Gå til innhold

vanntank eller inline...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inline vil ta mindre plass og vil dermed vær lettere å plassere i kabinettet. Bakdelen med det er jo at det er vansklig å tømme systemet for luft første gangen....vil anbefale deg å kjøpe ventiler om du skal kjøre uten tank http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FBKIT

Med tank så slipper du problemet med luft i systemet, det er også lettere å etterfylle. Men dette tar litt mer plass igjen.

Om du skal bruke eheim pumpe så finner du små vanntanker til dei http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=EH104XVT

Jeg kjører med vanntank, med egen kasse til vannkjølinga, dermed slipper jeg å ha alt stående inni kabinettet. Men dette blir igjen opptil hver enkel, noen liker å ha alt i kabinettet slik det blir lettere å transportere. Andre flytter ikke mye på PC-en....

Lenke til kommentar

Om man velger et inline-system, så er det som det sies litt "tuklete" med utlufting av systemet.

Men det er slett ikke nødvendig med det (dyre?) ventilopplegget som vist.

Man kan helt fint klare seg med enkle "T"-forgreninger og en passende slange montert på disse, som deretter plugges m. passende plugger.

Har akkurat gjort ferdig et slikt system, all luft var evakuert etter ca 15 minutter, uten at dette i vesentlig grad gikk utover temperaturen i systemet.

Ellers kan jeg ikke se vitsen med å plassere "halvparten" av kjølekomponentene utenfor toweret? Det blir jo omtrent som å kjøre bil, med bensintanken liggende på en tilhenger! Ganske upraktisk?

Jeg sier ikke dette for å ergre tilhengere av et slikt system, men etterlyser fornuften i et slikt opplegg! :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-03-31 23:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...