Gå til innhold

Gentoo og Gnome 2.6 - I'm in løøv!

Anbefalte innlegg

Klart du tror det. Snekkeren ser spiker over alt, tyven tror at alle stjeler. Faktum er at vi ikke ville hatt Linux som vi kjenner den i dag om «folk» hadde tenkt som deg. For deg er målet med Linux bare å ha noe som er gratis.

Teit påstand. Jada, eneste grunnen til at jeg bruker Linux er at alle 14issvennene mine bruker det til å spille omg stfu 1337 :D:DDD cs !!!)#(#"#("#(!!!.

Hvis du ikke skjønte det var det ren sarkasme. Jeg bruker Linux fordi det rett og slett er bedre enn Windows på alle måter. Kort og godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du formulerte deg litt uheldig, jeg misforstod, du fikset det, jeg oppklarte misforståelsen. Jeg var i et øyeblikk under oppfattelsen at du ville misbruke rapporteringssystemet for å kvitte deg med motdebattanter, men det er selvsagt ikke tilfellet, og det er heller ikke noe å henge seg opp i siden det ble sagt som en misforståelse (jeg valgte å ikke fjerne det jeg sa, siden det virker litt for revisjonistisk :).

Lenke til kommentar
Gentoo er helt topp så lenge du har bredbånd, men det er jo nokså vanlig etterhvert. Om du vil prøve en Gentoo-lik distro uten kompilering men alikevel blodig optimalisert så kan jeg anbefale arch-linux på det varmeste.  :cool:

jeg har snust litt på arch linux, men har fått inntrykk av at det er litt umodent. Hvordan er dette? Er ute etter en server distro med godt pakke/oppdateringssystem, og gjerne med et ordentlig system for å legge til programmer i boot (ala rc-update & ntsysv)

Prøvd TSL 2.1 (Trustix Secure Linux)?

oppdateringer/installering av packer: swup (SoftWare UPdater)

Meget bra!

Lenke til kommentar
Gentoo er helt topp så lenge du har bredbånd, men det er jo nokså vanlig etterhvert. Om du vil prøve en Gentoo-lik distro uten kompilering men alikevel blodig optimalisert så kan jeg anbefale arch-linux på det varmeste.  :cool:

jeg har snust litt på arch linux, men har fått inntrykk av at det er litt umodent. Hvordan er dette? Er ute etter en server distro med godt pakke/oppdateringssystem, og gjerne med et ordentlig system for å legge til programmer i boot (ala rc-update & ntsysv)

Prøvd TSL 2.1 (Trustix Secure Linux)?

oppdateringer/installering av packer: swup (SoftWare UPdater)

Meget bra!

er det jeg har brukt, men ser etter alternativer. jeg føler at trustix secure linux er blitt litt uoversiktlig i nyere versjoner.

Lenke til kommentar
er det jeg har brukt, men ser etter alternativer. jeg føler at trustix secure linux er blitt litt uoversiktlig i nyere versjoner.

Jaha? Er ikke helt enig, men at det mest sansynligvis blir slutt for gratisversjonen av TSL etter 2.2 er kanskje en annen grunn til å se seg om..

Lenke til kommentar

Arch har et meget bra pakkesystem. I det siste har store oppdateringer som Gnome hatt enkelte feil/mangler, men nå som testing-repositoriet er gjort tilgjengelig for vanlige brukere, ventes det at pakkene vil kunne gjennomgå bedre testing før de legges ut i current/stable/unstable. Arch har flere pakker enn folk flest skulle tro, og jeg har selv bare hatt behov for å kompilere lite utbredte programmer som EncFS selv.

Å legge til programmer i boot er så lett som å føre dem til under deamons i /etc/rc.conf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...