Gå til innhold

Billig PSU, helst støysvak

Anbefalte innlegg

Hei, viften i strømforsyningen min røyk i dag. Gidder ikke å bytte viften, ser at den er ganske slitt (kondensatorer har begynt å lekke..)

Kan dere anbefale en billig strømforsyning (helst fra Komplett), som helst ikke bråker så mye?

Edit: den gamle var 250W. Det holder.

Edit2: det var ikke så vanskelig :p Tror denne vil duge :)

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Andre på forumet har dårlige erfaringer med den PSU'en. Vil heller anbefale deg å spare litt penger å gå for en Mist 350W. Fikk nettopp en slik... selv etter PC'n har stått på noen timer er den knapt hørbar. Meget fornøyd.

(den er dyr, men er verdt det).

Enig! Den du tror vil duge er helt bånn! Hadde en sånn selv og.. Den var ikke så god.. Gå for MIST sin! :thumbs:

Lenke til kommentar

Denne artikkelen sier følgende:

Chill har fået en alvorlig konkurrent i form af NorthQ NQ-4000. NorthQ’s spændinger er mere præcise, selv ved lave belastninger af +5V og +3.3V, og den koster markant mindre - NorthQ er til gengæld lidt mindre effektiv ved høje belastninger, og den larmer mere, men begge kan stærkt anbefales.

Det ser jo ut som at dette er en bra strømforsyning?

Lenke til kommentar
Denne artikkelen sier følgende:

Chill har fået en alvorlig konkurrent i form af NorthQ NQ-4000. NorthQ?s spændinger er mere præcise, selv ved lave belastninger af +5V og +3.3V, og den koster markant mindre - NorthQ er til gengæld lidt mindre effektiv ved høje belastninger, og den larmer mere, men begge kan stærkt anbefales.

Det ser jo ut som at dette er en bra strømforsyning?

Reklame kalles det du leste! Hør heller på de som har hatt den.. Den du foreslo er jo helt bånn.. den blir fort ødelagt, det skjedde med min da jeg hadde det...

Dritt kvalitet :thumbdown:

(Mist sin er dyrere ja, men se på det som en pluss.. Du får VELDIG mye for pengene.) :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmm... hva slags dårlige erfaringer? Bråker den, eller leverer den ikke nok strøm? Jeg synes den andre var litt dyr, hadde ikke tenkt å bruke så mye på min nå ganske gamle PC :)

Strømforsyningen kan du ta med deg til din neste PC. En Mist strømforsyning vil i alle tilfeller være mer stillegående enn strømforsyningen som følger med nye PC'er. Det er en innvestering.

Flere på forumet er misfornøyde med den NorthQ strømforsyningen du snakker om. Ingen er misfornøyde med Mist. Enkelt regnestykke det, ikke sant?

NorthQ bråker i følge mange mye mer enn Mist. Mist ligger på 18-19dB, mens NorthQ skal ha maks 17dB. Man kan spørre seg HVOR det er målt. Kanskje tre meter unna, mens man har målt støyen fra Mist faktisk er målt ved vifta. Det finnes flere strømforsyninger med Q i navnet, har ikke hørt mye positivt om noen av de. Kan det være samme produsent under flere navn?

Ikke vet jeg... jeg bare vet det jeg har blitt fortalt her.

Lenke til kommentar
Hvis du vil gå for det billigste kan du jo kjøpe en qtec!

Og når du får den, så kan du volte ned viftene til 5volt.. da blir det stille.

Og ha like stabil spenning som en jo-jo? :ermm:

Har en 430W MIST som jeg er storfornøyd med. Har vannkjøling og var knallsikker på at jeg måtte forandre på spenningen, men selv radiatorviftene mine på 7V overdøver MIST'en.

Var litt i tvil med en gang jeg fikk den siden den så ut til å ha en litt lav 12V verdi, men etter å ha sjekket med Multimeteret så er det ingen tvil.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...