Gå til innhold

Spm. ang. 3dMark 03

Döden

Anbefalte innlegg

Da jeg brukte standard-kjølern på GeCube 256 R9800 pro kortet mitt fikk jeg knappe 6000 poeng i 3dMark 03. (Gamle kjøler bråkte som en gud!)

Byttet her om dagen til Arctic-Cooling VGA silencer kjølern.

Har prøvd "å bytte" kjølepasta to ganger.

Får bare knappe 5000 poeng i 3dMark 03.

Kan dette komme av at Windows "må" reinstalleres? ( Reinstallert for omlag 2 månder siden!) Eller er det noe galt med kjølern? (Har testet for articfacts o.l.)

Merker også litt dårligere ytelse i Far Cry. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synnes at 6000 poeng var ganske mye...

Mener at 9800pro ligger mellom 5000 og 6000 poeng. Har du forandret/ installert nye drivere i det siste? Hadde du overklokket kortet ved den poengsummen?

Edit: Tok en litten titt på futuremark og søkte der : Med en veldig overklokket gpu og en amd 64 så kommer man langt oppe i 8000 poeng. Men med en standard 2,2Ghz Amd (3200+) og uklokket Ati kort så ligger man omtrent på 5517 i 3dmark03.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mye jeg får uklokket, men med mitt 9800 Pro @ XT fikk jeg 6701 poeng. Så jeg tipper 6000 uklokket skal gå greit med stryder sitt oppsett.

stryder: Har du slått av AA/AF osv? Har du klokket kortet? Brukte du forskjellige drivere på testene?

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Vet ikke hvor mye jeg får uklokket, men med mitt 9800 Pro @ XT fikk jeg 6701 poeng. Så jeg tipper 6000 uklokket skal gå greit med stryder sitt oppsett.

stryder: Har du slått av AA/AF osv? Har du klokket kortet? Brukte du forskjellige drivere på testene?

Ja.

AA/AF er skrudd av. (Mener jeg å huske da. Eller dvs. alt står på "ytelse" på Open Gl / Direct 3d Menyen. :hmm: )

Brukte Omega driverne baster på Catalyst 4.3 siste gang ellers brukte jeg Omega driverne fra omlag 5-6 uker siden da jeg "fikk best". (Husker ikke helt hvilke catalyst drivere den er basert på akk.)

Kortet er ikke klokket enda nei. :evil:

Lenke til kommentar

Mener at 9800pro ligger mellom 5000 og 6000 poeng. Har du forandret/ installert nye drivere i det siste? Hadde du overklokket kortet ved den poengsummen?

Edit: Tok en litten titt på futuremark og søkte der : Med en veldig overklokket gpu og en amd 64 så kommer man langt oppe i 8000 poeng. Men med en standard 2,2Ghz Amd (3200+) og uklokket Ati kort så ligger man omtrent på  5517 i 3dmark03.

har en kompis med 3200+ A64 og 9800pro, fikk noe med 608x så dette kan stemme fint.

selv får jeg 6300 med 9800xt og 3200+

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Edit: Tok en litten titt på futuremark og søkte der : Med en veldig overklokket gpu og en amd 64 så kommer man langt oppe i 8000 poeng. Men med en standard 2,2Ghz Amd (3200+) og uklokket Ati kort så ligger man omtrent på  5517 i 3dmark03.

har en kompis med 3200+ A64 og 9800pro, fikk noe med 608x så dette kan stemme fint.

selv får jeg 6300 med 9800xt og 3200+

Nettopp dette som bekymrer meg!

Hvorfor i *elvette for jeg så sinnsykt lavt i forhold til folk med forholdvis samme "specs". :hmm:

Lenke til kommentar
Men med en standard 2,2Ghz Amd (3200+) og uklokket Ati kort så ligger man omtrent på 5517 i 3dmark03.

Får 5360 med mitt klokka Gainward GeForce FX5900XT Golden Sample. Men jeg har bare en sliten XP1700+. Har virkelig prosessoren så lite å si i 3dmark? Eller var det en heller slapp score du posta?

Endret av fLR
Lenke til kommentar

3dmark 03 er nesten bare skjermkort

jeg har selv...ja se under eller profil

scorer ca 5500 uklokka

så 6000 burde ikke være noe problem, men det er rart det datt 1000 da...

prøv med mer pasta, kjenner en som drepte sitt 9800pro da han monterte en zalman pasiv kjøler, 15 min i street legal så var det kortet dødt, og han mente også at det var pga for stor klaring mellom ribbe og gpu

ps har akkurat kjøpt artic cooler selv på tg04 :D skal skru når jeg kommer hjem, det skal gjøres ordentlig

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Har fått på nok kjølepasta. :yes: (Prøvd to ganger til og med! :hmm: )

Merkelig med 1000 poeng fall ja. :ermm:

Men er det mulig at det kan være klokking av CPU (50 Mhz) og/eller at jeg ikke har reinstallert systemet på et par. månder ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...