Gå til innhold

1GB RAM standard i 2004?

Anbefalte innlegg

Vet dette har blitt diskutert før her på forumet. Det er mange meninger om hvor mye RAM folk trenger. Noen sier de klarer seg med 256MB fortsatt...Kjører du Word og Excel og ikke bryr deg særlig om å ha rask PC, så stemmer nok det! Men ser man på nyere spill som f.eks Far Cry så trenger du mer enn 512MB RAM for å unngå å bruke swap fila. Jeg har 1GB RAM og har sjekka i Windows Task Manager, så dette vet jeg! Da jeg starta Far Cry bruke Windows og bakgrunns programmer ca 200MB RAM. Etter noen timer spilling så hadde RAM bruken vært oppe i 913MB max! (lasting av maps osv tar opp mye minne).

Så 1GB RAM blir vel standard i 2004? Er Far Cry tegn på ting som kommer, så trenger vi sannelig såpass mye minne for å unngå swap fil bruk og ha max ytelse!

Når Windows Longhorn kommer så er nok 2GB RAM standard...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt enig, 1024 om ikke mer bør bli standard i de fleste pc'er framover. For eksempel da jeg spilte ut2004 her om dagen va minnebruken på ca 990MB av mine 1024, og swapfila var på godt over 1gb også, så 1GB ram ++ er å anbefale for dem som skal kjøpe nye pc i tiden framovere.

Lenke til kommentar
Er helt enig, 1024 om ikke mer bør bli standard i de fleste pc'er framover. For eksempel da jeg spilte ut2004 her om dagen va minnebruken på ca 990MB av mine 1024, og swapfila var på godt over 1gb også, så 1GB ram ++ er å anbefale for dem som skal kjøpe nye pc i tiden framovere.

:yes:

Lenke til kommentar

har hatt 1GB ram i nesten ett år nå jeg :p

rule of thumb: ta top range PC'ene de selger på el-kjip og gang med 2 eller noe slikt (den regelen funka iallefall før), så har du det du bør ha i RAM mengde...okei, så har de starta å selge PC'er med 1GB ram der også, men det viser bare at de begynner å bli litt lure, og at vi som virkelig vil holde oss på hugget, bør tenke på å skaffe mer :p

Lenke til kommentar
Kjedelig med de med 3 slots da, 1.5gb ram er så ekle tall :p  eller skal man begynne å kjøpe 1gb brikker  :ermm:

1,5 funker ikke for meg ass :p

Har 2 x 512MB allerede, og hvis jeg skal koste på mer må det bli én 1GB brikke... 1,5 er uaktuelt :green:

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Jeg spiller nærmest ikke, men likevel føler jeg behov for 1GB RAM.

Jeg får problemer når PC'n har stått på halve døgnet, har en del programmer oppe. Av en eller annen grun har jeg da ofte lite RAM ressurser til overs, det er også tilfellet akkurat for øyeblikket hvor jeg nå er nede i 26MB ledig(av 512). Det går utrolig tregt.

har prøvd noen programmer som frigjør minne, men det tar ikke lange tida før det er tilbake til det gamle.

Eneste løsning er i grunn å starte maskinen på nytt, men nedlastingene har større prioritet.

Lenke til kommentar
Ta nå ikke alt for mye i da.

Har akkurat gjennomført Splinter Cell 2, Far Cry, og spillt en god del Unreal Tournament 2004 glatt på en 256MB brikke mens 512MB brikken min var inne på retur.

Hva mener du med at UT2004 gikk glatt med 256MB RAM da? At grafikken ikke hakket? Nå vet jeg ikke hvor mye RAM UT2004 krever, men å spille Far Cry med 256MB hadde ført til MASSIV swap fil bruk! Du har vel mer tolmodighet enn meg da serru...Jeg orker ikke å vente på PC'n unødvendig iallefall!

Synes jeg hører harddisken jobbe for å betjene spillet med minne...(swap) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...