olegunnaro Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Sendte mail til Plastkompaniet for å høre på pris på stoffet.. Nå ser det ut som ting begynner å ordne seg til jobb også Skriver kontrakt neste uke.. og kan vente meg litt lønn 20 mai.. og da setter jeg i gang... satser jeg på.. Jeg skal begynne med pyramiden som er den vanskeligste delen og den mest krevende.. Tenkte jeg skulle få tak i litt papp for å skjære ut maler til hvordan veggene skal bli og så ta litt finer og bruke til pyramiden. Så kan jeg i ettertid når jeg begynner å få teket på ting å prøve å bruke plexi som pyramide.. noe som er mitt store mål Beina har jeg ikke bestemt med ennå hvordan jeg skal løse.. men jeg tror jeg går for plexi.. og legger kablene i bunnen av pyramiden... Så følg med.. ikke lenge til prosjekstart Gratulerer med jobb! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Vel.. det enkleste blir jo faktisk plexi da.. med ett rør inni..Men jeg vurderer også å ta vanntanken ned i bunnen og heller ta ledningene igjennom bunnen på pyramiden Vanntank , hmm hvorfor ikke la et av de rørene bli vanntank, eller begge?? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Har vært inne på den tanken ja.. Men konklusjonen min blir at det ikke blir symetrisk visst jeg ikke bruker alle benene til vanntank.. Og i tillegg så tror jeg vannfyllingen blir noe knotete da Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Vel.. dagene går og nye tanker siger inn.. Nå har jeg også begynt å fundere på fargene.. Har kommet frem til to forslag som jeg kan bruke: og ett til Toppen blir plexi, her på tegningen er det grønn plexi.. men hva jeg blir å bruke vet jeg ikke.. bare for ilustrasjon om hvordan det blir Tegningene her er 1:1 50*50*50 h*b*l Har nå funnet noen plater som jeg skal lage pyramiden i i 1:2 for å se hvordan ting skal gjøres.. og prøve og feile Endret 9. mai 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg får bare slenge meg på bølgen: GENIALT skulle ønske det var min idè Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Jeg trenger forslag til logo.. Navnet er som dere sikkert skjønner Silent Triad 10 minutter i MS Paint Ikke helt ferdig, men you get the point Endret 11. mai 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 den var jo dritfet! nesten litt supermann-preg over den Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 nesten litt supermann-preg over den Ååh, deeeet har jeg ikke merket... Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Og hvordan er det med prosjektet nå? ser det er nesten en måned siden siste post. Lurte på hvor det blir av? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) er nokk foreløpelig lagt på is ja.. grunnet alt for mye annet å bruke penger på.. og mye jobb i det siste.. Så må bare beklage.. For å si det sånn.. det kan hende jeg går tilbake til det litt tradisjonelle kabinettet jeg hadde tegnet litt tidligere i posten Jeg har rett og slett ikke overskudd til å ta på meg ett såpass tidkrevende prosjekt som en pyramide vill bli.. Spesielt pga at det kommer en del spesielle løsninger der.. Så jeg får se.. Endret 6. juni 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Neeeei! Gi oss pyramide! Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 hehe.. kom nettop på et forslag til operaen som jeg husker fra når arkitektkonkurransen pågikk.. ett av forslagene var faktisk å bygge en pyramide opp ned ute i oslofjorden!! her snakker vi nye holmenkollen Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Hehe.. DingotOm: Blir ikke noe pyramide her nei.. det prosjeketet er foreløpelig lagt på is. Ikke har jeg tid eller resuser til å begynne med ett slikt prosjekt, som faktisk er veldig tidkrevende og kan bli kostbart.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Dingot0m: Fet logo, men Skal man lage logo, så bør det gjøres i Adobe Illustrator Da har man muligheten til å skalere som man vil, og også lage sort hvitt versjon. Men siden hele pyramideprosjektet er lagt på is, så har det jo ikke så mye å si Det hadde nok uansett vært unødvendig med en avansert skalérbar logo også Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hehe.. DingotOm: Blir ikke noe pyramide her nei.. det prosjeketet er foreløpelig lagt på is. Ikke har jeg tid eller resuser til å begynne med ett slikt prosjekt, som faktisk er veldig tidkrevende og kan bli kostbart.. Så jeg kan bare bygge den Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 hehe.. det skal du bare gjøre.. ikke meg i mot.. Lenke til kommentar
Hottentott Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Vil det si at jeg og får lov til til og bygge den??? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 om du skriver søknad i 10 eksemplara i forskjellig farge og sender til Søknad Oslo 4561 Oslo så går vel det bra .. hehe Samma for meg.. bare kredditer meg og bamsefar for tegningene så.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) vel.. da er jeg i mål med hvordan kabinettet skal se ut i det hele tatt.. Og det ser ut til at jeg går helt tilbake til mine opprinnelige planer, som var før denne posten her... Jeg skippet hele toppen med buede kanter, ble alt for likt snekkern sitt. Og så tok jeg og plasserte ette rom på høyresiden, som skal være til vannkjølingen. Pumpe og styr.. Bildet sier det meste.. Det man ikke får plass til i høyden, presser man ut i bredden.. Skal begynne snart.. håper jeg.. Endret 17. juli 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Nå fjerner jeg alle bildene her i fra... grunnet dårlig plass på home.no serveren.. Visst noen lurer eller vill se bildene.. så for all del si i fra.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå