Tarannon Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Jeg har et ekstremt irriterende problem. Innimellom (kanskje en gang hver 10-20 sekund) stopper alt opp i 1-2 sekunder, før det fortsetter. Først trodde jeg bare dette problemet var når jeg så på video og tenkte at det var noe feil med codec'ene. Det er lettest å legge merke til når jeg ser på film. Men jeg har funnet ut at det kommer hele tiden, enten jeg surfer, hører på musikk, spiller eller hva som helst. Eneste åpenbare problemet med hardware som jeg kan finne ut, er at harddiskene blir fryktelig varme (klarer såvidt å ta på dem over lengre tid), men har ingen anelse om det har noe med saken å gjøre. Dette problemet oppsto etter at jeg oppgraderte til følgende spesifikasjoner: Pentium4 2,6ghz prosessor Asus p4s800-mx hovedkort 1024mb Crucial pc2700 DDR Ram (2 brikker på 512) Soundblaster LIVE! lydkort Sapphire Radeon 9600 PRO Atlantis 128mb Maxtor 7200rpm harddisker Q-tec 340w psu Hvis noen har et tips som kan fikse på dette, blir jeg veldig glad. Begynner å bli alvorlig irritert. Kjedelig at det er umulig å se på film også. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Harddiskene skal ikke være hete........ Lenke til kommentar
Pollux Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 ...og i tillegg heter de Maxtor Hadde akkurat samme problemet med 2 av mine Maxtor disker. De er begge pensjonert... Lenke til kommentar
Tarannon Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Så det kan være varme som er problemet? Lenke til kommentar
Pollux Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Det kan være den ene disken som har problemer. Da stopper hele maskina opp for å prøve å oppnå kontakt igjen, dermed oppstår den hakkingen du nevner. Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Hva med crappy PSU?? mne for all del, sjekk harddiskene! Hiv en vifte forann dem slik at de blir kjøligere! -Stian Lenke til kommentar
Tarannon Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Har tenkt på PSU'en jeg også. Q-Tec er vel ikke berømt for super-kvalitet akkurat. Da begynner jeg med å kjøle ned diskene. Hvis det ikke funker tar jeg og skifter psu. Så bytter jeg diskene. Rapporterer tilbake om det funker eller ikke. Lenke til kommentar
snole Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Kjør Motherboard monitor for å se om spenningene er stabile. Q-Tec er ikke spesielt bra (egen erfaring). http://forum.hardware.no/index.php?showtop...9&hl=q-tec+juks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå