Gå til innhold

Minne - Hvor viktig?

Book

Anbefalte innlegg

Jeg har en ganske grei pc (synes jeg selv da). Har en athlon xp 3000+ og et geforce fx5900 ultra (jeg fikk det for 2000 for en stund tilbake, så ikke gidd å start diskusjonen om at radeon er bedre). 512 ram, kjører winXp.

Saken er at jeg føler ikke jeg får så god ytelse som jeg burde. Snakker med flere som har nesten samme greier, men de kjører ting mye bedre. Feks Far cry. Kan ikke kjøre det på så høyt. Må ha det meste på medium - low og oppløsning på 1024*786.

Så spørsmålet er. Hvis jeg oppgraderer rammen, vil det gi en betydelig ytelse endring? Er det så viktig?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, lav ytelse. Enkelt og greit, til tider meget lav fps (til og med på de instillingene jeg bruker). Har nye drivere til skjermkort. Men har et innebygget lydkort i hoverkortet. Har hørt at dette kan virke negativt på ytelsen....

Noen tips? Kanskje jeg bare bør invistere i mere ram.

Edit: har ingen anti allising på og på driver instilling er den satt på maks kvalitet

Endret av Andrey83
Lenke til kommentar
Vel, lav ytelse. Enkelt og greit, til tider meget lav fps (til og med på de instillingene jeg bruker). Har nye drivere til skjermkort. Men har et innebygget lydkort i hoverkortet. Har hørt at dette kan virke negativt på ytelsen....

Noen tips? Kanskje jeg bare bør invistere i mere ram.

Men hvordan driver instillinger har du? Har du alt av driver instillinger på maks? Hvis du kjører på maks kvalitet med AA og AS på full guffe så kan det vel tenkes at kortet svetter litt.

Kjører du forresten noen programmer i bakgrunnen? Progs som bruker cpu'en?

Lenke til kommentar

Før jeg kjører spill så er det ctrl alt del og avslutte alle programmer og prossesser jeg ikke trenger :)

Ellers så er det null AA og null AF, og driver instillingen står på maks kvalitet.

Lenke til kommentar
Før jeg kjører spill så er det ctrl alt del og avslutte alle programmer og prossesser jeg ikke trenger :)

Ellers så er det null AA og null AF, og driver instillingen står på maks kvalitet.

Prøv å sett driverinstillinger til maks ytelse

Lenke til kommentar

Far Cry krever en rask maskin ganske enkelt! Har selv P4C @ 3.5 Ghz, 1GB RAM og Radeon 9800 PRO. Spiller i 1024x768, 4X AA og detaljer på High. Dette funker greit, men kan hakke litt i situasjoner der jeg møter mange soldater samtidig. På Very High setting hakker det som en gud når jeg møter soldater!

Men på din maskin burde du kunne kjøre på Medium uten at det skal hakke da ville jeg tro...

Til de som sier at 512MB holder til Far Cry, så stemmer ikke det helt. Klart det funker, men da bruker du swap fila! Jeg har vært oppe i 913MB...(da er det Windows bruker også med seff...) Uansett så burde du ha 1GB RAM for å ha max ytelse i dette spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...