Gå til innhold

Erfaringer med Antec Overture?

Anbefalte innlegg

Vær hilset, min frender i datajungelen. Jeg søker for tiden på skole og i den anledning holder jeg på å pusle sammen en trivelig liten skrivemaskin. Har fått fatt på et slikt Aopen tube hovedkort, samt en Pentium 4a, 1.6 GHz og holder på å pusle sammen hele greien til en datamaskin.

Jeg vurderer også å putte et Matrox grafikk-kort i maskinen, så om noen har et brukt AGP kort til salgs, send gjerne en PM...

Dette hovedkortet har støtte for S-ATA og jeg tenkte at jeg likegodt kunne benytte meg av dette, siden det først og fremst er skritflig arbeid som skal foregå på den maskinen. Jeg ønsker ikke bruke spillemaskinen min da det er så mye som installeres såvel som avinstalleres på denne maskinen at det er en viss risiko for kræsj. Og om maskinen kræsjer fullstendig og hovedfagsoppgaven går med i dragsuget, så er vel surt et ord som blir altfor snilt.

Det er selvfølgelig muligheter for backup, men jeg er desverre ikke noe dyktig til dette, og CD-Rer stoler jeg ikke så voldsomt på. Ting kan fort forsvinne. Men men, dette var dog en digresjon. Poenget her er at siden

1. Dette er et "tube" hovedkort

2. WD Raptor kjører med 10000 omdreininger

Så vil det naturligvis utvikles en del varme. Derfor er det minst like viktig at kabinettet har en god kjøleløsning, spesielt med HDen slik at ikke en evt. hovedfagsoppgave går i dass.

I utgangspunktet har jeg ikke noe som helst problem med hvite eller beige kabinetter, da tastaturet og musen jeg kommer til å benytte til denne maskinen er i den fargen, og vurderer faktisk et slikt kabinett. Jeg tok meg likefullt en liten tur inn på Microplex sine sider, og snublet over følgende kabinett, et Antec Overture.

Det er i den anledning jeg lurer på om noen av dere her inne på denne siden har noen erfaringer med dette kabinettet, sånn rent kjølemessig og slikt. Det ser jo litt herlig frekt ut da, og det kunne vært greit med en desktop maskin. Det var også en god pris på dette kabinettet, en tusenlapp for et så fint kabinett med en så god strømforsyning er ikke til å kimse av.

Det er omtrent i dette leiet jeg kommer til å legge meg rent prismessig om andre kabinetter blir aktuelle, og i så fall skal det være et kabinett pg strømforsyning til denne prisen.

Fyr løs!

Edit: En lettere omformulering og fjerning av smiley.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...