Gå til innhold

Nytt Opsett, får ikke Bilde!

Vigji^

Anbefalte innlegg

Jeg har akuratt montert min nye pc, R9800pro, 512ram, Abit nf7-s,v.20

Jeg trykker på pc-en og det kommer en skrike lyd fra Kabinettet, Den gjentar seg vært 3-4sekund. Skjermen lyser grønn men går fort over på gul, Så det tyder på at skjemkortet er installert riktig. Men hvorfor vil det ikke komme bilde? Og hvorfor kommer denne skrike lyden?

Takker for svar! Trenger Svar raskt! :p

Ps: Dette er den første pc-en jeg monterer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nydelig Macro på kameraet ditt :yes:

Tviler sterkt på at det er noe med skjermkortet ditt, sjekk minnet.

Prøv og bytt spor på det.

Prøv og resette bios som nevnt over.

Sjekk om kjøler'en sitter ordentlig på.

Pass også på at du har satt Cpu viften i det nermeste stikket?

Den piper nemlig visst du har satt kontakten i Fan stikket, istendenfor Cpu stikket.

Lenke til kommentar

Sitter akkurat med noe av det samme problemet, har bygd pc, men får ikke liv i skjermen. Biosen vil ikke komme opp..... Er en kontakt på hovedkortet der det står BIOS_WP. Skal den stå tom eller kan den være skyld i problemet?

Lenke til kommentar
Sitter akkurat med noe av det samme problemet, har bygd pc, men får ikke liv i skjermen. Biosen vil ikke komme opp..... Er en kontakt på hovedkortet der det står BIOS_WP. Skal den stå tom eller kan den være skyld i problemet?

Jeg fant ikke den kontakten på mitt hovedkort.. Men Får ikke ut batteriet uten å ødlegge det.. Skjønner ikke hva som er galt, har montert cpu-en 2 ganger nå tviler på at det er den som er problemet..

Jeg trykker på knappen, Pc-en skrur seg på, alle viftene går rundt, skjermen skrur seg på, men så kommer den ekkle pipe lyden, skjermen skrur seg i vente modus og den pipe lyden kommer om og om igjen vært 3 sekund ca. Jeg kan ikke fatte hva som er galt. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ps: Dette er den første pc-en jeg monterer..

Tja.... du har fått en del tips..

Har montert *mange* PC'er og det gjelder å være systematisk..

Pipelyd kan bety feil med RAM/minne-kontroller og skjermkort..

Første man gjør er å koble fra CD/DVD,HD..og andre kort som man har montert.

Så resetter man BIOS ved å flytte en jumper fra pin 1-2 til 2-3 og så tilbake til 1-2.

MEN FØRST.. TA UT KONTAKTEN!

Så prøver man igjen (å starte)..

Dersom du da fremdeles har svart skjerm..sjekk en gang til med å demontere/montere CPU..og RAM..

Forsvinner pipelyd og skjerm fremdeles er svart er det mye som tyder på feil med CPU..eller HK.

Hadde samme problem som deg idag.. med ett "nybygg"..

Det forsvant etter ovennevnte fremgangsmåte.. her var det ett-eller-annet "krøll" med CPU som jeg ikke kan forklare..

Måtte demontere/montere CPU.. uten at jeg kunne se at noe var feil her..

Da startet PC'n greit og BIOS-meny kom frem på skjerm...

Så var det å montere resten og installere... ;)

Lenke til kommentar

hmm.... kameraten min hadde feil på pcen sin det funka ikke eller det skjedde ikke noe når han slo pcen på. han sende den til en data foretnig og de fant ut at han hadde skrud skrua får hart på hovedkorte de løsna litt på skrua og pcen funka!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...