all right Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Hvordan finner jeg ut hva tid strømforsyneren min ikke kan gi ut nokk strøm til alle komponentene i pcen min? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Du kan overvåke spenningene med f.eks. Speedfan. Hvis spenningene synker veldig mye (Minimum-spenning ligger langt under normal-spenning) så kan det være tegn på at PSU'n sliter med å gi nok strøm. (Minimums-spenning leser man av i Speedfan ved å holde pila over spenningen man vil lese av. Da popper det fram en liten "tool-tip" med info om max, min og avg. spenning) +12V bør aldri gå under 11,4V. Det er som regel denne spenningen som blir mest belastet. Lenke til kommentar
all right Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Noen som vett om noen andre programmer? Som er gratis Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Speedfan er gratis det. Ellers er Motherboard Monitor gratis. Mange hovedkortprodusenter har avlesningsprogrammer til HK'ene sine. Lenke til kommentar
all right Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Kan +12 være +11.85 eller bør jeg begynne og tenke på ny PSU da? eller tåler den noen Komponenter til? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 11.85V er en veldig fin spenning. Men det du må legge merke til er forskjellen mellom normal spenning (spenning når maskinen omtrent ikke jobber med noe som helst) og minimums-spenninga. (Programmet må være istand til å lese av minimums-spenning). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå