dagasc Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Som sakt, hva er koden for å vise system uptimen? Hadde vært litt morsomt å hatt på.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Hvis du hadde sett litt i Sticky-postene, hadde du funnet dette: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry1216097 Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Hvis du hadde sett litt i Sticky-postene, hadde du funnet dette:http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry1216097 det er linux commands som han forteller, kjører windows jeg.. :/ Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 winbar er jo kjekt.. uptime pluss mye annet snacks Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 winbar er jo kjekt.. uptime pluss mye annet snacks winbar, oisann... url? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 http://www.google.com/search?q=winbar&ie=U...Google-s%C3%B8k Lenke til kommentar
cazper_no Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) Prøv dette: <?php if (!dl("php_w32api.dll")) { echo "Unable to load php_w32api.dll"; exit; } $api = new win32; $api->registerfunction("bool QueryPerformanceCounter (float &lpPerformanceCount) From kernel32.dll"); $api->registerfunction("bool QueryPerformanceFrequency (float &lpPerformanceFrequency) From kernel32.dll"); $api->QueryPerformanceCounter($a); $api->QueryPerformanceFrequency($b); $c = $a/$b; $days = floor($c / 86400); echo gmstrftime("System uptime is $days Days, %H Hr, %M Min, %S Sec<br>", $c); ?> Endret 7. april 2004 av cazper_no Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Prøv dette: <?php if (!dl("php_w32api.dll")) { echo "Unable to load php_w32api.dll"; exit; } $api = new win32; $api->registerfunction("bool QueryPerformanceCounter (float &lpPerformanceCount) From kernel32.dll"); $api->registerfunction("bool QueryPerformanceFrequency (float &lpPerformanceFrequency) From kernel32.dll"); $api->QueryPerformanceCounter($a); $api->QueryPerformanceFrequency($b); $c = $a/$b; $days = floor($c / 86400); echo gmstrftime("System uptime is $days Days, %H Hr, %M Min, %S Sec<br>", $c); ?> Warning: dl(): Not supported in multithreaded Web servers - use extension statements in your php.ini in C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\index.php on line 94 Unable to load php_w32api.dll Lenke til kommentar
cazper_no Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Warning: dl(): Not supported in multithreaded Web servers - use extension statements in your php.ini in C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\index.php on line 94Unable to load php_w32api.dll Gjør som feilmeldingen sier og definer dl("php_w32api.dll") i php.ini og prøv igjen da vet du! Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Warning: dl(): Not supported in multithreaded Web servers - use extension statements in your php.ini in C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\index.php on line 94Unable to load php_w32api.dll Gjør som feilmeldingen sier og definer dl("php_w32api.dll") i php.ini og prøv igjen da vet du! hmm, nå gikk jeg inn i php.ini i winroot mappa og fjenra ; restarta apache og denne feil meldingen kommer opp: Unknown(): Unable to load dunamic library './php_w32api.dll' - THe specifid module could not be found. Lenke til kommentar
cazper_no Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Hmm, det der høres veldig rar ut. Du kan jo lese mer om denne funksjonen i PHP manualen: http://no2.php.net/w32api Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Hmm, det der høres veldig rar ut. Du kan jo lese mer om denne funksjonen i PHP manualen: http://no2.php.net/w32api bare for å være sikker, jeg fjerna ; fra lina.. som ser slik ut: ;extension=jabbajabba.dll extension=php_w32api.dll ;extension=jabbajabba.dll også restarta jeg apache servicen elns.. Er ikke tilfeldig noe mere som må til? :/ Lenke til kommentar
cazper_no Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Du må huske å kopiere php_w32api.dll til C:\WINNT\system32 og sjekk at du har denne i php.ini: enable_dl=On Ellers så har jeg ikke så mye bra å komme med... Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Du må huske å kopiere php_w32api.dll til C:\WINNT\system32 og sjekk at du har denne i php.ini: enable_dl=On Ellers så har jeg ikke så mye bra å komme med... hmm, jeg har dllen i system32, alt stemmer i php.ini.. restarta apache smerterfritt uten feil beskjed... MEN! Så kommer: Warning: dl(): Not supported in multithreaded Web servers - use extension statements in your php.ini in C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\index.php on line 94 Unable to load php_w32api.dll Lenke til kommentar
cazper_no Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Prøv å ta vekk dl() linja i php koden. Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Prøv å ta vekk dl() linja i php koden. nah, så ikke ut til å funke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå