Gå til innhold

Abit KG7 Raid

Mr.PK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ABIT kt7-RAID kort og jeg er helt fortvilet over hvor mye datan lagger når jeg bruker hardiskene.

Nå kopierer jeg fra den ene til den andre og text i MIRC og texten jeg skriver her hakker. og mp3`en hakker regelmessig.

Noe jeg kan gjøre for og fikse dette?

+at den bruker 100% CPU når jeg brenner cdr med 10x.

Har:

Abit KT7-Raid

2x WD 80gb hardisker

1x 20gb harddisk

SB 128 lydkort

256 133 ram

T-bird 1gh / 200

teles isdn :smile:

SMC nettverkskort

geforce2mx400 64

[ Denne Melding var redigert av: akE på 2002-04-01 14:45 ]

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med og spille mp3, selv om jeg belaster diskene, kan sitte på nett + spille mp3 + kopiere mellom partisjonene på diskene + kjører en divx film uten at det "lagger" Jeg kjører win2000 sp2, mediaplayer 8.0 for det meste, har heller ingen problemer med winamp.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-31 16:44, Mr.PK skrev:

Har noen noe å si om dette hovedkortet? jeg har det selv og synes det fungerer veldig ok!

-Mr.PK-

IKKE kjøpt KG7! Det er basert på AMD760 northbridge + VIA southbridge. Denne kombinasjonen er både gammel, treg og dyr i forhold til nyere kort og chipset. Jeg anbefaler noe som er basert på VIA kt333/266A eller NForce. Billigere og raskere, mye bedre deal.

Lenke til kommentar

IKKE kjøpt KG7! Det er basert på AMD760 northbridge + VIA southbridge. Denne kombinasjonen er både gammel, treg og dyr i forhold til nyere kort og chipset. Jeg anbefaler noe som er basert på VIA kt333/266A eller NForce. Billigere og raskere, mye bedre deal.

Du tar feil på ALLE punkter.

Gidder ikke begrunne svaret siden du ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Vel denne kombinasjonen var gjerne dyr ,.. Men av de beste et halvt år tilbake,....

Nå er det jo selvsagt gammelt,.

Jeg har KG7-RAID og er kjempefornøyd,...

Det er et Kongehovedkort med få problemer,..

Og at det er pokker så stabilt,...

Eneste som er med min er at IDE kontrolleren var noe treg,... - Men det ordna seg faktisk med en BIOS update som kom i oktober/nov eller noe i fjor... Tror faktisk heller ikke at det sto noe om en slik fix på det heller,... :smile:

Lenke til kommentar

maximus: Du ser at jeg HAR begrunnet det jeg sa hvis du hadde giddet å lese hele innlegget mitt.

Mr.PK: Du må installere AMD Driver Pack 1.30 + VIA 4in1 4.38. Når du legger inn VIA driveren så må du krysse vekk AGP driver (VIKTIG) for den er inkludert i AMD Northbridgen din og krever driver fra AMD, ikke VIA. Først da har du gjort alt du kan for å få max ytelse og stabilitet ut av kortet. Det er litt knoting, og det var bl.a pga dette og ovennevnte grunner (mitt forrige innlegg) at jeg ikke anbefaler hovedkort med dette chipsettet.

Lenke til kommentar

Abit KG7 ER basert på AMD760

Jeg har tilgode å se en benchmark der det kommer på høyde med ett KT266A kort. (AMD761 er AMD760 med VIA southbridge)

Får å få KG7 ned på prisnivået til KT266A baserte kort må du velge KG7-Lite, da er man plutselig låst til 2 ramsloter.

Hvis noen skulle påstå at KG7 er bedre enn KT266A kort så ville det være det samme som å si at KG7 faktisk er bedre enn KR7, og det vil vel ikke en svoren Abit fan gjøre? (KR7 er abit's kort basert på KT266A)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...