Gå til innhold

Nytt skjermkort!


MissCB

Anbefalte innlegg

God Kveld!!

 

Driver så smått og bestiller litt deler til en ny pc jeg skal slenge sammen..

Jeg har sånn cirka bestemt meg for dette:

 

http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=3088

 

Resten av delene peller jeg ut av den jeg har nå

+ flere disker når jeg trenger dem... :-) og litt morsomt lys (har blitt fjortis igjen eller bare harry?!? er ikke helt sikker....)

 

Nytt hovedkort er på vei, det er Asus P4S800D

 

Men er litt usikker når det kommer til skjermkortet, trenger ikke det superfeteste der ute (stoppes av penger :no: ) Spiller sånn passelig mye i perioder, så jeg trenger no bra, men ikke best til minst mulig pris.... ihvertfall ikke no over 1500-2000. og en ting til, det må ha støtte for min 2 skjermer...

 

Forslag mottas med takk og kanskje en kake :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøp i så fall et 128mb kort, for de 128 ekstra du har noe, taper du bare ytelse på, og dropp prescott, da disse ikke gir like mye ytelse ved samme klokkefrekvens som en 2.8C med 800mhz FSB :)

Enig.

 

Ikke kjøp Prescott, ta heller en Pentium 4 med 800FSB. IKKE ta 256MB skjermkort, de har treigt minne og de ekstra 128MB gir deg så og si ingen ekstra ytelse.

Lenke til kommentar

hvis du leser på skjermkort forumet så selger komplett powercolor radeon 9800se 256bit til 1200kr. det kon softmoddes til 9800pro, hvis du er villig til det. har bestilt et sjæl. du får det ikke billigere. men husk. det er kun 9800se 256bit som funker . Det har nemlig dobbelt så mange pipelines som de andre 9800se korta, å disse kan taes i bruk ;)

 

Edit:

Nå snakker jeg ikke MB men busshastigheten eller hva det nå enn heter

 

Edit:

les her

 

Edit:

og her

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar

hmm.... har jo på en måte tenkt at jo mer minne jo bedre er det, men hvis dere sier det er tregt minne så stoler jeg på det :yes:

 

Og nei, handler stort sett ikke på 4 forskjellige nettbutikker, men sitter jevt og trutt og sjekker priser for å se hvor det er billigst! men pleier alltid å ende på komplett av en eller annen merklig grunn...

 

Får studere de forskjellige linkene litt bedre imorgen når øya er litt mer åpne da, men hjertlig takk så langt (hvor ble det av smilien med kake? ) :D

Lenke til kommentar
MissCB, du er vel ikke på TG04 nå ?

Nei... :( skulle ønske jeg var men..... sånn er livet, her sitter jeg hjemme..... Men noen må jo gjøre det også så jeg skal kose meg med FarCry i påsken :thumbs:

 

Og har forandra litt i handlevogna mi, håper ingen har noe å kicke på nå.... eller??

Lenke til kommentar

Er klar over den biten ja... blir ikke no billig å handle på mange forskjellige steder, det blir masse oppkrav :roll:

 

Men blir nok til at jeg handler inn litt etter litt når lommeboka sier det er greit og tar en 19" lcd skjerm når feriepenger ramler inn på konto...

 

Så forslag til god skjerm mottas med takk.... (men selvfølgelig alt må jo være bedre en den jeg har nå.... :hmm: )

Lenke til kommentar
hvis du leser på skjermkort forumet så selger komplett powercolor radeon 9800se 256bit til 1200kr. det kon softmoddes til 9800pro, hvis du er villig til det. har bestilt et sjæl. du får det ikke billigere. men husk. det er kun 9800se 256bit som funker . Det har nemlig dobbelt så mange pipelines som de andre 9800se korta, å disse kan taes i bruk ;)

 

Edit:

Nå snakker jeg ikke MB men busshastigheten eller hva det nå enn heter

 

Edit:

les her

 

Edit:

og her

Sry men det er ikke alle 9800se kort med 256bits minne som kan softmodes til 9800 pro, og jeg har i det siste testet flere og der i blant powercolor sitt og det jeg har funnet ut at det er ikke første genrasjon 9800se kort med 256bits minne men andre og det vil si at den har en innebygd forstyrer som gjør at når du softmoder så får du ekstremt med artifacts når du holder på med spill og progs som bruker 3d, men under 2d er alt greit.

Så jeg anbefaler ikke å få tak i powercolor sin 9800se 256bits minne, for denne kan ikke softmodes.

Men kjøp heller sapphire sitt 9800se 256bits minne kort hos komplett til 1595,- for dette kan softmodes, men dette er også et nedklokket 9800se kort som kjører 325mhz core og 560mhz minne.

Men med overklokking har jeg fått mitt opp i 410mhz core og 680mhz minne(5760points i 3dmark03), og et orginalt 9800 pro kjører 380mhz core og 680mhz minne(5583points i 3dmark03) så mitt yter for øyeblikket litt bedre, men jeg venter på å få mer kjøling i posten og da håper jeg på å nå noe høyere hastigheter pluss jeg har tenkt å voltmode det.

Så det går ann å få mye skjermkort for penga hvis du satser på et 9800se kort ja men pass på å sats på et som det er mulig å softmode da. :)

 

Ps. vet at jeg ikke har skrevet så bra og oversiktlig men jeg er jævli trøtt akkurat nå og jeg skal stå opp om 4 timer for å dra på ferie. :cool:

Lenke til kommentar
kjøp i så fall et 128mb kort, for de 128 ekstra du har noe, taper du bare ytelse på, og dropp prescott, da disse ikke gir like mye ytelse ved samme klokkefrekvens som en 2.8C med 800mhz FSB :)

Enig.

 

Ikke kjøp Prescott, ta heller en Pentium 4 med 800FSB. IKKE ta 256MB skjermkort, de har treigt minne og de ekstra 128MB gir deg så og si ingen ekstra ytelse.

Helt enig, vent med prescott til det kommer nyere socketer.

Har en kamerat som har MAX3 + 2.8ghz prescott, den er en god del treigere enn 2.8ghz northwood (800mhz fsb).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...