Gå til innhold

The transporter


Hidden

Anbefalte innlegg

Har ikke sett den før jeg plukket den opp på REMA 1000 i dag. Bl.a. Luc Besson står bak filmen, og hovedrollen tilhører Jason Statham ("The Italian job", "Snatch", "Lock, stock and two smoking barrels").

 

Nå ser vi bare DVD filmene på et rimelig bra Philips 32" Widescreen TV her hjemme, med middels hjemmekinoanlegg. Musikken i filmen er råbra med fresk bruk av perc og spretne spor generelt. Bildet er såvidt jeg kunne se generelt ganske bra, og veldig god bruk av kamera stort sett hele veien. Stuntene man ser underveis er gode, og det er en del bra kjøring (BMW fans vil elske filmen).

 

Denne filmen koster 100,- på Rema, og er verdt hver krone sier nå jeg.

 

Tror dere oppfølgeren (er under innspilling) blir like bra?

 

Småmorsom kommentar på IMDB angående The transporter II:

 

Seeing this posted just made my day. Hell, made my week! I just knew they'd figure out that they could do it again...but to know they're begining shooting next year makes me want to pee my pants...and with the same people working on it who did last time it'll have that same Transporter feel to it. I hope they use BMW again, that chase scene in the first one made me want to buy a 7-series...lol! I feel like it's christmas already...

*screams like 6 year old school girl in joy*

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Luc Besson har ganske varierende kvalitet dog. Så den mildt sagt grusomme "Taxi" for ikke så altfor lenge siden. Det var et forferdelig makkverk av en film. Noen halv-interessante kjørescener var alt som var verdt å se. :sick:

Bare synd at Besson ikke lagde Taxi da...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Oi, så morsom... :ermm:

 

Sjekk kildene dine bedre neste gang.

"Writing credits

Luc Besson"

 

Synes strengt tatt ikke det styrket din sak wh1ite....

Jeg svarte bare utsagnet:

 

Luc Besson har ganske varierende kvalitet dog.

 

For dere som ikke vet det har produsenter og regissører en tendens til å voldta manus til de grader. I tillegg er det regissører som "lager" filmer, ikke skribenter. Om man hevder at Besson har "laget" Taxi (det gjelder alle 3), tar man feil, for det har han ikke.

 

Så for å svare på din post så beviste linken min akkurat det jeg sa: Besson har ikke laget Taxi. Om du noen gang tar deg tid til å lese et manus, vil du finne ut at det ligger mer vekt i hva regissøren gjør med manuset enn selve manuset. Mange forfattere ender med å rive seg i håret under første visning av deres film.

Lenke til kommentar
Oi, så morsom... :ermm:

 

Sjekk kildene dine bedre neste gang.

"Writing credits

Luc Besson"

 

Synes strengt tatt ikke det styrket din sak wh1ite....

Jeg svarte bare utsagnet:

 

Luc Besson har ganske varierende kvalitet dog.

 

For dere som ikke vet det har produsenter og regissører en tendens til å voldta manus til de grader. I tillegg er det regissører som "lager" filmer, ikke skribenter. Om man hevder at Besson har "laget" Taxi (det gjelder alle 3), tar man feil, for det har han ikke.

 

Så for å svare på din post så beviste linken min akkurat det jeg sa: Besson har ikke laget Taxi. Om du noen gang tar deg tid til å lese et manus, vil du finne ut at det ligger mer vekt i hva regissøren gjør med manuset enn selve manuset. Mange forfattere ender med å rive seg i håret under første visning av deres film.

Så hvordan vet du at Luc Bessons manus i dette tilfellet har blitt voldtatt?? Har du lest originalmanuset kanskje? :roll: Såvidt jeg vet er heller ikke noen bokutgave utgitt av Taxi, men du vet kanskje bedre?

Selvfølgelig er det regissøren har laget selve filmen, men lengst oppe er det manusforfatter som står historiemessig ansvarlig for filmen. Kan heller ikke huske å ha lest at Luc Besson tar avstand fra Taxi. Men hvis du mener han gjør det så tar jeg gjerne imot en link.

Selvfølgelig har regissøren som oftest kunstneriske friheter ved laging av filmen men regissøren er som oftest bare leid inn for å utføre en jobb basert på et manus. Regissøren er igjen leid inn av produsentene, som har sin mening om hvordan filmen skal være. Dvs. produsentene har STOR påvirkningmulighet til hvordan filmen skal bli. Som du kanskje ikke har sett er "tilfeldigvis" Luc Besson(+ en til) produsent for Taxi.

Så du mener altså at Luc Besson her i dette tilfellet som BÅDE forfatter OG Produsent har hatt lite innvirkning på hvordan filmen skulle bli, slik at resultatet her ble dårligere enn normalt.??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så hvordan vet du at Luc Bessons manus i dette tilfellet har blitt voldtatt?? Har du lest originalmanuset kanskje? :roll: Såvidt jeg vet er heller ikke noen bokutgave utgitt av Taxi, men du vet kanskje bedre?

Selvfølgelig er det regissøren har laget selve filmen, men lengst oppe er det manusforfatter som står historiemessig ansvarlig for filmen. Kan heller ikke huske å ha lest at Luc Besson tar avstand fra Taxi. Men hvis du mener han gjør det så tar jeg gjerne imot en link.

Selvfølgelig har regissøren som oftest kunstneriske friheter ved laging av filmen men regissøren er som oftest bare leid inn for å utføre en jobb basert på et manus. Regissøren er igjen leid inn av produsentene, som har sin mening om hvordan filmen skal være. Dvs. produsentene har STOR påvirkningmulighet til hvordan filmen skal bli. Som du kanskje ikke har sett er "tilfeldigvis" Luc Besson(+ en til) produsent for Taxi.

Så du mener altså at Luc Besson her i dette tilfellet som BÅDE forfatter OG Produsent har hatt lite innvirkning på hvordan filmen skulle bli, slik at resultatet her ble dårligere enn normalt.??

Så du mener at Besson er ansvarlig for filmen fordi han har skrevet og produsert den? Taxi slår meg som en uavhengig film og da er det som regel ikke produsenten som velger regissør, men omvendt.

 

Tingen er at du sa at Besson har varierende kvalitet. Hvordan mener du da? Som regissør, som produsent eller som manusforfatter? Jeg så for meg at du mente som filmskaper og da er det regissør som er synonymet.

 

I dette tilfelle er det også litt feil at du sier at en produsent har STOR påvirkning på filmen. En produsent er en produsent; en sjef og et overhode for mannskapet som står bak den egentlige filmen.

 

Jeg hadde aldri foret deg linken til Taxi om jeg ikke var sikker på at den ville styrke min sak. Så jo, jeg vet at Besson har skrevet og produsert Taxi, men jeg vet (etter å ha sett en del filmer Besson står bak) at Taxi ikke er helt hans type film å regissere, og det var kanskje derfor ha ga bort manuset og valgte å produsere istedet. Det er vanskelig å kaste et manus, selv om det er middelmådig og muligens endte Besson opp med å få filmen ut i verden og ut av sitt eget system, slik mange regissører anbefales og spesielt Besson er kjent for å gjøre dette. Et eksempel er The 5th Element; en ide som Besson hadde ruget på siden barndommen. Han fikk den ut og vel var det.

 

Jeg ser ditt poeng og håper du ser mitt.

Lenke til kommentar
Jeg ser ditt poeng og håper du ser mitt.

Ok, vi har begge fått sagt det vi mener. Men bare å presisere det så er min mening(som forøvrig sikkert bare er av et smalt utvalg av Bessons filmkarriere) at det er stor kvailitetsmessig variasjon i de filmene jeg har sett(som er skrevet av L.B.).

For å ta det helt ekstreme: "Leon" er kanskje en av mine absolutte favoritter blant filmer pga. den gode historien som ligger til grunns.

Taxi derimot har en totalt håpløs historie som mer gir inntrykk av å være bare et påskudd til å lage en film med noe heftige actionsekvenser(Charlies Angels2 anybody...). Nå er Leon og Taxi to helt forskjellige filmsjangre og kan ikke sammelignes sådan, men selv om Taxi er en action"komedie"(anførselstegn fordi jeg ikke fant noe som helst morsomt i den) betyr ikke det automatisk at den må ha en helt håpløs historie.

Lenke til kommentar

Huff, huff, huff, huff. Jeg synes "The Transporter" var en drittfilm. :p

Full av dårlig humor og relativt mye kjedelig action (der hovedpersonen står i bar overkropp og ruller seg ned på et oljebelagt gulv og sloss mot ti andre karer, som han selvfølgelig banker dritten ut av).

 

Men jeg skal innrømme at det var èn spesiel scene i filmen jeg likte spesielt, og det var da hovedpersonen sparker inn en dør til en "slem fyr", og vi får se det hele gjennom nøkkelhullet. Hihi, morsomt. :green:

Lenke til kommentar

Jeg synes filmen var helt grei, JS var ikke en person jeg så som noen "kung-fu" fyr, men han spilte greit i den filmen. Og alle Luc Besson filmene er geniale når det gjelder story osv. Han lager sin egen type film som absolutt er verdt å se.

 

-OEH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...