Zitronballong Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Tror jeg bør kjøpe meg en ny psu.. sitter på en 300 watt... og har tenkt til å ha noen flere vifter og lys..har amd 2000 +.. Har oxo satt inn en harddisk til og kjøpt et ati 9800 pro kort.. Trenger jeg ny strømforsyning?? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Det høres lurt ut ja. Du bør værtfall ha 350W. 400 +++++ skader heller ikke. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Det finnes en kalkulator for slikt en plass.. skal se om jeg finner den Fant hvertfall to: http://www.jscustompcs.com/power_supply/ http://www.adecy.com/psu/ Lenke til kommentar
all right Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 De kalkulatorene der pleier ikke være helt nøyaktige!! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) Den første kalkulatoren der er totaaaalt på vidda! Edit: Den andre er ENDA mer på vidda. Den fant ut at jeg må ha 536W PSU. Og denne maskinen drev jeg uten problemer i lengre tid på en 320W PSU. Endret 7. april 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Mulig det holder med 300w Men opplever du ustabiliteter så kan det være at PSU er for svak. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Har du planer om en ny&god maskin med flere harddisker, CD/DVD-brenner og CD/DvD-ROM, så vil jeg absolutt anbefale en kraftigere PSU enn 300W. Lenke til kommentar
snole Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Disse kalkulatorene regner stort sett ut MAX strømtrekk, dvs at hvis alle enhetene inni PC'en drar max av hva de er oppgitt til, samtidig, så trenger du så mange watt. I virkeligheten trenger man ikke så stor PSU. Men en annen ting, er at det er hvor bra PSU'en er som spiller inn på stabiliteten. Q-Tec f.eks leverer ikke engang de watt'ene de lover, og gir ustabile spenninger i tillegg. Så vær klok og styr unna billige PSU'er, du får hva du betaler for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå