HappyStabby Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Noensom vet om det kommer noe fra Olympus på denne fronten? Er veldig lystent på et speilrefleks, Nikon D70 er jo et fint alternativ, men er blitt en olympus tilhenger så, hadde vært av interesse å vite om det var planlagt noe på den fronten. Endret 6. april 2004 av Martyrium Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Finnes det ikke noe som heter Olympus E1 eller noe lignende? Tror prisen for bare huset var rundt 20.000 kroner. Lenke til kommentar
digitroll Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Her finner du alt om digitale Olympus'er http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/ Der er også test av Olympus-E1, som virker dyr. Og da er du tilbake til Nikon D70, eller den enda billiger Canon 300D. Jeg ville ikke kjøpt noe digitalt speilrefleks kamera som er stort dyrere enn disse to, hvis en ikke er proff. Om noen år kommer vi alle til å sikle over de siste nye digitale speilreflekser fra Nikon/Canon, som får dagens kameraer til å virke som steinalderen. Vanskelig å få kona med på å svi av 20000+ på kamera annenhvert år.... Jeg tror nemlig vi kommer til å skifte våre digital speilreflekser mye oftere enn da vi hadde 'analoge' speilreflekser. Jeg kommer i hvertfall til å gjøre det, ser ikke for meg at min 300D er med som mitt hovedkamera om ti år. Linsene kommer nok til å vare litt lenger en kameraene, håper jeg. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Olympus er medutviklar av den nye Four Thirds-standarden, det første SLR-systemet som er bygd opp 100% digitalt. Les meir om Olympus E-1 og systemet her: Test av E1 på digit.no. Den første testen gjort av Kai Thon/digit.no er her. Four Thirds standarden er utvikla saman med Kodak og Fujifilm. Seinare har mellom anna Sigma, Panasonic og eit par til slutta seg til. Sigma har alt lansert to objektiv for 4/3-systemet. Som gammal Olympus-brukar - OM-2, OM-2 Spot/Program og OM-4 - følgjer eg spent med den vidare utviklinga av 4/3-systemet. Det ser lovande ut, og eg vil tippe at det i løpet av året blir lansert eit par nye kamerahus, eit billegare og eit dyrare enn E-1. No kostar E-1 kr 17500,- for huset. Lenke til kommentar
s-ki Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hei! "Pålitelige" rykter sier det er en "folkemodell" i anmars, altså en langt rimeligere og enklere modell enn E-1. Må innrømme det virker interessant med tanke på den fantastiske optikken til Olympus. mvh s-ki Arvid Kirknes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå