Gå til innhold

Prosjekt.. waterbox.. gammle silent triad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hvilken type ben bør jeg bruke.. plexi elle treverk?

Problemet med treverk blir jo å lage ett nøyaktig hull igjennom hele stokken visst jeg ikke snekrer sammen ett ben som da ikke blir like fint..

Hvis du bruker tre, kan du frese ut et fint spor.

I sporet legger du først ledninger, osv, og som 'lokk' over sporet kan du enten legge plexi, eller katode-rør, eller noe lignende.

 

Ingenting er tøffere med litt shine under pyramiden!

 

EDIT: Sporet vender selvsagt inn mot pyramiden

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig å få plexi til å sitte, men om det blir seende veldig pent ut er en annen sak. Du kan lime det med forskjellige typer lim for plast, eller bruke silikon (blank type). Du kan til og med bruke superlim, og det kan jeg skrive under på tåler en støyt, men hvor mange kilo tør ikke jeg å gjette på.

 

Som forslag vil jeg anbefale at du prøver å lage en i plexi først. Om den ikke tåler belastingen i fra et par kilo over den så glem hele greia. Tre og aluminiums plater utenpå blir garrantert seende bra ut, så det er jo også et alternativ.

Lenke til kommentar
ingen anelse om hvordan jeg skal feste plexien... blir vel å kutte kantene 45 grader og lime eller noe sånnt..

Du kan bruke et middel som heter Acrifix. Det betinger riktignok at du har nøyaktig tilskjærte flater, men da får du til gjengjeld perfekte skjøter.

Stoffet er svært tyntflytende, så jo bedre flatene er bearbeidet, jo bedre blir resultatet.

Alternativt kan du også bruke Aceton, det funker omtrent på samme måte.

Lenke til kommentar
fordel om du skriver hvordan det fungerer også da.

 

Da du nevner aceton, regner jeg med stoffet smelter plexi-flatene sammen. (Eller tar jeg feil?)

Det er vel nesten innlysende? Men konklusjonen din er riktig. Acrifix løser opp plexien, slik at flatene nærmest sveises sammen. Og jo bedre tilpasning, jo bedre resultat.

Lenke til kommentar
Du kan bruke et middel som heter Acrifix. Det betinger riktignok at du har nøyaktig tilskjærte flater, men da får du til gjengjeld perfekte skjøter.

Stoffet er svært tyntflytende, så jo bedre flatene er bearbeidet, jo bedre blir resultatet.

Alternativt kan du også bruke Aceton, det funker omtrent på samme måte.

Takker for tipset :)

Hvor kan jeg få kjøpt noe slikt?

Tenker at jeg skal få glass mesteren til å kutte vinklene.. siden han sikkert har utstyr og sikkert er flink til det:) Da bør jo Acrifix funke

Lenke til kommentar
Takker for tipset :)

Hvor kan jeg få kjøpt noe slikt?

Tenker at jeg skal få glass mesteren til å kutte vinklene.. siden han sikkert har utstyr og sikkert er flink til det:) Da bør jo Acrifix funke

Tipper at du får kjøpt det hos en velutstyrt glassmester, som leverer plexiglass.

Ellers får du kjøpt stoffet hos Plastkompaniet A/S tlf. 23 28 90 30.

Men vær forberedt på at det koster noen kroner.

 

Du kan jo eksperimentere litt med Aceton også, det får du kjøpt i en jernvareforretning.

Lenke til kommentar

Sendte mail til Plastkompaniet for å høre på pris på stoffet..

 

Nå ser det ut som ting begynner å ordne seg til jobb også :)

Skriver kontrakt neste uke.. og kan vente meg litt lønn 20 mai.. og da setter jeg i gang... satser jeg på..

 

Jeg skal begynne med pyramiden som er den vanskeligste delen og den mest krevende..

Tenkte jeg skulle få tak i litt papp for å skjære ut maler til hvordan veggene skal bli og så ta litt finer og bruke til pyramiden.

Så kan jeg i ettertid når jeg begynner å få teket på ting å prøve å bruke plexi som pyramide.. noe som er mitt store mål :)

 

Beina har jeg ikke bestemt med ennå hvordan jeg skal løse.. men jeg tror jeg går for plexi.. og legger kablene i bunnen av pyramiden... :)

Så følg med.. ikke lenge til prosjekstart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...