Tjohei Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 "Sorry ass", er nok du som er ute på jordet her. Noen nye features??? Folk henger seg for mye opp i at det er series40 istedet for 60. Jeg synes det er helt greit, og mer enn det. Bedre å ha en liten rask tlf enn en stor og treig. Tenkte nok at jeg kom til å bli slakta for det innlegget. "Folk henger seg for mye opp i..." meg i r*vva. Jeg synes s40 grensesnittet er for gammelt, og jeg er ikke alene om det. Ja den har noen nye features, som radio, mp3, fargeskjerm, whatever, men det hjelper ikke når den lille skjermen og det gamle grensesnittet gjør at jeg ikke har lyst til å ta telefonen opp av lomma. Hvis jeg hadde kjøpt 6230, ville det ikke føles som om jeg hadde kjøpt en ny telefon i det hele tatt. Hvis jeg skal bruke nærmere 4000 schpenn på en ny telefon, skal jeg ha følelsen av at jeg har fått meg en ny telefon, ikke bare en oppgradering av det gamle. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Er ikke lei av den gode gamle slitern av en N3210 på grunn av grensesnittet for å si det sånn. Faktisk så er det ikke så mye jeg krever av en telefon, det jeg har savna mest i den telefonen jeg har, er vibrasjonsvarsling og huskelapper, så jeg kunne klart meg lenge med en N3310. Egentlig driter jeg i om telefonen har kamera, det er liksom ikke det jeg skal bruke telefonen til, men en skikkelig kalender og mp3 spiller er ting jeg godt kunne tenkt meg å ha i klumpen jeg skal gå rundt med i lomma. Det jeg kommer til å savne fra 3210'n er hvor fin den er å jekke øl med. Lenke til kommentar
CiASpook Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Tenkte nok at jeg kom til å bli slakta for det innlegget. "Folk henger seg for mye opp i..." meg i r*vva. Jeg synes s40 grensesnittet er for gammelt, og jeg er ikke alene om det. Ja den har noen nye features, som radio, mp3, fargeskjerm, whatever, men det hjelper ikke når den lille skjermen og det gamle grensesnittet gjør at jeg ikke har lyst til å ta telefonen opp av lomma. Hvis jeg hadde kjøpt 6230, ville det ikke føles som om jeg hadde kjøpt en ny telefon i det hele tatt. Hvis jeg skal bruke nærmere 4000 schpenn på en ny telefon, skal jeg ha følelsen av at jeg har fått meg en ny telefon, ikke bare en oppgradering av det gamle. Så det du sier er at han ikke vil merke forskjellen på en nokia 3210 og en nokia 6230? Det må være det dummeste jeg noen gang har hørt. Ja, det er en series 40 telefon, men forskjellen på de 2 telefonene er STOR. Nokia 3210 er en helt vanlig "no-features" telefon for vanlige brukere, mens 6230 er en proff telefon med plenty av features. Selv om begge er en series 40 er forskjellene utrolig store. Det du sier er jo det samme som å si at en nokia 6600 og en nokia 7610 siden begge disse er en nokia series 60 telefon? Du har desverre ikke peiling på hva du sier her, så da foreslår jeg at du ikke sier noe. Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Han er sannsynligvis en av de som ikke liker forandringer og vil ikke bytte, dersom ALT er forandret, for å ta et eksempel til, så kan du jo si at det ikke er noe vits å bytte til ny tv, for den tvn han har fra 1960 fungerer kjempefint, og det eneste forskjellen er at skjermen er littegrann større og med farger! Husk det at 3210 ikke har farger engang, greit nok at den bare har fått noen ekstra features som mp3 og sånn som ikke er så svært for enkelte, men den har bedre batterikapasitet, noe nokia tydeligvis har lagt vekt på nå, siden de ikke har putta inn en bigscreen, den har også J2ME, noe ikke 3210 har! hehe, det er bare 2-3 av de 30 featurene 6230 har som ikke 3210 har, så jeg må si meg enig ned CiASpook der at det inlegget kunne du kanskje spart deg for Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Det er vel helt greit at Tjohei FØLER at 6230 ikke er ny telefon... Det er hans personlige mening og bare han trenger å stå inne for den.... Men når det gjelder batteritid... Jeg vet ikke helt om batteritiden er grunnen til at Nokia har liten skjerm. Isåfall har de mye dårligere power-tech enn det SE har. Sammenlign T630 sin batteritid med det 6230 har og da har T630 en mye større skjerm. 6230 har en OK->god batteritid, men noe mer enn det er det ikke... Cobos Lenke til kommentar
Term Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Synes det er mye gøy lesing her. Skal være enig i at n6230 har liten skjerm i forhold til en del andre profftelefoner, men igjen så går det jo også ut over designet som den hadde vært mye større. For de som som sier at folk kan holde seg til 3210 siden telefonen suger, har ikke så mye peil anyways. Jeg visste at skjermen ikke var så stor, men ville ha telefonen uansett. Det jeg ble mest overrasket over var det at den var så kjapp og at knappene var herlig. Telefonen er helt definitivt verd de pengene jeg brukte på den, uten tvil. Offtopic: ser at det er en del brukere som ødelegger for seg selv ved og oppføre seg som noen unger. Get a grip Lenke til kommentar
Gaupa Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Dette har kanskje ikke noe med det threaden var startet for, men det har vel ikke 90% av de andre postene heller . Vurderer nå selv å kjøpe en Nok6230, etter å ha hatt T610 siden oktober... og jeg kan ikke fordra den. Har ikke foretatt noen software oppgraderinger siden jeg kjøpte den, men den lagger noe helt grusomt (dvs 1/2 sek) når jeg skriver meldinger. Det er jo velkjent at SE "alltid" har lagget i meldigene. Og 2 MB minne holder ikke mål... Det er kanskje ikke mange argumentene, men det er faktisk nok for meg. Er enig i at Nokia har et dødskjedelig menysystem, dette var vel egentlig kanskje hovedgrunnen til at jeg bytta til SE som faktisk har en veldig grei meny. Men på en annen side er også Nokia's menysystem kanskje det mest brukervennlige, iallefall for nybegynnere. Har prøvd E700, SX1+++, men jeg vil faktisk tilbake til Nokia igjen... Synes Nokia burde ta litt bedre vare på kundene sine, og ansette fler folk til å teste programvaren for feil o.l, for hvis de fortsetter i samme bane, vil de ikke lengre ha så store markedsandeler som de har i dag... Er på ingen måte noen Nokia-fantaiker, men jeg synes ikke forskjellen mellom T610 og T630 er stor nok til å få meg til å bytte... Om SE slenger på minnekort og MP3-spiller, samt fjerner den stygge laggen på nye telefoner i T6XX serien bytter jeg gjerne... Håper de får fiksa litt av feilene sine til jeg kjøper min NOK6230 iallefall. Endret 13. april 2004 av Gaupa Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Oooh, klarer å provosere endel her. Dette er nesten gøy... Neida, sier bare det jeg mener. @CiASpook: Nei, jeg sier heller ikke at man ikke kommer til å merke forskjell mellom 6230 og 3210. Det er det dummeste jeg har hørt også. Poenget mitt er at jeg har irritert meg over grensesnittet på 3310 i lengre tid, og da orker jeg virkelig ikke 6230, for det er jo samme måte man navigerer i menyene og bruker telefonen. Og da vil jeg gå og irritere meg over de samme tingene på en 6230. Og da hjelper det ikke med flere features. Jeg får bare ikke lyst til å bruke telefonen. En større skjerm hadde gitt Nokia muligheten til å lage grensesnittet mer oversiktelig og mer innbydende, men det skjedde altså ikke. Ja, hva er egentlig forskjellen mellom 6600 7610? Bortsett fra megapixel kamera og utseende? De klarte ikke å legge inn radio på 7610. De klarte ikke å legge inn stereo lyd. De klarte ikke å legge inn hot-swap av minnekort... Hva er igrunn den store forskjellen? @magnus85: Jeg regner med at du mener meg når du skriver "han"... Du tar feil. Hvis jeg var den typen som ikke likte forandring, ville jo 6230 vært den ideelle telefon for meg, siden jeg er vant til 3310. Og ang. det med farge-tv, hvor mye farger mener du det er på grensesnittet til 6230? Ja, ikonene har litt forskjellige farger, men når du kommer lenger inn i menyene, hvor stor forskjell er det da med blå skrift på hvit bakgrunn (6230) i forhold til sort skrift på grønn bakgrunn (3310)? Poenget mitt er at farger alene ikke gjør et bedre grensesnitt. Ja, det gjør mye for de andre featurene på telefonen, som kamera, men det får man jo på alle andre telefoner