Gå til innhold

Virus som tar 100´prosent av cpu!

Anbefalte innlegg

Uansett så tar cpu`en min 100prosent nå, alt går ganske treigt, men det går ann å spille (litt lagg til tid til annen)

Men jeg vet dette emnet har vært oppe før, men jeg fikk det ikke med meg?

kan alle være så snille å skrive et svar!!!?

Takker hjertlig til alle som skriver et svar!

mvh Stian_A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg hadde det samme problemet for noen dager siden.. jeg prøvde ALT! ente opp med å formatere og instalere OS'et på nytt.. :)

greit nok, men jeg har akkuratt gjort det, tror ikke jeg orker en gang til ;)

Jeg unnskylder alle emnene, jeg trodde ikke jeg hadde lagd dem, så jeg trykka mange ganger... :yes:

hehe, kommer det "viruset" bare på XP? Hvis det gjør det, så tar jeg Windows 2000!

-Stian_A

Lenke til kommentar

Det hjalp ingen verdens ting, men tusen hjertlig takk for at du prøvde!

Tror jeg tar Windows på nytt, bye then!

HATER VIRUS :angry::angry:

Dessuten må man kjøpe det! jeg betaler ikke for noen teite programmer

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar

Hadde et lignende problem, da var det explorer.exe som tok 100% av CPU'en. Det viste seg å vere en .avi fil som ikke virket, og dette førte til at maskinen brukte alle ressurser på å få den til. Dette skjedde da hver gang jeg gikk inn i den mappen som inneholdt den filen.

Lenke til kommentar
Hadde et lignende problem, da var det explorer.exe som tok 100% av CPU'en. Det viste seg å vere en .avi fil som ikke virket, og dette førte til at maskinen brukte alle ressurser på å få den til. Dette skjedde da hver gang jeg gikk inn i den mappen som inneholdt den filen.

mm, kan hende det, ja....var jo på nette da..Å da jeg gikk ut fra overklokking, falt cpu`en til 2prosent!

Konklusjon: Microsoft! Alle sammen fram med pil og buene (har trent veldig lenge på Bill nå..) nå skal det jaktes bill Gates!

mvh Stian_A - som takker for alle svar! :D

Lenke til kommentar
jeg vet ikke hvilket virus det var engang. jeg prøvde neste alle "fixene" fra symatec, uten hell..

Konklusjonen av dette "viruset" er:

1. re-innstaller Windows på nytt.

2.ikke Innstalle XP

3.Men Windows 2000 (mest stabilt)

4.Anti-virus

Gjør det å få ingen virus, kjøp stians guide for 59.40,- nå!

:D

-Stian_A

Lenke til kommentar

Denne feilen er lekende lett å fikse.

Men hvorfor Microsoft ikke har orka å fikse den enda klarer jeg ikke å fatte. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Denne feilen er lekende lett å fikse.

Men hvorfor Microsoft ikke har orka å fikse den enda klarer jeg ikke å fatte. :dontgetit:

jaja, HVIS internett eksplorer er feilen.....Det kan godt være HD..?

Noen må da ha funnet det ut!?

mvh Stian_A

Lenke til kommentar

explorer.exe er IKKE internet explorer!

explorer.exe er de vanlige fil-vinduene du farer rundt i. Og det er en velkjent bug at explorer.exe henger seg opp i korrupte/ødelagte/uferdige AVI-filer. (explorer.exe står og jobber for harde livet for å finne utav diverse ting om AVI-fila.)

Lenke til kommentar
explorer.exe er IKKE internet explorer!

explorer.exe er de vanlige fil-vinduene du farer rundt i. Og det er en velkjent bug at explorer.exe henger seg opp i korrupte/ødelagte/uferdige AVI-filer. (explorer.exe står og jobber for harde livet for å finne utav diverse ting om AVI-fila.)

Hva om cpu - fortsatt står på 100prosent?

Da må det nesten være ett eller annet....Kand det være HD?

-Stian_A....

Takker for eksplorer.exe, jeg kan ikke lenger se startmeny eller skrivebord....Må restarte :p

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar
Man trenger da ikke restarte når explorer.exe har blitt avsluttet!

Er bare å gå inn i oppgavebehandling og trykke på ny oppgave eller hva det nå heter og skrive explorer.exe... Digg at Windows har kommet over 98/ME tidene :)

neinei, men alt ting ble....Borte.

jeg så bare bakgrunnen min...Men jeg burde vist at jeg kunne re-sette explorer.exe via ny oppgave... :yes:

-Stian_A

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar

det du gjør er at du tar og foramter pcen.

instaler windows xp.

så når du er ferdig med det tar du og putter in den cd en som følger med hovedkort og instaler det vitikste der.

så når du har gjort det trykker du på start knappen og windwos update og instaler alle oppdareingene der,

laste nedde den nyest ati drivern og slår på bran murern eller det er det første du gjør hvis du ikke har nexgentel internett.

hvis du har det så trenger du ikke bekymre deg får virus.

¨får wnidwos update fikser alle virus eller gjør sånn at de ikke kommer in på pcen din. :)

Lenke til kommentar

tipper du har (som jeg) blitt ustatt for bridge.dll viruset. Et helt ork å fjerne! fikk det t.o.m. tilbake etter å ha formatert i går, uten å ha vært tilkoblet nett.

Først kjør:

Adaware

spybot

The cleaner

NOD32

(alle siste versjoner med oppdaterte referansefiler).

Hvis det ikke hjelper, prøv disse mulighetene:

1. Open up regedit

2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

ELLER

start meny --> kjør/run --> regsvr32 c:\windows\system32\zipfldr.dll /u

ELLER (siste utvei?)

http://support.microsoft.com/default.aspx?...29692#appliesto

Sitter på skolen nå og har akurat samme problem med pcn hjemme. Dette er potensielle løsninger jeg har funnet fram her, så jeg skal teste dem når jeg kommer hjem. Tar intet ansvar ;)

edit: og Adna :

...nei. (say no more)

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
<snip>

...hvis du har det så trenger du ikke bekymre deg får virus.

¨får wnidwos update fikser alle virus eller gjør sånn at de ikke kommer in på pcen din. :)

"Windows update fjerner alle virus", ja. Da har jeg hørt den og. ;)

Lenke til kommentar

hadde akkurat ett sånt problem jeg også. det var ikke noe virus men en korrupt filmfil. det var nok og bare åpne mappa fila lå i så ble det bråk! prossesoren begynte og jobbe på 100 prosent og ga seg ikke. etter jeg fant fila og slettet den(måtte slettes i sikkerhetsmodus) så var alt i orden igjen :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...