Gå til innhold

Harddisk @ TG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller spar noen kroner å kjøp en 120gb disk. Vil heller råde deg til en Seagate disk, men Maxtor duger jo det og. Hvor mye du trenger kommer ann på bruk, men er du "@TG" så trenger du vel mest mulig egentlig ;) Kjøp det beste du har råd til, man pleier vanligvis ikke angre:P

Lenke til kommentar
Det blir som oftest billigere per gig å kjøpe 160GB hardisker...

Men en annen ting - Kjøp DVD brenner i stedet  :yes:

25 stk - 4x - 4,7GB - 199,-

25*4,7 = 117,5GB

Er ikke det billigere så vet ikke jeg!

Også mye mer styr ....

Er det vel ikke?

Lenke til kommentar
spoers hvis han laster ned mye dvd filmer da..

slitsomt å ha masse mp3'er på dvd.

Uhm... NEI! :dontgetit:

Ikke kom her og si at det er enklere å ha mp3 på dvd enn hd!

Skal man spille en mp3 må man jo da først finne ut hvilken plate musikken ligger på, og så bruke platen.

Det sier seg jo selv at det er enklere med en harddisk..

Lenke til kommentar
spoers hvis han laster ned mye dvd filmer da..

slitsomt å ha masse mp3'er på dvd.

Uhm... NEI! :dontgetit:

Ikke kom her og si at det er enklere å ha mp3 på dvd enn hd!

Skal man spille en mp3 må man jo da først finne ut hvilken plate musikken ligger på, og så bruke platen.

Det sier seg jo selv at det er enklere med en harddisk..

En kan jo alltids ha MP3 og ting en ofte bruker på HDD og brenne ut alt annet da...

Lenke til kommentar
Det blir som oftest billigere per gig å kjøpe 160GB hardisker...

Men en annen ting - Kjøp DVD brenner i stedet  :yes:

25 stk - 4x - 4,7GB - 199,-

25*4,7 = 117,5GB

Er ikke det billigere så vet ikke jeg!

Også mye mer styr ....

Er det vel ikke?

Å gå å drasse rundt på 50 - flere 100 dvd'er er vel litt mer styr enn å ha det samla på noen harddisker.

Edit: Nå tenkte jeg ikke helt over at det bare var til TG da ...

Endret av ptv-
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Altså jeg vil si at cd/dvd er for å lagre ting som du ikke bruker NÅ men som kan være nyttig SENERE? tror dere ikke? jeg tror hvertfall dette gjelder for de som ikke har flere hundre gb....

Lenke til kommentar

DVD-R/+R kan ikke erstatte HD plass, må komme i tillegg(les: backup). Kjøp som noen sa den største HDen du får tak i :) 120GB er litt lite, sats på 200GB+ HDer. Egen erfaring tilsier at Maxtor bråker litt mye, WD er mer stille + billig ellers har Hitachi relativt raske og støysvake HDer til bra priser, samme har seagate. Ville holdt meg unna samsung... Dersom det bare er til å lagre MP3 og denslags stasj betyr heller ikke cache noe.

edit: var inne på storagereview og så at hitachi sine 7k250 disker faktisk er oppe på wd raptor nivå og slår den på enkelte områder + den er støysvak, ikke verst. Ser psdata har slike, vurderer plutselig ny OS HD selv :) synes raptor er litt dyr(pr MB).

Endret av kindings
Lenke til kommentar
WD er mer stille

Yeah, right.. når det kommer til helt vanlige 3.5" 7200rpm-disker, så er WD noe av det mest bråkete du får tak i.

det som stod før var også litt viktig da :)

Poenget mitt var at Maxtor disker generelt sett er mer bråkete enn WD disker, hvertfall er det min erfaring. De litt eldre IBM diskene mine av type 120 og 180 GXP er merkbart støysvakere enn både maxtor og WD diskene som er av nyere dato. Årsaken til at jeg kjøpte WD og Maxtor var at IBM/Hitachi lå etter mht kapsitet i lengre tid, noe som er fikset med de nye 7k250 diskene.(+ at det tok en stund før Hitachi merkede disker ble bra tilgjengelige i Norge etter at IBM merkede disker forsvant fra markedet),

Lenke til kommentar
Hater CD/DVD. Kjøper heller ekstra harddiskplass jeg kan stæsje ting på.

heh! jeg kjøpte meg DVD brenner for 1år siden... så kry da, endelig dvd+r liksom...

har brent litt over 15 plater... :roll:

samme her har ikke brukt brenneren som jeg fikk tak i for 1 år siden til mer en 15 plater jeg heller

og dvd rw trodde jeg, jeg kom til å bruke mye av. men, nei. har ikke brukt mer enn 5 dvd+rw

Kjøp HD!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...