også. Derfor snakker jeg om fargeskjerm som en feature og ikke en del av grensesnittet. Nei, jeg har ingenting imot forandringer, men jeg driter ikke penger som mange andre her på forumet. Det som er viktig for meg er "bang-for-the-buck" faktoren siden jeg må gjøre det beste utav det jeg har, og da gir ikke 6230 meg følelsen av at jeg har fått meg en ny telefon. Jeg vil gå og irritere meg over de samme tinga som på min gamle traver, og da er det ikke verdt det. Her er en annen sammenlikning. Hva syns dere 6230 elskere om 3300? Det har ikke akkurat vært noe hurra-meg-rundt om at den telefonen er bra her på forumet. Men la meg spørre, med unntak av kamera og formen, hva er den store forskjellen mellom 3300 og 6230? Og til trådstarter, sorry at jeg har kuppa tråden din, men det er vanskelig å la vær å diskutere når man har 2-3 stykker som argumentere mot seg. Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Men la meg spørre, med unntak av kamera og formen, hva er den store forskjellen mellom 3300 og 6230? Er rimelig uenig i mye du kommer med i denne posten, men liten vits å kommentere det. Men du lurte på forskjeller mellom 3300 og 6230. Regner med du ikke vet siden du spør: 6230 har som 3300 ikke har: -BT -IR -Edge -Videoopptaker (går kanskje under kamera?) -6230: 97g 3300: 125g -lenger standby -65 536 farger display -Triband -Mer innebygget minne -Email -Høyere GPRS klasse Sikkert flere forskjeller jeg ikke kommer på også.... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Masse bra! Jeg er helt enig med deg. Nokias nåværende Series40 grensesnitt skulle vært pensjonert for lenge siden. Lenke til kommentar
berg-e Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Da blir det nok en 6230 her i gården snart. Begynner å gå litt lei av 3210 som har holdt ut siden 99. Du er lei av en 3210, og så velger du en series 40 nokia telefon? Sorry, ass, men 6230 er like kjedelig som 3210, med unntak av noen nye features. Rolig nå, gutten min. Det er faktisk ingen produsenter som har klart å lage et like bra meny-system som nokia series40. Det er helt uovertruffent når det gjelder oversiktelighet og brukervennlighet, og det er sannsynligvis grunnen til at nokia holder på det fremdeles. En telefon blir ikke mer spennende fordi den har en fancy meny, med mindre du er veldig lett å glede. At nokia klarer å lage en så avansert telefon som 6230 med et så enkelt menysystem, er faktisk helt genialt. Lenke til kommentar
Habla Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 En telefon blir ikke mer spennende fordi den har en fancy meny, med mindre du er veldig lett å glede. Du mener at menyen ikke har noe spesiellt å si for inntrykket av telefonen.... Lenke til kommentar
berg-e Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 En telefon blir ikke mer spennende fordi den har en fancy meny, med mindre du er veldig lett å glede. Du mener at menyen ikke har noe spesiellt å si for inntrykket av telefonen.... Jeg mener akkurat det jeg sier.. Det er funksjoner og brukervennlighet som gjelder i lengden. 6230 har begge deler i stort monn. Hvis den ikke hadde hatt det, hadde det ikke hjulpet med animerte menyer og fanden og hans moster. Når det gjelder series40, sier jeg bare: If it ain't broke, don't fix it... Lenke til kommentar
Habla Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 At nokia klarer å lage en så avansert telefon som 6230 med et så enkelt menysystem, er faktisk helt genialt. Fikk bare inntrykk av noe annet når jeg leste det... