Sakari46 Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Hey, for jer som læser "nyhedder" kan i nok huske jeg skrev om billigt vandkøling fra itbutikken. Har endeligt fået købt dette sæt Da jeg ikke har mulighedder for at oploade billeder, kan i se billeder af det på www.overclocking.dk Sættet er som sagt ikke særligt pænt.... faktiskt grimt *hehe* I testen på overclocking.dk, er hovederne grå plastik, og ikke gennemsigtige. og køle-elementet skal monteres bag på PSU. Det sæt jeg fik ind af døren, er lidt anderledes. Det er en ny "revision" af sættet, hovederne er af BLÅ gennemsigtigt plastik, og de er faktiskt rimeligt pæne. finnishen, er helt i orden, de er pænt blanke og plane, lidt som et spejl (bedre end i overclocking.dk testen) køle-elementet som normalt skal sættes bag på PSUen, har nu fået muligheden for at "Stand alone". så den kan tage frisk luft ind. (har den stående på gulvet) Ifølge testen på overclocking.dk larmer sættet ikke..... Det larmer ikke meget, god lav Db, men pumpem vibrerer en del, men det er ikke et problem. inde i køle-elementet, er der monteret en LED blæser, den larmer ikke, og den er ret flot. (farven er lidt Tyrkis-light blue) <-- like this actually installationen er nem, alt var lige til at installere. men! kølehovedet til VGA passer ikke til mit Geforce fx 5900 XT skod! hovedet til VGA er samme slags, som det til chipsettet, det kan lige dække Coren på mit FX 5900 XT. Men det kan ikke monteres da skruehullerne ikke passer sammen med VGA-hovedets udtag. På mit VGA kort, har jeg monteret en p4 retail køler@7v. den køler kortet rigtigt nice! (40-47 C med dårlig airflow. 33-39 C med god airflow) well... som de fleste af jer, er jeg mest interesseret i Facts! so thats what you will get: sys: p4 2,4@2,77 ghz (533), kingston pc 2100 @ 152 mhz, geforce fx 5900 XT. ASUS p4c800 deluxe,WD 80 caviar, Xaser III, med PSU Fan og 2 case fans (low noise 7 V). venter på nye ram skal klokke mere. mine temps er aflæst med: asus pc probe v2.22.02, Aida 32, extern hardcano probe. asus PC probe: CPU 29 - 42 C CHIPSET 30-33 C Aida 32: CPU 29-42 C CHIPSET 30-33 C Extern Hardcano probe: CPU 28,8-42,2 C rum temp: ingen temp probe, men varmt nok til at sidde i boxershorts uden at fryse Disse temp's er ret tilfredsstillende i mine øjne da sættet kun koster 699 DANSKE kr. er det en god temp. (inde på overclocking.dk, kan i finde Link til itbutikken, den har også en norsk side) Hvis man gerne vil have en støjsvag PC med ok køling, skal man helt sikkert vælge dette sæt. hvis man ejer et nyere grafikkort, skal man ikke regne med at VGA-hovedet passer/er godt nok til dit kort. geforce 4 TI serien, osv. passer det sikkert fint til. som sagt er sættet nemt og montere, og rimelig kvalitet. dette sæt er mit første vandkøling, og jeg er tilfreds Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Ah.. Kjedelig at det ikke passer til de nyeste nVidiakortene. Blokken passer på R9600.. Kunne du tatt noen mål på VGA-blokken kanskje? (diagonalt fra skrue til skrue) Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Ta en titt på denne, Sakari46: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCW50FXKIT Det hadde kanskje funket Lenke til kommentar
Sakari46 Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 (endret) hey.. ja blokkens mål er: 4x4 cm. diagonalen fra skrue til skrue er: fra 5,5 cm til 6,5 (hullet er regtangelt) blokken er identisk med chipset blokken. EDIT: btw. hullerne sidder underligt på blokken, tror ikke man kan fæste den uden at den sidder skævt med de originale huller og et nyt grafikkort Endret 7. april 2004 av Sakari46 Lenke til kommentar
diversity Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 jeg har også dette her.. fikk ihvertfall festet det riktig på mitt radeon 9600 pro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå