tutu Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Jeg har 2 PC'er kobla sammen med en kryssa kabel. Den ene kjører Win98, den andre Win XP PRO. Mitt problem: PCene finner ikke hverandre. Selve forbindelsen er ok, jeg har fått det til å virke mange ganger før, og når 98 maskinen går inn i windows, så gir XP maskinen beskjed om nettverket er ok, men nå finner ikke pcene hverandre. Jeg tror feilen ligger i instillingene til XP maskinen. Jeg slet med samme feilen for en tid siden, jeg tror det var noe med WINS eller DNS instillingene som var feil. Men nå greier jeg altså ikke å finne feilen! Vet noen hva som er galt? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Står tcp ic på auto på begge maskinene?? Får W98 maskinen IP fra XP maskinen? Det du kan prøve er å styre XP maskinen til 192.168.0.1 og W98 til 192.168.0.2 - subnetmask 255.255.255.0 på begge. DNS osv skal det ikks stå noe i for å få det i LAN. Når du har sjordt dette, forsøk å pinge maskinene. Om de klarer dette er det kontakt. Da kan du begynne å sjekke at file and printer sharing er satt på. Du må også sjekke at maskinene er på de samme workgroup - dvs at begge er f.eks medlem av mshome. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Husk også at enable NetBios over TCP/IP er enablet under WINS fanen under TCP/IP properties og advanced. Maskinnavn er nemlig netbios navn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå