Gå til innhold

Råd til kjøp av skjermkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9800 pro ligger vel rundt 2000 kr, og 5900Xt ligger rundt 1700 kr og henger ikke langt bak 9800Pro i ytelse.. da vil jeg strengt tatt si at 5900Xt gir mest for pengene

Med AA og AF er det som regel en del forskjell.

http://www.tomshardware.com/graphic/200312...-charts-13.html

Ikke stor nokk til å rettferdigjøre en slik forskjell..

Og jeg vill påstå at nVidia lager bedre drivere enn det Ati gjør, og at Ati kortene sliter ofte med FPS drop i CS

Lenke til kommentar
å ha ett skjermkort i 2 år og skal klare alle nye spill er som å tro på julenissen.

om 2 år er dagens skjermkort så utdatert at det ikke henger på greip

Kjøp heller ett middels skjermkort som det jeg linket til, og heller spar resten av pengene til du trenger å oppdatere det på nytt... om ca 1 år kanskje

kjøpte et gf 4400 ti for 2 år siden.. og vil si at det absolutt henger på greip enda..

far cry i 1024*768 med alt på medium er da fullt spillbart. du har vel kanskje litt høyere krav til oppløsning osv.. men å bruke en haug med penger på de nyeste gfx kortene hvert år, henger ikke på greip for alle.. hehe

og vi har da vel alle trodd på julenissen en gang? :p

Lenke til kommentar
ja men hvor mye kommer ikke de korta til å koste a?????

har ikke allverden med cash :no:

Og du vil ikke være i nærheten av å kunne utnytte deres ytelse med den prosessoren du har. Med de kortene vil cpuen din jobbe livet av seg, mens grafikkortene venter. Det gjelder for så vidt klart svakere skjermkort også.

Lenke til kommentar

ja, jeg veit det pop... :p

stiller ikke så kjempe krav til grafikken.. men vill spille i

1024*768 og 1200*1000 med god grafikk ok ikke no lagg :D

og ettersom jeg har skjønt fra andre inlegg på andre topics så har da ikke r9800

pro eller nvida 5900 noe problem der :D men jeg ser stor forskjell på aa og af

på de testene jeg har sett... og fra å ha lest her har jeg skjønt at r9800 pro er et bedre D9x kort eller??? :thumbs: takk for alle forslag og meniger altså..

setter virklig pris på det.....

HW forumet er et av de mest brukervennlige forumene jeg har vært på :thumbs:

raske svar og ikke minst SERIØSE svar :thumbup:

dere ruler :w00t:

Lenke til kommentar

ATI med drivere hver måned. Jippi! Det har nVidia gjort i 3 år nå :p

ATI har best bildekvalitet :laugh: Jaja. Da har dere ikke sett mange GeForce FX kort i aksjon.

ATI er bedre på AA og AF. Niks, FX57/5900 er bedre enn R96/800 med AA og AF.

Kjøp for guds skyld GeForce FX5900XT hvis du vil ha et kort med rå ytelse for godt under 2000 kroner...

Lenke til kommentar
ATI med drivere hver måned. Jippi! Det har nVidia gjort i 3 år nå  :p

nVidia lanserer ikke nye drivere like ofte som ATi, langt ifra, f.eks gikk det over 4 måneder mellom 53.03 og 56.64.

ATI har best bildekvalitet   :laugh:  Jaja. Da har dere ikke sett mange GeForce FX kort i aksjon.

http://www.hardocp.com/images/articles/107...c69fx_5_6_l.jpg :roll:

nVidia kan i motsetting til ATi vise til vinkel uavhengig AF, men på en annen side ofrer nVidia bildekvalitet for ytelse med å ikke følge trilinear standarden selv om man tvinger det i driveren (dette gjelder D3D) og ATi har støtte for flere texture samples (16xAF). Når det gjelder AA er det ingen tvil om at ATis gamma-corrected RGAA er overlegent nVidia's OGAA. Selv hardcore nVidia fans nekter ikke på dette.. det vil si de av dem som har noe greie på skjermkort.

http://www.3dcenter.de/artikel/ati_nvidia_...nce/index_e.php

http://www.hardocp.com/article.html?art=NDcyLDY=

EDIT: Hvis det er ytelsen du tenkte på så er det også feil. ATi har mindre ytelsetap med AA og AF. Les 3DCenter artikkelen jeg linket til.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Kjøpt et R9800Pro du.

Cpu'en din kommmer ikke til og greie og utnytte Nv40 og R420 fullt ut anyway...

Spør du meg så ville jeg ikke ha trodd at cpu'en ville gitt 9800 pro sitt fulle potensial heller... :dontgetit:

Men uansett tror jeg 9800pro er et glimrende valg :)

Lenke til kommentar
ATI med drivere hver måned. Jippi! Det har nVidia gjort i 3 år nå :p

ATI har best bildekvalitet :laugh: Jaja. Da har dere ikke sett mange GeForce FX kort i aksjon.

Kjøp for guds skyld GeForce FX5900XT hvis du vil ha et kort med rå ytelse for godt under 2000 kroner...

Det er ikke videre mange tester hvor FX korta slår Radeon i samme segment, men jaja :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...