thorg Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Så her i et tidligere innlegg at det var en som foreslo å lagre DV film på PC'en som AVI fil og siden editere på denne. Jeg har lagt inn en ekstra harddisk, så jeg tenkte at jeg kunne ha en del film liggende på denne. Problemet er at jeg ikke får åpnet AVI filer i Editerinsmodus i Studio 8. Forøvrig går det fint på den "vanlige" måten ved at jeg henter inn Dv film fra kameraet, editerer, og lager film på image file, som jeg ettepå brenner på DVD plate. Men som sagt, det kunne ha vært fint ha ha noe råmateriele liggende på harddisken til senere redigering! Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Avi-filene du lagrer på HD'en, har du vel lest inn fra kamera med Capture-funksjonen? Da lages samtidig -scn filer som inneholder pekere til sceneskift i avi-fila. Det er denne programmet bruker til å vise enkeltscenene i Albumet. Dersom du har mistet denne -scn fila lages den på nytt når du kaller opp avi-fila i Albumet. Klikk på Mappe-ikonet på øverste linje i Album, finn fram til avi-fila, og det hele ordner seg selv. -------Eller har jeg misforstått problemet ditt ? Lenke til kommentar
thorg Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Det var helt riktig slik du skrev. Jeg hadde først valgt capture og spilt inn filmen fra DV-kameraet. Jeg fant fila i menyen senere, etter at jeg hadde sendt ut spørsmålet i dette forumet. Nå har jeg overført video og laget flere DVD plater. Alt fungerer fint i Pinnnacle for tiden, men jeg brenner alltid filmene mine i Nero 6.0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå