Gå til innhold

Prosjekt.. waterbox.. gammle silent triad

Anbefalte innlegg

Sendte mail til Plastkompaniet for å høre på pris på stoffet..

Nå ser det ut som ting begynner å ordne seg til jobb også :)

Skriver kontrakt neste uke.. og kan vente meg litt lønn 20 mai.. og da setter jeg i gang... satser jeg på..

Jeg skal begynne med pyramiden som er den vanskeligste delen og den mest krevende..

Tenkte jeg skulle få tak i litt papp for å skjære ut maler til hvordan veggene skal bli og så ta litt finer og bruke til pyramiden.

Så kan jeg i ettertid når jeg begynner å få teket på ting å prøve å bruke plexi som pyramide.. noe som er mitt store mål :)

Beina har jeg ikke bestemt med ennå hvordan jeg skal løse.. men jeg tror jeg går for plexi.. og legger kablene i bunnen av pyramiden... :)

Så følg med.. ikke lenge til prosjekstart

Gratulerer med jobb! :fun:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel.. dagene går og nye tanker siger inn..

Nå har jeg også begynt å fundere på fargene..

Har kommet frem til to forslag som jeg kan bruke:

kabbis34th.jpg

og ett til

kabbis35th.jpg

Toppen blir plexi, her på tegningen er det grønn plexi.. men hva jeg blir å bruke vet jeg ikke.. bare for ilustrasjon om hvordan det blir

Tegningene her er 1:1

50*50*50 h*b*l

Har nå funnet noen plater som jeg skal lage pyramiden i i 1:2 for å se hvordan ting skal gjøres.. og prøve og feile

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

er nokk foreløpelig lagt på is ja.. grunnet alt for mye annet å bruke penger på.. og mye jobb i det siste..

Så må bare beklage..

For å si det sånn.. det kan hende jeg går tilbake til det litt tradisjonelle kabinettet jeg hadde tegnet litt tidligere i posten

kabbis14th,.jpg

Jeg har rett og slett ikke overskudd til å ta på meg ett såpass tidkrevende prosjekt som en pyramide vill bli.. Spesielt pga at det kommer en del spesielle løsninger der..

Så jeg får se..

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Dingot0m:

Fet logo, men

Skal man lage logo, så bør det gjøres i Adobe Illustrator ;)

Da har man muligheten til å skalere som man vil, og også lage sort hvitt versjon. Men siden hele pyramideprosjektet er lagt på is, så har det jo ikke så mye å si :) Det hadde nok uansett vært unødvendig med en avansert skalérbar logo også ;)

Lenke til kommentar
Hehe..

DingotOm:

Blir ikke noe pyramide her nei.. det prosjeketet er foreløpelig lagt på is.

Ikke har jeg tid eller resuser til å begynne med ett slikt prosjekt, som faktisk er veldig tidkrevende og kan bli kostbart..

Så jeg kan bare bygge den :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

vel..

da er jeg i mål med hvordan kabinettet skal se ut i det hele tatt..

Og det ser ut til at jeg går helt tilbake til mine opprinnelige planer, som var før denne posten her...

Jeg skippet hele toppen med buede kanter, ble alt for likt snekkern sitt.

Og så tok jeg og plasserte ette rom på høyresiden, som skal være til vannkjølingen. Pumpe og styr..

Bildet sier det meste..

kabbis38th.jpg

Det man ikke får plass til i høyden, presser man ut i bredden.. :)

Skal begynne snart.. håper jeg..

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...