Gå til innhold

Problemer med Nokia 6230, eller?


Anbefalte innlegg

Gutten greier jo ikke å svare på det mest enkle spørsmål.

 

Skal dette være et svar til mitt spørsmål....lol

 

Du argumenterer mot MIN defenisjon av hva JEG mener er en krangel eller diskusjon? Har du copyright på MINE meninger???

 

Du vet hvilken funskjon et svar skal ha??

Må man ta alt det helt grunnleggende med deg eller??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå begynner det å bli litt mye møkk på 6230, synes jeg. Har selv vurdert den telefonen, men etter å ha lest denne tråden, begynner jeg for alvor å tvile...

Da foreslår jeg at du går å tester den selv i en butikk! Så ser du om skjermen er for liten og om du synes series40 grensesnittet er så uaktuelt gammelt som noen mener her. Personlig mener jeg det er den beste mobilen jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Nå begynner det å bli litt mye møkk på 6230, synes jeg. Har selv vurdert den telefonen, men etter å ha lest denne tråden, begynner jeg for alvor å tvile...

Da foreslår jeg at du går å tester den selv i en butikk! Så ser du om skjermen er for liten og om du synes series40 grensesnittet er så uaktuelt gammelt som noen mener her. Personlig mener jeg det er den beste mobilen jeg har hatt.

Helt enig. :yes: Det med skjermen og grensesnittet er en veldig subjektiv sak, og det kan du egentlig bare vurdere selv. Jeg selv lar vær å kjøpe telefonen på grunn av det, mens rontonic synes telefonen er genial. Prøv den selv. :thumbup:

 

Edit: Habla, rolig nå, det er ikke pent å sparke en som ligger nede. ;)

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Må bare si at deres diskuskjon/"krangel" rundt/omkring Nokia 6230 begynner å bli litt dumt! :hmm:

Det er helt greit å ha egne meninger om en telefon, og synes hva man vil.

Selv om Nokia har en forholdsvis "fysisk" liten skjerm, så er kvaliteten(oppløsning) på den veldig god (blir veldig gode bilder på skjermen). De som har brukt denne og testet ut denne er helt sikkert enig i det.

Dermed er det ikke riktig å si at denne skjermen er dårlig, hverken subjektivt eller objektivt sagt/ment!

 

Og ang grensesnittet, så er den vel litt tradisjonel Nokia, men med en del forbedringer. Personlig (blir vel subjektivt det da...) så er grensesnittet veldig godt. Kan ikke skjønne hva andre funskjoner som er nødvendig på en slik "liten" telefon. Du har jo ALT på denne telefonen. Jo mer jeg bruker den jo bedre blir den :-)

Og hva slags "STORE" forskjeller er det i de andre "super-telefonene" som dere snakker om da? :roll:

 

Er det kun den fysiske størrelsen på skjermen som er viktig?

 

Hva med super gode taster? Veldig god samtale-kvalitet? Liten og smekker?

Enkle men samtidig omfattende meny-funksjoner? Og ikke snakke om alle funksjoner som den har, bl.a Stereo MP3/Radio (med veldig bra kvalitet), MMC, Bluetooth, tri-band ++ (vel, dere vet vel sikkert alt om denne telefon ettersom dere kritiserer den, så jeg trenger vel ikke fortelle mer :p )

 

Og til dere som fortsatt lurer....min 6230 har nå bugs-free !!!! Wow...utrolig ikke sant! Etter gjennoppretting av fabrikk-instillingene fungere den som en drøm!!

 

Nei, gutta, slutt å diskuter, stikk i butikken å kjøp dere en 6230 :thumbup:

Lenke til kommentar
Må bare si at deres diskuskjon/"krangel" rundt/omkring Nokia 6230 begynner å bli litt dumt! :hmm:

Hvorfor starter du den opp igjen da? :p

 

Du har helt rett i at 6230 er en bra telefon. Du har helt rett i at den har gode taster og at den er liten og smekker og har et vell med funksjoner. Men det er ikke nok for alle, inkludert meg. Skjerm betyr ikke alt på en telefon. Da hadde jeg kjøpt en E700 for lenge siden. Jeg selv har endel krav til telefonen, og hvis et av disse kravene ikke oppfylles, så har jeg tålmodighet til å vente på en bedre modell. Og dette er min dom på 6230. Skjermen er bra, den, men for meg (subjektivt) blir den for liten.

 

Det med grensesnittet får vi nok aldri en konklusjon på, men jeg liker det ikke. Det er ikke nødvendigvis det at andre telefoner har så mange ekstra funksjoner som ikke series 40 grensesnittet har, det er det at de har organisert menyene sine på en bedre måte (synes jeg ;) )

 

Og hvis du lurer, så har jeg prøvd 6230, og det er derfor jeg ikke lenger har lyst på den.

