obos Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) Hei Jeg har virkelig lyst å kjøpe meg en Alienware maskin. Men er det verdt det? http://www.alienware.co.uk/Configurator_Pa...SKU-PERFORMANCE Hvordan er det med tollen og frakten? Vil det koste ekstrem mye? Er det noen som har kjøpt seg en pc derifra? Endret 7. april 2004 av obos Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) De har masse bra ting og masse dårlige , den dårligste maskinen for eks. koster 1k dollar (8-10 tusen norske?) og kommer med et geforce fx 5200 (!!!) Så på oppsettet ditt , anbefaler ikke gforce fx5200 uansett hvor mye du må betale for det Endret 7. april 2004 av pronoob Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Hvordan er det med tollen og frakten? Vil det koste ekstrem mye? Er det noen som har kjøpt seg en pc derifra? Dette lurer jeg også på... Lenke til kommentar
obos Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 (endret) Jeg vet jeg valgte ati 9800... koster rundt 1800 pund tilsammen Endret 7. april 2004 av obos Lenke til kommentar
Ola_os Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Frakt vet jeg ikke noe om. Men forstår det som om alienware opererer fra england, og da gjelder E-handelsloven (samme som i Norge), som pålegger butikken å oppgi fraktkostnader før man fullfører bestillingen. Når det gjelder toll, så er det ikke toll etter hva jeg har fått oppgitt av tollvesenet (du kan jo evt. sende en e-post / ringe selv å sjekke). Men du må betale norsk moms, som er 24 % av prisen (inkl. frakt). Dessuten må du nok fortolle selv (på en av tollvesenets stasjoner (fordi verdien er over 1000 kr), men dette kan muligens posten gjøre (men da må du snakke med dem om det). For øvrig har du krav på å få trekt fra den engelske momsen (hvis de har moms da?). ola Lenke til kommentar
obos Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Med andre ord pcen er svin dyr Jaja for vente med den pcen da.. Takker og bukker. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Bygg PCen med samme komponenter selv. Vil spare endel på det. Det gjorde jeg. Sparte 8k på det. Riktignok så får du ikke Alienware drivere med, men etter det jeg har hørt er de ikke noe å rope hurra for. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 For øvrig har du krav på å få trekt fra den engelske momsen (hvis de har moms da?). De har moms ja, de kaller den VAT. Den ligger på 24 eller 25%, altså det samme som i Norge. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 du sparer masse på å kjøpe lokalt (I Norge), spesielt når det gjelder Alienware Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 forstår ikke hva som er så populært med alienware.. det eneste som er spesielt er jo kabinettene, og for pengene man sparer på å kjøpe i norge så kan man heller legge mellomlegget i et skikkelig lian li kabinett. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Prøv og få tak i et AlienWare kabbinett da, og bygg delen som du har kjøpt i norge inn i det. Visst det går ann da. Lenke til kommentar
DaffyDuck Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 du sparer masse på å kjøpe lokalt (I Norge), spesielt når det gjelder Alienware Får man kjøpt alienware i Norge?? Skulle gjerne likt å vist hvor!?!? Alienware har jo kule kabs da!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 man får ikke kjøpt alienware kabinett, eneste måten å skaffe seg slikt kabinett på er å kjøpe alienware maskin. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) Eg meinte at du sparer på å ikkje kjøpe Alienware, men å kjøpe andre produkter. Kule kabinetter får du på www.microplex.no og www.globalcool.no Hardware finner du på PSData, komplett, netshop osv osv Endret 7. april 2004 av zeph Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Kjøp et RaidMax kabb da, ser nesten helt like ut... Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Kjøp et RaidMax kabb da, ser nesten helt like ut... DET synes jeg var en sterk overdriving ... Dessuten så har det ikke bare med utseende å gjøre, også funksjonalitet og hvordan det er i bruk osv... (ikke at jeg har erfaring med noen av kabinettene) Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Prisene på Alienware PCene er ekskludert VAT (mva.) så det kommer i tillegg til oppgitte pris. Går heller ikke å kjøpe Alienware-kabinett separat. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Dessuten så har det ikke bare med utseende å gjøre, også funksjonalitet og hvordan det er i bruk osv... Tar jeg ikke helt feil, er Alienware modifiserte Chieftec kabinetter. Da sparer du mye penger og får samme funksjonaliteten hvis du kjøper Chieftec Chieftec er jo ikke så bra når det gjelder utseendet, derfor bør du satse på Lian Li som både ser nais ut, og er veldigt praktiske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå