Erijk Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 hei og hopp i dag fikk jeg smc bredbåndsrouter 54 mbps trådløst med 4 p switch og der er det en wan port og 4 switch porter og jeg bruker telenor og der er det en svart boks adsl boksen og en hvit splitter, og jeg har koblet kabel fra pappa sin pc inn til routeren nr 1 på switch greia, men jeg skjønner ikke hvor de andre kablene skal inn ? noen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Kabelen fra ADSLmodemet skal inn i WANporten. De kabletet maskinen på nettverket skal inn på Switchen. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 men på den svarte boksen står det bak LAN og LINJE hvem av dem ske til routeren i wan porten og hva skal jeg med splitteren ?? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Den det står Linje på skal til Splitteren, og den som det står LAN på skal ut til ditt lokale nettverk (LAN), altsår ruteren. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 splitter har 3 porter 1 det står modem på og 1 det står isdn men den bruker vi ikke og 1 det står line på. og på den svarte boksen står det 1 med line og 1 med og 1 med lan. routeren har 1 port der det står wan og 4 switch porter!!!! Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 hva ske jeg koble i hva?????????????? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Hva med å enten lese chriseges innlegg en gang til eller ta en titt i bruksanvisningen som fulgte med adsl-pakka. Jeg trodde det burde vært unødvendig med fargekoder på dette utstyret men nå er jeg jammen ikke sikker lenger. RTFM, Read The Fucking Manual!! Lenke til kommentar
Calm Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) LAN på modemet skal til WAN på routeren. Linje på modemet skal til modem på splitteren. Line på splitteren skal vel antageligvis til telefonuttaket i veggen. Videre skal alle PC'er som skal kobles med kabel kobles til LAN 1/2/3/4 på routeren (switch portene)... Hvis du venter litt lengre enn 4 minutter med å bumpe tråden, og dropper alle spørsmålstegnene er det fint... Dette er et forum, ikke føkkings IRC for h*lvete! Endret 7. april 2004 av Calm Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Skal prøve å ta det enkelt. Splittern. Linje, kommer fra veggen (fra Telenor) ISDN, Til telefonen (tror ikke du trenger å bruke den, da du har ISDN) Modem, Går til linje på ADSLmodmet. Den svarte boksen. Modemet/den svarte boksen. Linje, kabel fra Modemporten på Splitteren. Lan, går til Ruteren. Rutern. WAN, Kabel fra LANproten på Modemet. Switchen maskinene uten trådløst kort. Se også bilder under: Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) *slettet* Endret 7. april 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 men vi skal bruke pappa sin med kabel og jeg har trådløst nettverkskort!! Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 skjønte det nå Skulle bare mangle Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Har du fått alt til å virke nå da?? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 All ære til chrisege for en umenneskelig tålmodighet med denne fyren. Phone på splitteren skal for øvrig kobles til Line på isdn-boksen og ikke rett til telefonen. hauer, hoppet du rett på dette forumet eller forsto du ikke bruksanvisningen med medfølgende tegning som er laget med det mål for øyet at bestemora di skal forstå den? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 All ære til chrisege for en umenneskelig tålmodighet med denne fyren. Phone på splitteren skal for øvrig kobles til Line på isdn-boksen og ikke rett til telefonen. hauer, hoppet du rett på dette forumet eller forsto du ikke bruksanvisningen med medfølgende tegning som er laget med det mål for øyet at bestemora di skal forstå den? Jeg har analog linje, så jeg tenkte ikke på det med ISDNboksen. Takk for at du minnet meg på det. (Skal se om jeg kan få endret tegningen, slik at den er rett...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå