Gå til innhold

Overbevis meg om at jeg IKKE bør kjøpe 6600

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har nå for tredje gang i år fått det for meg at jeg skal kjøpe slik en Nokia 6600. Men siden jeg er av den litt gjerrige sorten når det gjelder elektroniske duppeditter så er jeg litt usikker på om det er noen vits for meg å kjøpe den. Har vel strengt tatt ikke bruk for halvparten av funksjonene med hensyn til at jeg stort sett bare ringer eller sender meldinger med min nåværende mobil, en 7250i.

Prisen i seg selv er ikke noe problem, det er bare at det er mye annet fint jeg kan bruke disse pengene på. Så det står mellom å kjøpe en ny 6600 eller bare beholde den jeg har nå og bruke 3000 kroner på andre ting i stedet for. Alternative telefonforslag etterfulgt av de klassiske smileyene som " :thumbs: , :love: og :thumbup: " er jeg derfor IKKE åpen for!

Så...punktvis, sett opp alt som irriterer deg med din 6600 med en kort liten beskrivelse av problemet så får vi se hva jeg finner ut av..

Hvor mye koster den forresten med Lefdal sin prisgaranti-greie når de har priset den til 2995,- med netcom talk mens den ligger på 2490,- på Siba? Jeg har aldri skjønnt hvordan det fungerer...

Takk for meg.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ting jeg irriterer meg med 6600:

- Synes menyen går alt for langt ned.

- Joysticken er ganske ubehagelig.

- At jeg hele tiden holder fingeren min over kameralinsen når jeg snakker i den

- At den ikke har stereolyd. Det er grunnen til at 6600 ikke er min mobil i dag.

Ting jeg liker med den:

- Skjermen. Den er sinnsyk.

- Tastene. De er utrolig gode.

- Videofunksjonen er ganske morsom. Bra til og være mobil.

- Symbian osv. Series 60.

Lenke til kommentar
Slightly off topic: Lefdal prisgaranti fungerer, slik 500 kr forskjell 150% = 750,- Dette trekkes så fra utsalgsprisen hos Lefdal

Åkej...så da vil den koste sånn ca. 2200 kroner med abboment på Lefdal? Kan jeg da bare traske inn på Lefdal på Strømmen f.eks og si "men på siba.no koster den så og så mye"...også slår de av prisen?

Lenke til kommentar

Ting som irriterte med når jeg hadde 6600:

Dekselet knirker, skikkelig plastikk følelse.

Minnekortet er under batteriet.

Knappene er ikke så gode som alle skal ha det til synes jeg.

Kun mono lyd.

Høyttaleren er ingenting å rope hurra for.

Tjukk.

Ingen POP-port

Men, det er masse positivt også:

Bra skjerm.

Symbian :love:

Themes

Bluetooth

Mye for pengene

Vet det ser ut som jeg synes det er mer negativt enn positivt, men jeg synes det er en veldig bra telefon alt i alt. Føyer til mer her etterhvert som jeg kommer på det. :)

Lenke til kommentar

Ok, skal overbevise deg:

SX1 har stereo MP3

SX1 har radio

SX1 viser alltid batteri og dekning

SX1 har hotswap minnekort

SX1 har kraftigere batteri

SX1 er Siemens

SX1 har datakabel inkludert

SX1 har stereo headset inkludert

SX1 kan man selv oppgradere firmwaren på

SX1 har fetere utseende

SX1 har bedre kamera

SX1 kan kjøre de samme Symbian programmene som 6600

SX1 koster ca 1000,- mindre enn 6600

Lenke til kommentar
Hmm... hvorfor? Har du et fundamentalistisk forhold til Nokia?

På en måte.. Akkurat slik som du argumenterte for SX1 med at det var nettopp en Siemens, så er det mitt argument imot. Er rett og slett "vant til" Nokia og trives best med det merket. Også må jeg ærlig innrømme at jeg sikler etter 6600 på grunn av at jeg syns den ser ganske tøff ut, ikke fordi jeg tror jeg får bruk for alt den kan tilby.

For all del, siden jeg tok opp dette med utseende.. Utseendemessig er SX1 veldig fancy å se på. Men siden jeg ikke er overbegeistret for Siemens fra før av pluss det noe uortodokse tasteoppsettet er det en telefon jeg tror jeg kan greie meg uten.

EDIT: Forresten så er ikke prisforskjellen på mer enn 200 kroner til Siemens fordel.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
Ok, skal overbevise deg:

SX1 har stereo MP3

SX1 har radio

SX1 viser alltid batteri og dekning

SX1 har hotswap minnekort

SX1 har kraftigere batteri

SX1 er Siemens

SX1 har datakabel inkludert

SX1 har stereo headset inkludert

SX1 kan man selv oppgradere firmwaren på

SX1 har fetere utseende

SX1 har bedre kamera

SX1 kan kjøre de samme Symbian programmene som 6600

SX1 koster ca 1000,- mindre enn 6600

Og så er tastene hinsides dumt plassert. God grunn til å ikke kjøpe den.

Har hatt Nokia 6600 i 4 mnder nå..

Ting som irriterer meg over mobilen:

- joysticken er hard, skulle vært som på f.eks SE t610, den er myk og digg

- får ofte pixelfeil. Har selv 3 eller 4 pixelfeil. irriterende!

- Monolod

- pes å bytte minnekort

- dårlig batterikapasitet (lader den omtrent vær kveld, men det tar mye strøm å se på film)

Ting som jeg er fornøyd med:

- stor og god skjerm

- symbian

- bluetooth

- themes

- god i lomma! god å holde i handa! (Prøvde en p800 i lomma, det var tortur)

- innebygd modem

- infrarød (greit å ha i blant)

- taleopptaker

- taleoppringning

- kamera \ videofunksjon (selv om det skulle gått an å filme lenger med originalprogrammet)

- støtte for (store) mmc-kort

Men uansett hvordan vi kverner så finner folk fordeler og ulemper på mobiler. Smaken er som baken, delt i to.

Nokia 6600 og Siemens SX1 skiller 500 kroner på webshopen. 4300 og henholdsvis 3800 kroner.

Håper mine erfaringer hjelper deg litt walter_melon! :thumbup:

Endret av Steffen2k
Lenke til kommentar
På en måte.. Akkurat slik som du argumenterte for SX1 med at det var nettopp en Siemens, så er det mitt argument imot. Er rett og slett "vant til" Nokia og trives best med det merket. Også må jeg ærlig innrømme at jeg sikler etter 6600 på grunn av at jeg syns den ser ganske tøff ut, ikke fordi jeg tror jeg får bruk for alt den kan tilby.

For all del, siden jeg tok opp dette med utseende.. Utseendemessig er SX1 veldig fancy å se på. Men siden jeg ikke er overbegeistret for Siemens fra før av pluss det noe uortodokse tasteoppsettet er det en telefon jeg tror jeg kan greie meg uten.

EDIT: Forresten så er ikke prisforskjellen på mer enn 200 kroner til Siemens fordel.

Ok, argumentet om at SX1 er Siemens er dårlig. En glipp fra min side å legge vekt på merke, siden det er irrelevant. Er vel heller det at "alle" har Nokia, så Siemens blir på en måte mer eksklusivt. Men det er på ingen måte bedre av den grunn.

Men at du er "vant til" Nokia?? Vel, SX1 bruker jo NOKIA SERIES 60 da. Menysystemet er akkurat det samme som på alle andre Series 60 telefoner, som 6600, 3650 osv. Så om du er vant til det ene eller det andre blir temmelig irrelevant.

Utseende er jo en subjektiv sak. Jeg synes SX1 er finest, andre kan synes 6600.

Er enig i at tasteoppsettet er en svakhet hos SX1, men det er også den ENESTE svakheten denne telefonen har. Det går en del saktere å skrive med SX1 enn med 6600, men i løpet av noen uker vil man ha vent seg til det og fått opp farten slik at forskjellen blir utlignet. For meg er det først og fremst alle funksjonene og all teknologien som SX1 har, og som 6600 mangler, som utgjør den store forskjellen mellom telefonene.

Når det gjelder prisdifferansen: Jeg vet ikke hvor du har dine tall fra, men at differansen bare er på kr 200,- er rett og slett feil. Nokia 6600 koster på billigste webshop (for tiden mshop) kr 4354,- uten abonnement. SX1 koster hos samme webshop kr 3788,-. Dette blir en differanse på kr 566,-. Men kjøper man med abonnement blir faktisk forskjellen enda større. Det er mulig å få kjøpt 6600 med Netcom Talk for kr 2735,- hos Telebutikken.no. SX1 med samme abonnement koster kr 1790,- hos Mobilland. Det gir en differanse på kr 945,-. Altså nærmere 1000,- slik jeg skrev i min første post.

Endret av Motig
Lenke til kommentar
Når det gjelder prisdifferansen: Jeg vet ikke hvor du har dine tall fra, men at differansen bare er på kr 200,- er rett og slett feil. Nokia 6600 koster på billigste webshop (for tiden mshop) kr 4354,- uten abonnement. SX1 koster hos samme webshop kr 3788,-. Dette blir en differanse på kr 566,-. Men kjøper man med abonnement blir faktisk forskjellen enda større. Det er mulig å få kjøpt 6600 med Netcom Talk for kr 2735,- hos Telebutikken.no. SX1 med samme abonnement koster kr 1790,- hos Mobilland. Det gir en differanse på kr 945,-. Altså nærmere 1000,- slik jeg skrev i min første post.

Mine tall fikk jeg fra prisguiden her på amobil. For å gjøre det ekstra enkelt er det bare å gå på siba.no for å sjekke hva de skal ha for de to forskjellige telefonene.

Min "plan" er å kjøpe med 12 måneders binding til Netcom Talk.

Utifra dette koster en SX1 kroner 2290,- mens 6600 koster 2490,-

Alikevel, hvis det du sier er riktig så er fortsatt SX1 "mer for pengene", jeg ville bare påpeke at prisforskjellen ikke er så dramatisk.

EDIT: Jeg så ikke at du hadde skrevet pris hos mobilland eller hva det nå var. Fant ikke det i prisguiden... MEN, det er fortsatt ikke 1000 kroner forskjell.. " :p "

EDIT 2: Mobilland var forresten veldig billige. Hva slags firma er det her? Aldri hørt om det før..

Hadde tenkt foreta et eventuellt kjøp i en butikk uansett jeg. Foretrekker å kunne forholde meg til folk live når jeg skal bruke mer enn 1000 kroner på en vare.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
Og så er tastene hinsides dumt plassert. God grunn til å ikke kjøpe den.

Har hatt Nokia 6600 i 4 mnder nå..

Ting som irriterer meg over mobilen:

- joysticken er hard, skulle vært som på f.eks SE t610, den er myk og digg

- får ofte pixelfeil. Har selv 3 eller 4 pixelfeil. irriterende!

- Monolod

- pes å bytte minnekort

- dårlig batterikapasitet (lader den omtrent vær kveld, men det tar mye strøm å se på film)

- Nå har jeg aldri prøvd T610 eller 6600 før så hvor hard eller myk en joystick er kan jeg ikke se for meg. Er den verre enn på f.eks en T68i?

- Hva er en pixelfeil? Jeg har sett det blitt nevnt flere ganger om denne telefonen på forumet her, men har aldri helt skjønnt hva det går ut på. Er det noe som kommer og går igjen, eller blir den værende "for alltid"?

- Har det noe for seg å se film på telefonen? Hva ser man på egentlig? Sånne korte "katt som hopper på trampoline"-morrofilmer eller snakker vi siste episode av Holms?

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Svar til walter_melon:

- T68i er en fløyelsdrøm.. 6600 er steinhard i forhold.. blir jo sliten og får vabler på fingrene etter litt spilling. Må vurdere å spille med votter :D

- pikselfeil er at pikslene brenner ut og kan sees på skjermen. F.eks på en svart bakgrunn kan du se en hvit flekk. Er plagsomt. Har man mer enn 3 feil kan man få fikset mobilen gratis. Desverre er dette et problem som går igjen på alle 6600ene. (Personlig føler jeg ikke at det er noe stort problem, merker det kun når jeg ser på film.)

- Er helt genialt å se film på telefonen. Ser på divx filmer i fullscreen i kjempegod kvalitet i 25 fps. HELE filmer på 1,5 timer. Meget kos på bussen osv :thumbs:

Håper jeg var til hjelp, mvh Steffen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...