Gå til innhold

Defragmentering

Anbefalte innlegg

har prøvd å defragge E: disken min i en 6 - 7 timer nå og den driver fortsatt på.. prøvde først med vanlige defragmenterings programmet som følger med win men da begynte den bare på nytt igjen når den var på 28% el noe... hvorfor gjør den det? og nå har system mechanic 4 sin defragmentering stått på i ca 7 timer og den er fremdeles ikke ferdig... det er en 80GB disk med FAT32 fs..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows Defraggeren vil begynne på nytt hvis noen av filene på partisjonen blir forandra, eller hvis det blir lagra noe mens den holder på.

Windows-defraggeren suger bigtime også forresten. Styr unna hvis du kan! Den defragmenterer ikke store filer med mindre du har MYE ledig plass på partisjonen. (Og av og til ikke da heller).

Jeg bruker Defraggeren i Norton Systemworks (Speeddisk) og den defragger alt.

Lenke til kommentar

..og grunnen til at det tar lang tid, er nok at du ikke har defragmentert på en stund (kanskje ikke i det hele tatt) og det er lite system i filene. Merk at når defragmenteringa er kommet til 28 %, er filene satt i system, og de samme filene blir ikke defragmentert på nytt (med Windows Defragmenter).

Ta heller og sett i gang prosessen en kveld, og la den stå en natt.

Lenke til kommentar
har prøvd å defragge E: disken min i en 6 - 7 timer nå og den driver fortsatt på.. prøvde først med vanlige defragmenterings programmet som følger med win men da begynte den bare på nytt igjen når den var på 28% el noe... hvorfor gjør den det? og nå har system mechanic 4 sin defragmentering stått på i ca 7 timer og den er fremdeles ikke ferdig... det er en 80GB disk med FAT32 fs..

Anbefaler deg å prøve denne, jeg er storfornøyd..... :yes:

http://www.executive.com/diskeeper/diskeeper.asp

Lenke til kommentar
den klarer heller ikke å defragmentere noe bra! etter at jeg har defrag. den en gang står det fremdeles warning på den og sånn.. kjører den en gang til nå.. :shrug:

IKKE BRUK DISKKEEPER! Jeg, og mange andre, har hatt dårlige erfaringer med den...

Jeg vil sterkt anbefale deg O&O Defrag V6 Professional Edition

Det har vunnet mange tester, jeg har veldig god erfaring, og det er rett og slett best! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...