[bat] Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg hadde samme problemet med en ny maskin. Så kjøpte jeg et bra nettverkskort og gikk opp med ca 2000 kbit på samme linjen. samme kabel fra samme port i switch. Forsøk et nytt NIC; kameraten din sitt fungerte jo. Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 selvom maskina di er helt ny, så tror jeg som [bat] skriver, at det muligens er nic/nettverkskortet det er noe galt med... så test med ett annet kort... Lenke til kommentar
greigster Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) fikk nettopp ny router fra NGT ettersom min gamle hadde litt problemer (fikk ikke updata FW'en bl.a).. nå sitter jeg her med min charlie-linje.. og får 174kb/s i nedlasting.. har mest lyst til å griiine.. g. ps. har kjørt adaware og alt det derre uten hell edit: gikk tilbake til den gamle routeren og fikk 1384kb/s i nedlasting.. flått det.. dilemma: beholde den gamle eller bruke en formue i ventetid hos ngt's support for å få de til å fixe den nye.. Endret 15. april 2004 av greigster Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Kanskje du bør få han kompisen din til å teste en gang til og kjøre ping mot feks. VG for å se om han får noen tapte pakker. Hvis dere brukte samme nettverkskabel og alt annet var likt også så må det være noe galt med din maskin, mest sannsynlig nettverkskortet. Har du prøvd å oppdatere driveren til nettverkskortet ditt? Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Jeg skjønner det er noe galt, men hva kan være galt? Har fortsatt troa på at det er noe med innstillinger på maskina å gjøre da alt annet er sjekket (som beskrevet et par poster opp) Har du gjort som jeg spurte om ? Og teste hastigheten over LANet (utenom routern) ? Kjør også ping til noen interne IPer, f.eks routern (10.0.0.1) og se om du har pakketap her også. Endret 15. april 2004 av prolixin Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Har du prøvd mot noe annet enn routern? Mot en annen pc på LAN f.eks? fikk nettopp ny router fra NGT ettersom min gamle hadde litt problemer (fikk ikke updata FW'en bl.a).. nå sitter jeg her med min charlie-linje.. og får 174kb/s i nedlasting.. har mest lyst til å griiine.. g. ps. har kjørt adaware og alt det derre uten hell edit: gikk tilbake til den gamle routeren og fikk 1384kb/s i nedlasting.. flått det.. dilemma: beholde den gamle eller bruke en formue i ventetid hos ngt's support for å få de til å fixe den nye.. Håper VIRKELIG du mener kbit/s nå, kb/s og kbit/s er det STOR forskjell på! (Hadde du virkelig hatt 1384kb/s, kunne du lasta ned rundt 120GB dagen, eller ca 83mb minuttet, som ville gjort at du kunne ha lasta ned en 700mb film på 8,5 minutter.. det kan du neppe.. ) Endret 15. april 2004 av eXZire Lenke til kommentar
Ulven2k Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Har du gjort som jeg spurte om ? Og teste hastigheten over LANet (utenom routern) ? Kjør også ping til noen interne IPer, f.eks routern (10.0.0.1) og se om du har pakketap her også. Hastigheten over LANet er bra og ping av 10.0.0.1 funket veldig bra 10 av 10 pakker ble sendt og motatt... Jeg tenkte jeg skulle prøve å oppdatere driveren til skjermkortet, men å finne det var lettere sagt enn gjort. Jeg har en Toshiba Satelite A10-S203, og kunne ikke finne drivere til den noe sted.. (nettverkskortet er et toshibakort spesiallagd for denne pcen eller denne serien med pcer). Begynner å angre på jeg kjøpte Toshiba Lenke til kommentar
greigster Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Har du prøvd mot noe annet enn routern? Mot en annen pc på LAN f.eks? fikk nettopp ny router fra NGT ettersom min gamle hadde litt problemer (fikk ikke updata FW'en bl.a).. nå sitter jeg her med min charlie-linje.. og får 174kb/s i nedlasting.. har mest lyst til å griiine.. g. ps. har kjørt adaware og alt det derre uten hell edit: gikk tilbake til den gamle routeren og fikk 1384kb/s i nedlasting.. flått det.. dilemma: beholde den gamle eller bruke en formue i ventetid hos ngt's support for å få de til å fixe den nye.. Håper VIRKELIG du mener kbit/s nå, kb/s og kbit/s er det STOR forskjell på! (Hadde du virkelig hatt 1384kb/s, kunne du lasta ned rundt 120GB dagen, eller ca 83mb minuttet, som ville gjort at du kunne ha lasta ned en 700mb film på 8,5 minutter.. det kan du neppe.. ) du vet ka eg meine wiseass rett meg når jeg tar feil, men du mener vel at det er stor forskjell på kb/s og kB/s (bits'n'bytes) og jeg skrev forsåvidt kb's (bits.. noe som jo ikke er bytes og ergo ikke er 120gb.. eller var det motsatt..argh..fredag morgen.. lengste morgenen i uken). Endret 16. april 2004 av greigster Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Har opplevd noe lignende når to eller flere IP adresser i nettverket har vert like... Har du satt IP adresse manuelt eller har du DHCP aktivert ?? JD Lenke til kommentar
greigster Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 kjører dhcp. når jeg switcher til gamle-routeren får jeg 1380 i nedlasting, med nye-routeren får jeg 174.. har vært i kontakt med ngt (relativt rask telefonkø) og de har foreslått å resette routeren og aktivere den på nytt. skal teste dette i helgen og heller komme tilbake til døm. G. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Kanskje det har med browser innstillingene dine å gjøre? Prøv med Opera, eller en annen browser... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå