett på 1500 kroner! (uten frakt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz Socket A 266MHz, Thorton, OEM

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 123051

Lagerstatus: 100+ stk på lager 565.51 565.51

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sapphire Radeon 9600 Atlantis 128MB DDR AGP, ATI9600, DVI-I, TV-Out, Full-Retail

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 119062

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 929 929

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Miljøgebyr: 0

Best.ref.: Totalt: 1494.51

Lenke til kommentar
Tilbudet over virker perfekt til cs... men han vil nok  ikke kunne spille half life 2 etc etc på topp kvaltet....

du.... det var en smart tanke... her er det snakk om å spille cs... så det vil funke fett.

Kan ikke si at det er noe dum tanke akkurat. Cs vil mest sansynlig bli flyttet over på HL2, så absolutt ingen dum tanke det ;)

Lenke til kommentar
http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=3105

sjekk denne her den er det ingen som klarer og slå! :thumbup:

 

dette her har kamraten min og han har 100 fps fast i cs 1.6!

Jeg nekter å tro at han klarer å holde stabilt 100fps med det skjermkortet der... Hva med smoke, og andre steder som er spsielt krevende som forksempel nede i vannet på aztec..?

Endret av t0bben
Lenke til kommentar
Cs trenger nesten ikke skjermkort. Jeg hadde 100 fps på mitt Voodoo 3500. (cs beta 5.2 da :p)

 

Cs er derimot cpu/ram krevende. En jeg kjenner har 2200+ og 768mb SD-RAM.

 

Han har ustabil fps. Ikke skjermkortet som gjør det. 9600 PRO Fireblade.

Jeg har P4C 2.4 og ATI 9700 PRO og 1GB RAM, allikevel går FPS ned i 30 når det er litt action i CS. Dette gjelder uansett om jeg spiller i 800x600 eller 1024x768 (har ikke testa andre oppløsninger). For å få gjevnt 100 FPS er jeg nødt til å skru ned på detaljene med Rage 3D Tweak... Blir rimelig dårlig grafikk, men får i hvert fall flyt. I mitt tilfelle er det absolutt skjermkortet/driverne som er årsaken. Har prøvd de fleste Catalyst og Omega drivere med nøyaktig samme resultat.

Lenke til kommentar

ehhh...skal han spille cs 1,5/1,6 med den maskinen,så kjøper du en T-bred 2200+ og ett demobrukt nVidia Ti kort...de er MYE bedre en ATI korta til cs..enkelt og greit,da slipper han og plages med framdrops.

Her er bare ikke ATI rette korta,sliter selv med R9600 pro noen ganger..med GF4 kortet flyter alt fint.

så mitt råd, IKKE kjøpt ATI kort til cs pc.

Lenke til kommentar
Cs trenger nesten ikke skjermkort. Jeg hadde 100 fps på mitt Voodoo 3500. (cs beta 5.2 da :p)

 

Cs er derimot cpu/ram krevende. En jeg kjenner har 2200+ og 768mb SD-RAM.

 

Han har ustabil fps. Ikke skjermkortet som gjør det. 9600 PRO Fireblade.

Jeg har P4C 2.4 og ATI 9700 PRO og 1GB RAM, allikevel går FPS ned i 30 når det er litt action i CS. Dette gjelder uansett om jeg spiller i 800x600 eller 1024x768 (har ikke testa andre oppløsninger). For å få gjevnt 100 FPS er jeg nødt til å skru ned på detaljene med Rage 3D Tweak... Blir rimelig dårlig grafikk, men får i hvert fall flyt. I mitt tilfelle er det absolutt skjermkortet/driverne som er årsaken. Har prøvd de fleste Catalyst og Omega drivere med nøyaktig samme resultat.

knot litt i options, om jeg ikke er heeeeeelt forvirra så ser det ut som om det kan være feil opengl options elns

 

p4 2,4 533 512mb ram og 9800pro, konstant 100-95fps

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...