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 6230 har som 3300 ikke har: -BT -IR -Edge -Videoopptaker (går kanskje under kamera?) -6230: 97g 3300: 125g -lenger standby -65 536 farger display -Triband -Mer innebygget minne -Email -Høyere GPRS klasse Hvor mange bruke BT, egentlig? Edge kommer vi ikke til å se i Norge på en stund. Videoopptaker regnet jeg som en del av kameraet. Vekt regnet jeg som form. Triband... Tja, kjekt å ha? Ellers, IR, ja, enig i at 3300 burde hatt det. Lengre standby, bedre (men ikke større) skjerm, høyere GPRS klasse og email er sånt man bør forvente når den telefonen man sammenlikner med her begynner å bli gammel. Men er det egentlig disse tingene man roper hurra for? Er det ikke mp3 og kamera, da? Enig i at 3300 er en klumpete telefon, men jeg kan ikke huske noe oppstyr rundt den da en kom. Og helt plutselig er 6230 det store. For meg er 6230 samme som 3300, bare i en annen innpakning. Pluss kamera, da, men jeg kjøper ikke mobil for å få kamera... @berg-e: Rolig, jeg? Må bare få si at jeg er dypt uenig i at series 40 grensesnittet er så genialt og brukervennlig. Enkelt, ja, men det er ikke oversiktelig. Jeg fatter ikke at ikke Nokia klarer å få inn flere linjer når du blar deg nedover og oppover i menyene. Eller når du skal legge inn et notat i kalenderen. Jeg har sagt det før og jeg sier igjen at det føles som å bruke telefonen gjennom et nøkkelhull. Og jeg syns ikke et grensesnitt blir bedre hvis det er fancy. Jeg vil ha bedre oversikt og at plassen blir bedre utnytta til mer informasjon. Husker første gangen jeg testa ut en 3210, bladde jeg i telefonboka, og da viste den navnet på kontakten. Punktum. Med stor skrift. Greit nok, det kunne man stille på, og det har skjedd litt med grensesnittet fram til idag, men det er fremdeles mange teite løsninger, som er bedre hos andre produsenter. @Swag: Takk for støtten, begynte å føle meg ensom her... Lenke til kommentar
tborven Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Tilbake til topic, når jeg legger kontakter til i ringegrupper forsvinner avsender i smsinnboksen. Dvs at starten på smsen blir brukt som tittel, men dersom jeg åpner meldingen kommer avsender opp. Noen som har opplevd det samme og løst problemet? Bortsett fra dette er jeg kjempefornøyd! Lenke til kommentar
berg-e Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Rolig, jeg? Må bare få si at jeg er dypt uenig i at series 40 grensesnittet er så genialt og brukervennlig. Enkelt, ja, men det er ikke oversiktelig. Jeg fatter ikke at ikke Nokia klarer å få inn flere linjer når du blar deg nedover og oppover i menyene. Eller når du skal legge inn et notat i kalenderen. Jeg har sagt det før og jeg sier igjen at det føles som å bruke telefonen gjennom et nøkkelhull. Og jeg syns ikke et grensesnitt blir bedre hvis det er fancy. Jeg vil ha bedre oversikt og at plassen blir bedre utnytta til mer informasjon. Husker første gangen jeg testa ut en 3210, bladde jeg i telefonboka, og da viste den navnet på kontakten. Punktum. Med stor skrift. Greit nok, det kunne man stille på, og det har skjedd litt med grensesnittet fram til idag, men det er fremdeles mange teite løsninger, som er bedre hos andre produsenter. Da er vi nok enige om å väre uenig. Min erfaring med mobiltelefoner (og jeg har hatt mange, de fleste high-end modeller), tilsier at det ikke finnes noe som er mer behagelig i bruk enn series 40. Dette er da min mening, men siden series 40 telefonene til nokia tross alt er de mest kjöpte telefonene på markedet, virker det som om mange deler min oppfatning. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 SWAG: Jeg er her jeg....Hvorfor skulle jeg krangle? Jeg har mine meninger og du har dine. JEG syntes ikke at en liten skjerm gjør den dårlig. Hvis det viktigste for deg er å ha en stor skjerm SKJØNNER jeg at det er et minus. Men å si at den derfor er dårlig er vel ikke helt riktig? OG jeg trur det er DU som ikke helt skjønner. Jeg har snakket om prisen når T610 KOM mot 6230 som KOM nå nylig. T610 KOSTET over 4000 da den kom. DET har jeg prøvd å fortelle deg i 5 innlegg nå og du har enda ikke fattet. Dette poengterer jeg for å dementere utsagnet ditt om at 6230 er dyr. den koster 3800 nå, men T610 kostet mye mer når DEN kom. Skjønner du dette nå :-) Ellers er vår "krangel" basert på subjektive meninger....DET definerer ikke jeg som en krangel... Lenke til kommentar
Habla Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Ellers er vår "krangel" basert på subjektive meninger....DET definerer ikke jeg som en krangel... Er det når meningene er objektive at man krangler??? Eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå