kjejohan Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Nå står jeg helt fast, skal starte for første gang m xp i cd'en. Iogmed at jeg har sata-disk må jeg vel installere drivere fra floppy og trykker f6. kommer så opp en skjerm som spør om jeg skal installere drivere fra disk og jeg trykker ja. men maskinen vil ikke finne disketten. Ber meg bare sette inn disken på nytt.. Hjelp! Har disse komponentene: Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA S-ATA/150 8MB cache 7200RPM AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754 K8T800, SATA, GbLAN, ATX, Raid, Firewire Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail "-BIOS finner ikke disken ? Prøv med å øke “Delay IDE initial (Secs)” verdien i BIOS. Denne går i steg på 5 [0, 5, 10 osv.]" Dette finner jeg ikke i BIOS -Oppgrader BIOS Hvordan gjør jeg evt det? Endret 6. april 2004 av kjejohan Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Ser du HD-en i bios. Jeg trengte ikke å legge inn drivere på min S-ATA på ASUS P4P800 DeLuxe. Noe som trolig skyldes brikkesettet til Intel. Hvordan du oppdaterer bios står i manualen til HK, eventuelt på MSI sine hjemmesider. Det finnes også noen forklaringer her på forumet. Lenke til kommentar
kjejohan Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Ser hd'en i BIOS. Står BBS-1(RAID): SAMSUNG SP1614C under Boot Sequence. Er ingen kløpper, så trenger den hjelp jeg kan få... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Sjekk at floppylampa lyser et lite sekund eller så når du slår på maskinen. Hvis lyset lyser konstant er kanskje kabelen feil vei i. (ja, det går i veldig mange tilfeller an å sette floppykabelen feil vei) DrErling Lenke til kommentar
kjejohan Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 (endret) ooops, hvis dette er feilen, blir jeg litt flau..... Lyset lyser faktisk konstant Byttet og der funket det gitt Takk for hjelp Endret 6. april 2004 av kjejohan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå