Gå til innhold

Overbevis meg om at jeg IKKE bør kjøpe 6600

Anbefalte innlegg

Walter_Melon: Mobilland.no er Netcom sin butikk. Med andre ord dønn seriøs. Du har faktisk bedre rettigheter når du handler online enn når du handler i butikk, for online har du 14 dagers ubetinget returrett. Bare pass på at du velger en seriøs butikk, for det finnes en del svindelforetak. Både Mobilland og Siba.no er dønn seriøse. Det samme gjelder webshoper som Komplett og MPX.

Angående pikselfeil: Det er rett og slett døde piksler. Det er et permanent problem, ikke noe som kommer og går. Har vært slike problemer med TFT-skjermen til 6600, men ikke med TFD-skjermen til SX1.

Angående video: Jeg personlig synes film tatt opp med mobilen har for dårlig kvalitet. Er bare en morsom gimmick som man fort går lei. Noe annet er selvsagt dersom du kjøper deg et skikkelig minnekort og overfører filmer fra PCen. Da blir kvaliteten god, men skjermen er likevel for liten til å gi noen skikkelig filmopplevelse. Merk at i slike tilfeller vil det medfølgende headsettet til SX1 gi deg flott stereolyd, mens med 6600 er du begrenset til den svake lyden fra den innebygde høyttaleren.

Å bruke mobilen som MP3-spiller og radio er i dag langt mer hensiktsmessig enn å bruke den til video. Til dette er SX1 uovertruffen.

Swag: Nei har ikke hørt hvorfor. Kan du fortelle meg det? Vil anta det er for å få solgt flere enheter.

Remerser den Hjelpeløse: Kopier til utklippstavlen (i Windows) før du poster (n00b).

Endret av Motig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Negativt:

-Knekken i joysticken er litt skarp/hard og kjennes litt (altså når du bøyer joysticken slik at den begynner å reagere).

-Joysticken var litt hard i begynnelsen men jeg er vant med joysticken nå..., var mao. litt plagsomt første uka.

-Monolod.

-Skjermen og linsa er litt utsatt... Vet ikke hva de kunne ha gjort for å forhindre dette, men en liten endring på formen kunne kanskje ha hjulpet... :ermm: Anbefales å kjøpe til en "film/lag" på skjermen for å forhindre riper og/eller ha ekstra deksler på lager :thumbup:

-Batterikapasiteten ikke helt på høyde med andre "normale" mobiler. (Min varer i ca. 2 dager, ved normalt telefon bruk, uten mye spilling og film-kikking.)

-Ingen pop-port.

-Treg restart.

-Linsa kunne kanskje ha vært plassert litt høyere, for hvis du ikke vil ha fingeravtrykk på linsa så må du fin lære deg og holde den ene fingeren på andre plasser en foran linsa.

-* og # tastene er litt for avrundet, blir litt vanskelig å nå de, men nok engang en vanesak.

-Setter du på nattmodus så får du den verste myggstormen du har sett :p

Alt som ikke er nevnt ovenfor er egentlig "greit"/"positivt" mao. ting jeg ikke irriterer meg over eller lignende. Men jeg må fortsatt trekke frem visse meget positive sider:

Positivt:

-Knappene.

-At "ta og legg på" tastene er plasert på siden, her bommer du ikke uansett hvor langt nede i fylla du er :p

-Skjermen.

-Menyene.

-Den grafiske ytelsen.

-Gode synkroniserings og backup muligheter.

-Designet (ja du leste riktig). Liker designet meget godt, uansett om mobilen er rett så stor iforhold til andre mobiler (merk: tenker ikke opp imot symbian telefoner, men oppimot andre "vanlige" mobiler). Meget godt designet med alle avrundingene som får den til å se mindre ut enn den egentlig er og som itillegg gjør at den ligger meget godt i hånden og ikke er vond å holde i.

-Teknologien og funksjonene. Det som er positivt er all teknologien den har sammenliknet med andre telefoner. Itillegg er telefonboken, kalenderen og andre grunnleggende/proff funksjoner veldig godt gjennomført. Itillegg har telefonen en lommebok funksjon, som er meget grei og nyttig å ha. Denne telefonen har så godt som "alt".

-Den medfølgende nettleseren: Opera, supert...! Iogmed at denne leseren benytter seg av SSR teknologien kan du åpne normale web sider på mobilen. Itillegg har den masse gode funkssjoner som fks. pop-up stopper.

Jeg er iallefall meget fornøyd med min 6600...

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
1.WALTER_MELON: Mobilland.no er Netcom sin butikk. Med andre ord dønn seriøs. Du har faktisk bedre rettigheter når du handler online enn når du handler i butikk, for online har du 14 dagers ubetinget returrett. Bare pass på at du velger en seriøs butikk, for det finnes en del svindelforetak. Både Mobilland og Siba.no er dønn seriøse. Det samme gjelder webshoper som Komplett og MPX.

2.Angående pikselfeil: Det er rett og slett døde piksler. Det er et permanent problem, ikke noe som kommer og går. Har vært slike problemer med TFT-skjermen til 6600, men ikke med TFD-skjermen til SX1.

3.Angående video: Jeg personlig synes film tatt opp med mobilen har for dårlig kvalitet. Er bare en morsom gimmick som man fort går lei. Noe annet er selvsagt dersom du kjøper deg et skikkelig minnekort og overfører filmer fra PCen. Da blir kvaliteten god, men skjermen er likevel for liten til å gi noen skikkelig filmopplevelse. Merk at i slike tilfeller vil det medfølgende headsettet til SX1 gi deg flott stereolyd, mens med 6600 er du begrenset til den svake lyden fra den innebygde høyttaleren.

4.Å bruke mobilen som MP3-spiller og radio er i dag langt mer hensiktsmessig enn å bruke den til video. Til dette er SX1 uovertruffen.

5.Den kongelige høyhet Swag: Nei har ikke hørt hvorfor. Kan du fortelle meg det? Vil anta det er for å få solgt flere enheter.

6.Den kongelige høyhet Remerser: Kopier til utklippstavlen før du poster.

1.Kanskje han ikke ønsker å handle på internett.

2.Garanti sak. Gå på et verksted og få skifta skjermen,raskt og enkelt.

3.Delte meninger, men saken er at du kan ta videoer som kan være minneverdige. Noe uventet osv.

4.Delte meninger nok engang. For meg er mp3 kvaliteten for dårlig, det blir forlite minne og mp3 svekker bare batteritiden. Mye bedre med en dedikert mp3 spiller.

5.Logisk

6. Faktisk derfor hele greia ble sletta. Så dermed hjalp tipset ditt mye (...yeah right...)

Lenke til kommentar
SWAG: Nei har ikke hørt hvorfor. Kan du fortelle meg det? Vil anta det er for å få solgt flere enheter.

Riktig det. Mye av grunnen til dette er at selgere heller anbefaler 6600 fordi SX1 sliter med så mange feil i firmwaren. Jeg hadde tenkt til å prøve en SX1 (alså kjøpe), men jeg fikk klar beskjed fra selgeren at han ikke ville selge meg den fordi han garantert fikk den tilbake. Dette har jeg også hørt fra andre forhandlere. En annen grunn til dårlig salg er naturligvis tasteoppsettet.

Jeg vet at det har kommet oppdateringer som retter opp feil på SX1, så ting har nok forandret seg. Men, det virker som mange i bransjen sitter igjen med følelsen av at denne er en problem-telefon.

Denne posten var ikke ment som "dritt-slenging" om SX1, for jeg synes telefonen er grei.

Lenke til kommentar

Motiq, itillfelle du ikke leste dette så kan jeg repetere hva walter_melon sa i topicen:

Så det står mellom å kjøpe en ny 6600 eller bare beholde den jeg har nå og bruke 3000 kroner på andre ting i stedet for. Alternative telefonforslag etterfulgt av de klassiske smileyene som " :thumbs: , :love: og :thumbup: " er jeg derfor IKKE åpen for!

Dermed ville han ikke ha det du begynte med, nemlig å snakke om andre telefoner. Han ville først og fremst ha tilbakemelding på hva som er dårlig og negativt med telefonen ;)

Han sa tilogmed ifra, men du slutta ikke.

Å begynne å snakke om et fundamentalistisk forhold til nokia osv. er bare idioti.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Dermed ville han ikke ha det du begynte med, nemlig å snakke om andre telefoner. Han ville først og fremst ha tilbakemelding på hva som er dårlig og negativt med telefonen ;)

Han sa tilogmed ifra, men du slutta ikke.

Å begynne å snakke om et fundamentalistisk forhold til nokia osv. er bare idioti.

Jada jada, ikke krangle. :p Har vel ikke akkurat blitt "solgt" når det gjelder SX1 til tross for et iherdig forsøk her. Har ikke vært spesielt begeistret for Siemens tidligere etter at jeg hadde en råtten Sl45 i en periode, pluss at jeg har en mor som i tide og utide drar med seg det siste nye Siemens tilbudet fra Rimi innomhus.

Det blir jo såklart som å sammenligne en muggen tivolipølse med en nyslaktet okse, men alikevel.. Grunnen til at jeg vurderer 6600 er så simpel som at jeg syns den er tøff å se på. Så den tilfeldigvis på Expert for noen uker siden og ble ganske frelst og overassket over at den ikke var større enn jeg trodde.

Så...ikke for å tråkke noen på tærne her, men det står altså mellom å fortsette å bruke min 7250i, og bruke 6600-pengene på noe jeg har et mer akutt behov for, eller kjøpe ny telefon.

Lenke til kommentar

Du så sikkert posten min, men har ikke sett du svarte på den. Så jeg spør igjen jeg.....Har du sett på Nokia 6230? Den er ikke bedre enn 6600....men definitivt et allternativ. Særlig siden den har nesten alt man ønsker i en liten formfaktor....utenom Symbian OS da.

AKIRA

Lenke til kommentar
Du så sikkert posten min, men har ikke sett du svarte på den. Så jeg spør igjen jeg.....Har du sett på Nokia 6230? Den er ikke bedre enn 6600....men definitivt et allternativ. Særlig siden den har nesten alt man ønsker i en liten formfaktor....utenom Symbian OS da.

AKIRA

Jo jeg så posten din, men har ikke tatt meg tid til å svare siden de andre folka her ble så veldig engasjerte i SX1 vs. 6600. Beklager...

6230? Hva er fordelene ved den? Den ligger vel rimelig høyt i pris siden den er ganske ny på markedet nå? Har også sett et par innlegg her hvor folk klager over småfeil på den telefonen. Valget står fortsatt mellom å kjøpe ny 6600 eller å beholde en telefon jeg er veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar

6600 har hatt små problemer den og..som de fleste nye avanserte mobiler.

Jeg bare foreslo den fordi den har utrolig mye spennende i en liten form. Det er vel Nokia sitt sene svar på T610.

Den vil nok ikke være noe dyrere enn 6600.

Skal du kjøpe Nokia 6600 så bør du også investere litt tid i hva du kan gjøre med Symbian OS, og hvordan du kan utnytte mobilen. Men er du mer en vanlig mobilbruker kan du få mye av det avanserte fra 6600 i 6230...pluss litt til.

Jeg foreslår du tar en tur til www.nokia.no og leser om 6230, virker ikke som om du har satt deg så mye inn i den.

AKIRA

Lenke til kommentar
Svar til walter_melon:

- T68i er en fløyelsdrøm.. 6600 er steinhard i forhold.. blir jo sliten og får vabler på fingrene etter litt spilling. Må vurdere å spille med votter :D

- pikselfeil er at pikslene brenner ut og kan sees på skjermen. F.eks på en svart bakgrunn kan du se en hvit flekk. Er plagsomt. Har man mer enn 3 feil kan man få fikset mobilen gratis. Desverre er dette et problem som går igjen på alle 6600ene. (Personlig føler jeg ikke at det er noe stort problem, merker det kun når jeg ser på film.)

- Er helt genialt å se film på telefonen. Ser på divx filmer i fullscreen i kjempegod kvalitet i 25 fps. HELE filmer på 1,5 timer. Meget kos på bussen osv :thumbs:

Håper jeg var til hjelp, mvh Steffen

Hei

Det at du sier alle 6600 har pixelfeil stemmer ikke,har to stk og ingen har pixel feil,mine har jeg aldri hatt noen problem,ene har bare slått seg en gang sånn oten videre.

Lenke til kommentar

Hmm.....takk for svar fra alle! Har blitt litt klokere, men ikke mye. ;) Sannsynligvis ender det opp med at jeg kjøper meg en til uka hvis jeg finner den i en butikk til rundt 2600,- eller mindre med abbonement.

Tenkte jeg skulle ha meg en trådløs handsfree også siden jeg bruker telefonen ulovlig mye når jeg kjører bil, å det styret med ledninger og dritt på den mobilen jeg har nå er jo nesten mer trafikkfarlig enn å kjøre bil på to hjul i fylla uten å holde i rattet...

Leste i handsfree-testen her at Sony Ericsson HBH 35 gjorde det ganske skarpt. Er det noen som har noen erfaringer med forskjellige bluetooth handsfree'er til denne telefonen?

Lenke til kommentar

Jeg har en logitech som jeg er kjempe fornøyd med...! (Virker bra både på p900 og 6600 så det er sagt, pluss flere som t610osv...)

Slik ser den ut:

2284.jpg

(heter "Logitech® Mobile Bluetooth® Headset" for folk flest, eller "980179-0914" for forhandlerne :p .

Har intergrert batteri, som lades opp i en slags lader-boks.

Kjøpt hos elkjop eller expert (husker ikke helt hvor) :S

Kanskje ikke den minste, men har meget god lyd og levetid

Jeg er veldig fornøyd med den iallefall... Enkel og god, og som sagt, meget god lyd (stor høytaler har litt av æren :ermm: )

Går ann å felle den litt sammen

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...