jeffen Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Lurer på om et Tamron AF 28-300mm objektiv kunne passe til Canon D300 ? -Har denne linsa på 35mm speilrefleks i dag, men hvordan vil den bli med digital ? Lenke til kommentar
tovito Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Den går utmerket på en dslr! Husk at brennvidden blir annerledes, brennvidden må derfor ganges med 1,6! Den aktuelle brennvidden blirr da 112-480mm! Den linsa er ikke en super-kvalitetslinse, men er du fornøyd med resultatet på ditt analoge blir du det også på det digital! Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Den går utmerket på en dslr! Husk at brennvidden blir annerledes, brennvidden må derfor ganges med 1,6! Den aktuelle brennvidden blirr da 112-480mm! Blir ikke brennvidden ca.: 45 - 480 eller har jeg misforstått? Lenke til kommentar
Larsk Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Den går utmerket på en dslr! Husk at brennvidden blir annerledes, brennvidden må derfor ganges med 1,6! Den aktuelle brennvidden blirr da 112-480mm! Blir ikke brennvidden ca.: 45 - 480 eller har jeg misforstått? jo.... ca. 45-480, er bare tovito som må få seg ny kalkis Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg lånte et slikt Tamron 28-300 (XR) for å teste det på mitt 300D, og det var forsåvidt greit og hendig. I forhold til kit-linsen var det ganske uskarpt på vidvinkel, og det er ikke så veldig lysfølsomt. Bør ha mye lys ved full zoom. (Ble skarpere ved høyere F-tall, men da trenger det enda mere lys igjen.) Har for lite vidvinkel til å erstatte kit-linsen, men den er så lett uansett at det ikke er noe problem å ha den med i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå