Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treeegt med nextgentel!

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp fått innstallert bredbånd i kollektivet der jeg bor, nextgentel 1,6 Mbit. Men av en eller annen grunn går ting så ufattelig tregt på min bærbare datamaskin. Jeg vet det ikke er noe med uttaket da en kompis prøvde med sin maskin på mitt uttak og det gikk som det skulle.

Hva kan være galt? Har ikke kunne finne noe galt under "alternativer for internett ->tilkoblinger heller..

Takk på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, dette er et skudd i mørket, men har du sjekket at kabelen (hvis du bruker kabel da..) ikke er ødelagt? Jeg kom til å bruke en TP-kabel på et LAN en gang som gav meg kontakt med nettverket, men det var stort sett den den gjorde.. brukte 30 min. på å laste en vanlig internettside etc..

Så, sjekk kabelen :)

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

'Kjør netstat fra et dos vindu uten at du har brukt internett på fem minutter og se hva som kommer opp '

Mener du at jeg skal være frakoblet i minst 5 minutter eller være tilkoblet og bare unngå å gjøre noe?

Lenke til kommentar

stor sannsynlighet at maskinen er full av spyware ja.(hvis du har vært koblet opp mot internett før) har opplevd det samme med en kamerat. han hadde ikke peilingen og sånne sier jo "ja" til alt. og da han fikk internettforbindelse igjen, ble alt jævlig treigt.

Lenke til kommentar

Hvis en av de andre som du deler forbindelsen med kjører DC (direct connect) så ødelegger det veldig på NGT-linjen. Virker som det er slik, om det er 1kb i upload eller 50kb. Like ille uansett. Latency blir meget dårlig.

Skal noen spille på nettet her, kan det i hvert fall ikke skje med at andre har på DC. Så sjekk det også.

Lenke til kommentar
'Kjør netstat fra et dos vindu uten at du har brukt internett på fem minutter og se hva som kommer opp '

Mener du at jeg skal være frakoblet i minst 5 minutter eller være tilkoblet og bare unngå å gjøre noe?

Tilkoblet uten å gjøre noe.

Da er det ingen aktive tilkoblinger på maskinen som du har satt i gang, og alt som kommer opp når du kjører netstat vil da være tilkoblinger som du ikke har startet

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg testet alt som har blit foreslått, ingenting har hjulpet. I tillegg har jeg sjekket de andre utgangene i huset med både min og andres datamaskiner. Det er kun på min maskin det går tregt. Ergo må det være noe med min maskin, mest sannsynlig noen innstillinger da pcen er for ny til at nettverkskortet kan ha streika.

Jeg har ikke spyware eller virus, pcen er helt ren. Problemet er fortsatt ufattelig treg forbindelse. Noen ganger vil ikke en side åpnes i det hele tatt. Virusprogrammet merker ikke at jeg er tilkoblet i det hele tatt da den ber meg "koble til" når jeg skal oppdatere.

Det må være noen her som har vært borti eller hørt om noe lignende? Det begynner å bli irriterende å være uten nett som fungerer.. :cry:

Lenke til kommentar

Jeg får dette når jeg pinger mot vg:

ping/statistikker for 193.69.165.20:

pakker: sendt=10, motatt=2, tapt=8

gjenomsnittelig tid for tur/retur i ms: min=15, maks=20, snitt=17

Jeg gjorde dette en del ganger og det gikk aldri tapt mindre enn 6 pakker..

Hva betyr dette?

Takk for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar
Jeg får dette når jeg pinger mot vg:

ping/statistikker for 193.69.165.20:

pakker: sendt=10, motatt=2, tapt=8

gjenomsnittelig tid for tur/retur i ms: min=15, maks=20, snitt=17

Jeg gjorde dette en del ganger og det gikk aldri tapt mindre enn 6 pakker..

Hva betyr dette?

Takk for hjelpen folkens!

8 tapte pakker av 10 ? Da er det noe alvorlig galt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...