Lenke til kommentar
Selv om Nokia har en forholdsvis "fysisk" liten skjerm, så er kvaliteten(oppløsning) på den veldig god (blir veldig gode bilder på skjermen).

det er nettopp skermoppløsningen som er dårlig..

 

Jeg tror alle ville valgt en liten skjerm med stor oppløsning enn samme oppløsning med større skjerm.

 

Konkurrerende modeller (og ikke-konkurrerende) har både større skjermer, og mindre pixelstørrelse.

Lenke til kommentar

Herregud, halvparten på denne diskusjonen kan ikke være over 14 år. Si meg: KAN dere lese eller står det bare NOKIA SUGER i panna på dere? Er dere så ufattelig barnslig at når det er kult å disse Nokia så bare MÅ dere hive dere på? Ingenting bestrider fakta...

 

"Jeg får ikke akuratt det helt til og stemme, da 6230 er veldig Nokiansk"

 

Heheh..da har du IKKE prøvd Nokia nei...

 

Til ALLE som lurer. Skjermen er bra!, om prisen er dyr ( 3700,- ) er opp til dere og nå er nesten alle bugsen fikset. Dette har de fleste her malt om og om igjen...Så hva er deres argumentasjon nå? at merket er NOKIA?

 

LØP og KJØP!!

Lenke til kommentar
/

sitatet ditt var et svar på hva du skrev, som overhodet ikke ga noen mening.

 

Du (mobilguiden666) skriver at Nokia suger, men at 6230 er bra. skjønner du ikke at du motsier deg selv i samme setning? 6230 er en nokia mobil, regner med at du vet det.

 

Du sier at vi som skriver i diskusjonen her ikke kan være over 14 år. Jeg vil ikke fortelle min alder, av den enkle grunn at det ikke er relevant for saken, men du begrunner din påstand med at vi er barnslige og disser Nokia. Du sier at ingenting bestrider fakta, det er jeg (og jeg vil tro de fleste andre som har postet her) helt enig i. Det er nettopp det vi diskuterer, fakta er at nokia 6230 sliter med masse bugs. Fakta er at nokia 6230 har en liten skjerm i forhold til konkurrentene. Fakta er at nokia 6230 koster mer i forhold til funksjonaliteten enn andre mobiler.

 

Det du skriver gir som sagt lite mening. Du motsier deg selv, du anklager andre for å være fjortisser, osv. Jeg har ikke tenkt til å angripe din personlighet, i og med at det er nokia 6230 som er temaet her. Jeg skal heller ikke spekulere i din alder, fordi det er totalt irrelevant.

Lenke til kommentar

@Mobilguiden666:

Hvorfor trekker du inn alder? Man får ikke mere respekt av å være gammel, man får respekt med hva man skriver i innleggene dine, og min respekt for deg begynner å bli forsvinnende liten.

 

Kan du ikke forstå at noen ikke liker små skjermer, og at noen ikke liker Nokias series 40 grensesnitt? Hvorfor skal ikke vi få lov til å si at vi ikke liker 6230 når den ikke fyller våre krav?

 

Hva er vår argumentasjon nå? Det vi har sagt hele tida! Det har ikke noe med at det er Nokia eller ikke. Den oppfyller ikke kravene våre (ihvertfall mine). Er det så vanskelig å få inn i huet?

Lenke til kommentar

Det snakkes så mye om kravene dere stiller til en mobil, så unnskyld at jeg spør, men hva er kravene dere stiller til en mobil telefon?? Og finnes denne?

 

Begynner å få en mistanke om at du aldri blir eller "vil" bli fornøyd med en mobil, uansett type. :wow:

 

:hmm: Kan ikke skjønne at enkelte skal ha det til at skjermen til 6230 er dårlig og at den har dårlig oppløsning.

Hadde vært mye bedre om dere i fremtidige innlegg kunne droppe ordet "dårlig" på denne skjermen, for det er den simpelt hen ikke. Den "er" god, men sikkert ikke den beste :roll:

 

Og en ting til: hva er det 6230 IKKE har som dere MÅ ha?

Vel, vi kan tydligvis se bort fra skjermen, og Symbian 60 da...

Er det alle disse fancy spilla som lokker?

 

Og i tillegg til alle funksjonene som denne telefonen har, så har den i tillegg bra kvalitet på disse også bl.a. stereo på både radio og Mp3. Kjempelyd ved samtale osv osv osv..

 

Hvis jeg skal "klage" på 6230'n så må det bli batteriet. Ønsker meg ett batteri som varer i ukevis :dribble:

 

Ellers minner denne diskusjonen meg på hvor ihuga fan jeg var av Amiga sin tid.

Og dvs at jeg er over 14 ihvertfall :w00t:

Lenke til kommentar
Det snakkes så mye om kravene dere stiller til en mobil, så unnskyld at jeg spør, men hva er kravene dere stiller til en mobil telefon?? Og finnes denne?

Nei, den gjør ikke det, faktisk. Men det er kanskje fordi jeg er tålmodig nok til å vente til den (evt.) kommer, at jeg kan stille de kravene jeg gjør.

 

Og siden du spør, skal jeg liste opp mine krav til en mobiltelefon:

- Stor skjerm med smart og oversiktlig grensesnitt (det er her jeg mener 6230 feiler)

- wav/mp3 som ringetone

- radio

- all funksjonalitet skal være tilgjengelig når man bruker én hånd

- kamera (VGA holder) med videofunksjon

- ikke klapptelefon

 

Den eneste telefonen jeg ser som kan fylle disse kravene er K700, og gjett om jeg gleder meg. Gledet meg også til 6230, men det var først når jeg prøvde den at det gikk opp for meg at jeg trenger en større skjerm og et annet grensesnitt.

 

Jeg sier ikke at skjermen på 6230 er dårlig, jeg sier at den er for dårlig, for meg. Og som jeg har sagt tidligere i denne tråden, syns jeg det er bra at andre kan trives med denne telefonen og ikke bryr seg om skjermen.

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Hadde DERE lest hva jeg skriver istedet for å stille samma spørsmål hver gang hadde dere kanskje hent med en smule iallefall. JEG syntes NOkia suger, men 6230 er MEGET bra. Forstår dere nå?

Har vært en stund siden jeg har svart i denne tråden, så jeg synes det er på tide å klare opp i en ting, siden det var jeg som startet denne meningsløse diskusjonen.

 

Mobilguiden666: Er du døv? Jeg skrev i mitt første innlegg hva jeg ikke likte med 6230. Jeg gjorde en dum ting: jeg skrev ikke i det innlegget at det var min personlige oppfattning. MEN, jeg burde få lov til å forvente at forumbrukerene forstår dette. Når jeg skriver at skjermen er liten og dårlig, så er det fordi JEG synes det. Skjønner ikke hva du hisser deg så utrolig opp for.

 

Er du fornøyd med 6230'en din, så er jo det kjempebra. Det er ikke dermed sagt at jeg må like den. Det virker som du tror at du er en vandrende faktabok, men det er du IKKE.

 

Hvor gammel jeg er har du ikke noe med, men jeg representerer den eldre garde av brukere her, så vet du det. Virker som du synes dette med alder er veldig spennende.

 

Svarene dine er dessuten selvmotsigende, meningsløse og barnslige. Ta en titt gjennom hele tråden.

Lenke til kommentar
"Jeg får ikke akuratt det helt til og stemme, da 6230 er veldig Nokiansk"

 

Heheh..da har du IKKE prøvd Nokia nei...

 

Ikke? Nokia 6230 er jo klin lik alle andre Series 40 moddeler som 3200, 7250i m fl. Forskjellen er jo bare minnekort og mp3 samt TFT skjerm. Ingenting og rope hallelulja for med andre ord :roll:

 

Merka at alle egentlig bare synes du er (skulle til og si dum, men det er jo kanskje litt i mot retningslinjene så jeg sier heller:) ute på jordet..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Grunnen til at folk bytter fra andre merker til Nokia 6230,

er hovedsaklig at det er den enseste telefonen som er:

 

Liten

- Dette er veldig viktig for de fleste mobilbrukere

 

Samtidig som den har,

 

Mp3

Minnekort(MMC)

Kamera(VGA)

 

Sannheten er at disse tingene samlet utgjør en supermobil, det er ingen

andre mobiler som har disse kvalitetene samlet!

 

Derfor er det horder av mobil-forum-brukere(div forum) over hele nettet(verden),

som går over til nokia nå.. (etter det jeg kan se, ihvertfall)

 

Om det er liten skjerm så betyr ikke det like mye som tingene over!

(..og vga-fotografiene ser vi jo på datamaskinen når vi kommer hjem?

+ at man blir faktisk lei av å 'style' bakgrunnsbildet etter noen dager :confused: )

 

Grensesnittet er enkelt og greit, slik at man enkelt kan bruke de funksjonene

som betyr mest...

 

Jeg bytter nå fra T610 til 6230 pga. det som er nevnt over..

(hadde SL45i før det)

 

At SE K700 ikke har minnekort er jo tragisk, og at SE S700 er langt

fremme i tid likeså.. Det hindrer meg i å velge en av de.. akkurat nå.

 

Så akkurat nå er Nokia 6230 Kongen på Haugen :thumbs: (for meg, og mange mange andre)

 

..men hadde jeg ikke hatt bruk for mp3/minnekort hadde jeg ikke valgt den..

(Bære med seg både mobil og mp3spiller blir for mye :scared: )

 

Willy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...