indahla Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Jeg har 10-15 servere (win2000, 2003 og NT) jeg ønsker å sjekke om er "oppe" vha PHP. Hvordan? Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Du kan bruke PHPs socketfunksjoner og se om du får kontakt med serveren. www.php.net/fsockopen Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) merk at på *nix systemer er icmp ping er reservert for root. hvis du undersøker ping kommandoen på en linux maskin, ser du at den eksekverer med root rettigheter. mao vil du ikke gjennom php få lov til å sende icmp ping. EDIT: Da er det bedre å bruke sockets for å sjekke de tjenestene maskinene skal kjøre. Endret 7. april 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
jrz Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) på the gathering i går skrev jeg en liten bit for å samle alle ftp server adressene og brukernavn/passord. Jeg laget også en bit for å vise om servern var oppe : if(@fsockopen($adresse, 21, $errno, $errstr, 1)) { echo "<td><font color=\"green\">Server oppe</font></td></tr>"; } else { echo "<td><font color=\"red\">Server nede</font></td></tr>"; } Endret 10. april 2004 av zyrtech_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå