Gå til innhold

Starter på den gamle hardisken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@pcgutten.

Jeg svarer her i stedet for PM, for da kan andre hjelpe til også... ;)

 

Hvis jeg forstår deg riktig så skal du installere nytt operativsystem på den nye harddisken din, altså ikke bruke det "gamle" operativsystemet lenger.

Da må den nye harddisken settes som Master på IDE kabel 1, og den gamle settes som Slave på IDE kabel 1 eller hvor som helst på IDE kabel 2.

Så avhenger videre fremgang "veldig" av hvilket operatisystem du skal installere.

Hvis vi går utifra at det er Windows XP, så booter du maskinen på CD platen og følger installasjonen videre. Hvis det er Windows 9x må du opprette partisjon med fdisk først. Dette gjør du f.eks. via Windows boot diskett!

 

Dreier det seg om andre OS, så kom tilbake med mer opplysninger! :yes:

 

Ser at du ikke er gamle "karen", men du får det nok til.... he he

Endret av Solaris
Lenke til kommentar

Hehe som du sikkert ikke har skjønnt ennå mitt poeng er på den nye hardisken som egentlig er gammel ligger det et spill som skal kopieres over til den nye. Jeg fant også ut at begge diskene står på master. Den skal starte opp på den som ikke har spillet må da den som har spillet stå på slave? :roll:

Lenke til kommentar
Hehe som du sikkert ikke har skjønnt ennå mitt poeng er på den nye hardisken som egentlig er gammel ligger det et spill som skal kopieres over til den nye. Jeg fant også ut at begge diskene står på master. Den skal starte opp på den som ikke har spillet må da den som har spillet stå på slave? :roll:

Ja :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...