mrmattis Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) Hei Kan noen anbefale gode dvd-plater, gjerne billige ? Skal brukes sammen med en Lite-On LDW-851s dvd-brenner (8x DVD+R, 4x DVD+RW, 4x DVD-R, 2x DVD-RW). Blir trolig mest brukt for backup av dvdfilmer, som skal kjøres på en HarmanKardon DVD30. Tar også imot anbefalinger for utsalgssteder. Mvh, mrmattis PS! Er det noen 4x plater som kan brennes på 8x med Lite-On brenneren ? Endret 7. april 2004 av mrmattis Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Datawrite +/- eller Traxdata Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Jeg syns BeAll Dvd+r 4X er gode plater, men de brennes bare på 4X. Prisen er 12 kr pr plate hos Norwaydisc.no. Dette syns jeg er greit billig for såpass gode plater. Du kan jo kjøpe f.eks. 10 stk og teste de. De sender nemlig ut som brevpost dersom du betaler med Visa, og har 10 plater eller mindre. Jeg er ihvertfall godt fornøyd med de platene, så lenge jeg har tid til å brenne på 4X. Styr unna de røde datawrite Dvd-r 4X. Dette er møkkaplater Ellers finner du mye god informasjon i denne tråden Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Verbatim DVD-R må jo være noe av den beste kvaliteten som er? Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Verbatim DVD-R må jo være noe av den beste kvaliteten som er? Enig! Men litt dyre da! Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Verbatim er ok de, men det er ikke alle platene som er like gode da Kommer jo litt an på hvor de er produsert. Tror pastel utgavene deres er de absolutt beste. samme om det er + eller - det er snakk om. Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Kjøpt over 10 25pk Datawrite red 4x som kan kun brennes på 2x, ingen coasters på Pioneer DVD-RW A05 og A06 hittill, men andre brennere har jeg hørt mye rart om. Funker på både Kiss DVD (Første versjonen), Sony DVD(husker ikke type), Pioneer DVD 535 og XboX. Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Hva med that's write! ? De funker jo supert, og er som oftest på tilbud hos komplett. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Hva med that's write! ? De funker jo supert, og er som oftest på tilbud hos komplett. joda - bare pass på å kjøpe +R versjonen da -R versjonen er mer eller mindre søppel. Og ellers gode plater: Norwaydisc, BeALL, ritek, that's write DVD+R, traxdata, verbatim, sony, tdk, maxell, memorex. Dårlige: that's write DVD-R, eclipse, mirror, datawrite, en del princo plater, bulkpaq, azo, og de fleste ukjente merker / noname plater. Endret 8. april 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
olert Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 bruker eclipse +r fra multicom ,og de fungerer utmerket på nec-1100a. Kjøpte en 25pk har brent 20 av de og har ikke hatt en feilbrenning ennå. Fungerer perfekt på dvd-spillern i stua etter brenning og mnd etter også. Lenke til kommentar
Ebola_4_U Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Og ellers gode plater: Norwaydisc, BeALL, ritek, that's write DVD+R, traxdata, verbatim, sony, tdk, maxell, memorex. Kunne ikke finne Ritek på din test OC-Freak? Har du testet noen av dem? Ser fra Newegg (siden jeg har handlet mye der før) at Ritek DVD-R platene lovprises høyt (G04). Se her for tilbakemeldingene. Har du prøvd å brenne disse på 8X OC-Freak? PS! Ser at Norway Disc har Ritek disker til 11 kr stk (ved kjøp av 100). Det frister veldig nå. jim Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Og ellers gode plater: Norwaydisc, BeALL, ritek, that's write DVD+R, traxdata, verbatim, sony, tdk, maxell, memorex. Kunne ikke finne Ritek på din test OC-Freak? Har du testet noen av dem? Ser fra Newegg (siden jeg har handlet mye der før) at Ritek DVD-R platene lovprises høyt (G04). Se her for tilbakemeldingene. Har du prøvd å brenne disse på 8X OC-Freak? PS! Ser at Norway Disc har Ritek disker til 11 kr stk (ved kjøp av 100). Det frister veldig nå. jim Joda de ritekG04 platene som Norwaydisc selger er meget bra! Har brent dem på 8x med NEC ND-2500A med en spesiell test-firmware versjon. Resultatet var aldeles utmerket! Det finnes en versjon der disse kan brennes på 6x som kan lastes ned her: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=93211 Han som lager firmwaren ( litt i samarbeid med meg) vet ikke hvorfor denne kun virker på 6x - teoretisk sett skulle denne firmwaren mulig-gjøre 8x brenning. Vi leter etter grunnen til at de brennes bare på 6x..... Nei den test versjonen jeg har er IKKE løsningen da støtte for MANGE plater er fjernet fra denne under testingen av ritekG04 på 8x hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå