Ghosterix Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) Hei Serveren på jobben responderte ikke i dag. Den var tydeligvis igang, men ingenting skjedde ved tastatur/muse bevegelser. Heller ingen kontakt med delte diskområder, og ingen servicer så ut til å kjøre. Alt virker ok etter en restart. Følgende feilmelding i system loggen: The previous system shutdown at 3:28:41 AM on 4/7/2004 was unexpected. Noen som har idéer om hvordan jeg kan finne problemet?...eller tips til kilder, skjønner ikke helt hva det kan være. Serveren står på egen UPS og det har ikke vært strømbrudd. Vi ligger bak brannmur hos lokal linjeleverandør + egen NAT-ruter lokalt. Endret 7. april 2004 av Ghosterix Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Du får svaret litt sent (har ikke sett posten for nå) The previous system shutdown at 3:28:41 AM on 4/7/2004 was unexpected. = Det ser rett og ut som om at du har fått en god "gammeldags" krasj. Mulige feilkilder : - For høy temperatur - Lenge siden forrige restart - Full harddisk - Krasj (windows) Du kan se i eventloggen hva som har skjedd forut den "uventede" omstarten. Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Det siste som skjedde i system log var ca kl 21:12 kvelden før. Nærmeste hendelse til kræsj kl 3:28 var Security policy in the Group policy objects are applied successfully. kl 2:59 (application log), kilde: SceCli Serveren fikk en ny kræsj 17.04 kl 3:42, siste hendelse før det var kl 1.12 (sql sever backup feilmelding) ting som kan ekskluderes: * temperatur - serverrom holder konstant 19 grader * lenge siden forrige restart - ikke så lenge siden sist mulige feil: * lite diskplass - ja, her sliter vi litt med at backup av sql server fyller disken. De gamle backup-filene blir ikke slettet automatisk lengre hvilket de er satt opp til å gjøre (MS SQL Server 2000). MEn det er ikke på system-partisjonen så win2k burde da ikke låse seg av den grunn. * Windows kræsj - er vel ikke umulig ...vi tenker på å oppgradere til 2003 server. Forøvrig er det bestillt inn en ny win03 server som skal erstatte en NT4 domenekontroller. noen tips til hvordan jeg bør gå frem i den saken? Jeg har ikke bestemt meg om jeg rett og slett skal sette opp nytt domene/active directory eller om jeg skal gjøre den til BDC og kjøre ned den gamle, for så å forfremme den nye til PDC. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Nå har jeg altfor lite kunnskap om nettveket ditt for å ta en fornuftig avgjørelse på det, og var jeg deg ville jeg ikke fortalt altfor mye om nettverket heller siden alle (også de slemme) kan lese dette. Hva som er mest hensiktsmessig avhenger av veldig mange faktorer, men hvis det er et lite nettvek med få brukere så hadde jeg kanskje tatt et helt nytt domene. Er det ingen andre warnings eller erros i event veiwer som kan gi et hint på problemet? Har du TESTET at UPS'en faktisk virker?? Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Ja - prøv å teste at UPS faktisk virker. Jeg har vært borti samme problemet på pc/server uten UPS, og det er den feilmeldingen man får når strømmen forsvinner / peak'er. Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 ingen andre ting i event viewer nei. Skal teste UPS...har kjøpt en ny i forbindelse med den nye serveren, Den er stor nok til å takle også denne serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå